Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  رنگ فرش رنگ فرش

فرش افشان کاشان

فرش چه رنگي بخريم؟!

خريد فرش از كارخانه قالي كاشان

رنگ يكي از ركن هاي اصلي در ويژگي هاي فرش ماشيني محسوب مي شود. انتخاب يك رنگ درست و هماهنگ با فضا باعث مي شود فضاي شما به چه صورت ديده شود. براي مثال اگر از فرش هاي زمينه روشن مانند فرش كرم استفاده كنيد فضاي شما بزرگتر جلوه خواهد كرد. اما استفاده از فرش زمينه تيره در دكوراسيون باعث مي شود فضاي شما از ديد مخاطب كوچك تر ديده شود. در ادامه به بررسي اين مبحث مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

انتخاب رنگ فرش

اگر مي خواهيد به صورت اينترنتي فرش ماشيني خود را خريداري كنيد بهتر است ابتدا به ساير وسايل مانند رنگ آميزي ديوار ها، رنگ مبلمان، پاركت و نمونه هايي از اين دسته توجه كنيد. براي مثال اگر رنگ ديوار هايتان تيره بود فرش را يك الي دو درجه روشن تر انتخاب كنيد و اما اگر ديوار ها روشن بود فرش را با تفاوت يك الي دو درجه تيره تر خريداري كنيد. اين گونه جلوه فرش شما افزايش خواهد داشت. براي استفاده فرش در سالن نشيمن پيشنهاد مي شود فرشي با طيف رنگي تيره يا چرك تاب را خريداري كنيد چرا كه رنگ هاي تيره جلوه كمتري در وضوح آلودگي دارند و از آنجايي كه سالن نشيمن مورد رفت و آمد بيشتري قرار دارد و در معرض آلودگي بيشتري مي باشد رنگ هاي تيره بهترين انتخاب براي شماست. لازم به ذكر است اين پيشنهاد براي خانه هاي بزرگ مطرح مي باشد زيرا فرش تيره براي فضاي كوچك انتخاب مناسبي نبوده و فضا را دلگير مي كند اين در حالي است كه فرش تيره فضاي بزرگ و وسيع را گرم تر و صميمي تر جلوه مي دهد.

ابعاد مناسب فرش ماشيني

يكي ديگر از جلوه كردن رنگ فرش، انتخاب ابعاد دقيق مي باشد. اگر شما طبق ميراژ دكوراسيون خود فرشي را خريداري كنيد به زيبايي آن مي افزاييد. سعي كنيد فرش را در مركز خانه قرار دهيد به صورتي كه پايه هاي مبل بر روي لبه فرش قرار بگيرد. اگر از مبلمان شلوغ استفاده مي كنيد مناسب ترين طرح براي شما طرح هاي خلوت و فرش طرح افشان مي باشد. اما براي دكوراسيون هاي ساده و يك نواخت بهترين انتخاب فرش هاي ترنج دار است. فرش هاي ماشيني در تمام ابعاد استاندارد قابل بافت مي باشد كه شامل فرش 12 متري، فرش 9 متري و فرش 6 متري است. و باقي سايز ها شامل قاليچه و پادري مي باشد. اما اگر به دنبال فرشي با سايز سفارشي هستيد كافيست سايز مورد نظر خود را به شركت هاي توليد كننده داده و در كمترين زمان ممكن فرش ماشيني خود را تحويل بگيريد.

كلام آخر


انتخاب رنگ و طرح يك امر سليقه اي است و بسته به نظر شخص شما دارد، توضيحاتي كه لازم بود شما در هنگام خريد فرش به آن توجه كنيد داده شد. لازم به ذكر است اگر به دنبال فرش براي محيط اتاق خوب هستيد حتما به ارتفاع سقف دقت كنيد. اگر ارتفاع زمينه تا سقف اتاق خواب كم بود بهتر است از فرشي با زمينه روشن استفاده كنيد.

فرش كاشان

سايت معتبر قالي كاشان يكي از معتبر ترين مجموعه هاي عرضه محصولات فرش ماشيني به صورت اينترنتي مي باشد. اين فروشگاه محصولات خريداري شده شما را به صورت مستقيم و مستقيم از كارخانه به سراسر ايران ارسال مي كند. از ويژگي هاي اين فروشگاه مي توان به ارسال رايگان محصول و قيمت مناسب تر از فروشگاه هاي سطح شهر اشاره كرد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/13 ساعت: ۱۵ توسط:bestcarpet :

تا انتخاب فرش مناسبتان يك كليك فاصله داريد

                                   

انتخاب فرش مناسب براي منزل از چالش هايي ست كه افراد همواره با آن مواجه هستند. فرش خوب ومناسب فرشي ست كه با توجه به سليقه افراد و متناسب با سبك زندگي انتخاب شود. وعلاوه براين توجه به سبك دكوراسيون و ابعاد فضا و ميزان نورگيري محل مورد نظر از اهميت وِيژه اي برخوردار است.

فرش هاي ماشيني امروزه داراي تنوع بسيار زيادي در طرح، رنگ ، ابعاد و شانه و تراكم فرش و جنس نخ هستند. تمام اين موارد، عواملي ست كه قبل از خريد فرش مناسب براي منزلتان بايد به آن توجه داشته باشيم. كه در اين مقاله به طور مفصل به آن مي پردازيم.

شانه و تراكم فرش

منظور از شانه فرش تعداد گره ها در يك متر از عرض فرش است. وقتي مي گوييم فرش 700 شانه ، يعني در يك متر عرض فرش 700 گره و در 10 سانت فرش 70 گره وجود دارد.

تراكم طولي نيز تعداد گره ها در يك متر از طول فرش است. كه چون در بافت فرش معمولا ازسه پود در هر رديف استفاده مي شود. معمولا تعداد گره ها در سه ضرب مي شود. به عنوان مثال فرش 1000 شانه داراي تراكم 3000 است.

بديهي ست فرشي كه داراي شانه و تراكم بالايي است كيفيت بالاتري نيز دارد. شانه در فرش نشان دهنده ظرافت فرش است. و تراكم ميزان فشردگي و انسجام فرش را نشان مي دهد.

جنس فرش

جنس فرش مربوط به اليافي ست كه براي بافت فرش مورد استفاده قرار مي گيرد. در گذشته ازپشم و پنبه در بافت فرش استفاده مي شد. اما امروزه از نخ هاي مختلفي براي بافت فرش استفاده مي شود. نخ هاي اكريليك و پلي استر و پلي اوژن و ورجين و ابريشم مصنوعي يا ويسكوز از اين جمله مي باشد.

هرچه در بافت فرش از الياف مرغوب استفاده شود. فرش مرغوب تر و با كيفيت تر خواهد بود. ودوام بالاتري نيز خواهد داشت. مرغوبترين نخي كه براي بافت فرش ماشيني مورد استفاده قرار مي گيرد. نخ اكريليك هيت ست شده است.

پرزدهي فرش نيز به جنس نخ آن بستگي دارد. فرش هايي كه با نخ پلي استر بافته مي شوند. پرزدهي ندارند. به اين فرش ها فرش ضدحساسيت نيز مي گويند. اما اين فرش ها دوام پايين تري نسبت به فرش هاي اكريليك دارند. به همبن علت است كه قيمت كمتري هم دارند. امروزه ميزان پرزدهي در فرش هاي اكريليك به حداقل ميزان خود رسيده است.

طرح ورنگ در فرش ماشيني

امروزه با توسعه صنعت فرش ماشيني تنوع زيادي در طرح و رنگ فرش ايجاد شده است. تنوع در طرح هاي فرش ماشيني از طرح هاي اصيل و كلاسيك و سنتي تا فرش هاي مدرن و فانتزي ديده مي شود. به طور كلي تنوع طرح در فرش هاي ماشيني به اندازه اي است كه پاسخگوي هر نوع سليقه و سبكي مي باشد.

انواع فرش ماشيني از نظرجنس و نوع بافت

فرش هاي ماشيني از نظر نوع بافت و جنس نخي كه براي بافت آن استفاده مي شود دراي انواع مختلفي است. فرش هاي شگي يا پرزبلند ، فرش فريز ، فرش شنل ، فرش ترك ، گليم فرش ، فرش كلاريس و فرش  كلاسيك از انواع فرش ماشيني محسوب مي شوند.

ابعاد فرش ماشيني

فرش هاي ماشيني از آن جا كه توسط دستگاه هاي مخصوص توليد مي شوند. داراي اندازه هاي استاندارد هستند.  اين فرش ها از 2 تا 12 متري بافته مي شوند . فرش هاي 6 متري و 9 متر ي و 12 متري از ابعاد رايج فرش ماشيني ست . البته فرش هاي ماشيني در ابعاد سفارشي و حتي به صورت گرد هم بافته مي شوند. كه در اين صورت هزينه طراحي به هزينه اصلي فرش اضافه مي شود.

قيمت فرش ماشيني

 عواملي مثل شانه و تراكم و جنس نخ در قيمت فرش ماشيني موثرند. هرچه شانه وتراكم در فرش زياد شود. قيمت آن نيز افزايش مي يابد. فرش هايي كه با نخ اكريليك هيت ست شده بافته مي شوند نسبت به ساير فرش ها گران تر هستند.

خريد مستقيم فرش از كارخانه

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان كه يك فروشگاه معتبر در زمينه فرش مي باشد، با تنوع بسيار انواع فرش ها به شما اين اجازه را مي دهد كه فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنين كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد. يكي از ويژگي هاي اين فروشگاه ارسال رايگان محصولات به سراسر ايران مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/2/6 ساعت: ۱۳ توسط:bestcarpet :

مطابقت رنگ فرش با دكوراسيون

               فرش كاشان قالي كاشان روانشناسي رنگ فرش

 در اين مطلب سعي شده به بهترين شكل تاثير رنگ هاي مختلف در دكوراسيون و هم چنين روانشناسي هر رنگ و تاثير آن روي افراد بررسي و شرح داده شود . يكي از مهم ترين مواردي كه در چينش دكوراسيون بايد به آن توجه نمود هماهنگي رنگ ها با يكديگر و فضاي اطراف است . لطفا ادامه اين متن را با ما دنبال كنيد .

رنگ در دكوراسيون                                              

رنگ يك زبان جهاني است كه احساسات را تحريك مي كند و فرهنگ‌ها را شكل مي‌دهد. رنگ يكي از ملزومات با شكوه زندگي است، خانه اي كه غرق رنگ‌هاي مناسب باشد هميشه آرامش بخش است و بر خلاف ساير ملزومات دكوراسيون، يك بعد انساني دارد كه نمي‌توان آن را ناديده گرفت. در واقع رنگ، مي‌تواند حالت‌ها را تغيير دهد، فضاي خاصي را بوجود آورد و روحيه انسان را بهتر كند و جولانگاه خوبي براي خلاقيت انسان است .

 

چند توصيه جهت انتخاب بهترين رنگ فرش در هماهنگي با دكوراسيون

با توجه به اهميت رنگ و تاثيرات رنگ از نظر روان شناسي بسياري از موارد فوق را مي توان در زيبايي رنگ فرش مشاهده نمود و انها را به فرش نيز تعميم داد.

اگر فضا را كوچك تر بخواهيم:

به كار بردن فرش‌هايي با طرح هاي بزرگ، استفاده از پوشش‌هاي متفاوت براي كف در يك فضا، استفاده از ، فرش ، قالي و قاليچه، مخصوصاً با رنگ ها و طرح هاي متفاوت فضا را كوچك تر از آنچه هست نشان مي‌دهد.

پوشش كف و ارتباط آن با ارتفاع فضا:

به كار بردن كف پوشي با بافت درشت يا پرز بلند مانند فرش شگي ، سبب مي شود اين پوشش در چشم بيننده نزديك‌تر ديده شود. همين تاثير سبب مي شود تا فاصله كف تا سقف هم كمتر به نظر آيد.

كف پوش تيره تر از ديوارها:

بهتر است رنگ انتخابي براي فرش، رنگي ساده، هماهنگ و تيره تر از ديوارها باشد، چرا كه فضا را گرم و صميمي، خانگي و دلچسب مي نمايد.

كف پوش روشن تر از ديوارها:

به كار بردن رنگ روشن براي كف سبب مي شود تا كف نواراني و درخشان بنمايد. انتخاب رنگي ساده، هماهنگ و روشن تر از ديوارها به كامل شدن اين حس كمك مي كند.

اگر بخواهيم فضا بزرگ تر ديده شود:

انتخاب پوششي يك دست و با رنگي ساده، بدون طرح با بافتي نرم سبب مي شود فضا بزرگ تر به نظر آيد و اين تأثير با ادامه اين پوشش به ديگر راهرو ها و اتاق ها بدون انقطاع، بيشتر مي شود .

بنابراين اهميت رنگ را نبايد از نظر دور داشت، زيرا رنگ فرش به عنوان يك عامل مهم متحد كننده و تعيين كننده محدوده ديد تلقي مي شود. رنگ فرش بايد معقولانه و با دقت و تأمل انتخاب شود.

تاثيرات روانشناسي رنگ

از نظر روان شناسي تاثيرات رنگ را مي توان بسته به روحيه افراد در مطابقت با خاصيت رنگ ها در كوراسيون مشاهده نمود. رنگ زرد روشن ترين رنگ بين كليه ته رنگها است. رنگ زرد نماد روشني و نور است و از لحاظ سمبوليك با فهم و دانايي ارتباط دارد و نشان دانش و معرفت است. قرمز: رنگي است بسيار انعطاف پذير و به حالات مختلفي در مي آيد. به شدت مي درخشد و به آساني تاريك و خاموش نمي گردد. رنگ قرمز سمبل حيات و زندگي است و بيان كننده ي هيجان و شورش است رنگ آبي: از نقطه نظر معنويت فعال به نظر مي رسد . آبي معني ايمان را مي دهد و به فضاي لاينتهايي و روح اشاره دارد(ايتن ،1374، 210 -216) و بر خلاف قرمز انبساط دهنده است. اتاق به رنگ آبي به نظر بزرگتر از آنچه هست مي آيد. قدرت دفاعي بدن را افزايش مي دهد و اثر آرام كننده بر سيستم اعصاب دارد. ولي استفاده دائمي از آبي باعث خستگي و افسردگي مي شود(موعودي، 1379، 59).

نارنجي: رنگي مركب از زرد و قرمز و در حد وسط اين دو رنگ است. رنگ نارنجي درخشش و تابندگي فوق‌العاده دارد و زماني كه متمايل به قرمز گردد انرژي فعالي در خود حفظ كرده است و به گفته موعودي رنگ نشاط و پايكوبي است و ضد خستگي نيز ناميده مي شود. نارنجي باعث تحريك سيستم تنفس مي‌گردد( همان ،58).

بنفش: رنگ مقابل زرد در دايره رنگي است و با آن تضادهاي شديد ايجاد مي كند. رنگ زرد نماينده هوش و دانش است و در مقابل، رنگ بنفش نمايشگر بي‌خبري، بي‌اختياري است (ايتن ،1374، 219). اثر آرام كننده بر قلب و تصفيه كننده بر خون دارد و به طور قابل ملاحضه اي ترس را كاهش مي دهد( موعودي، 1379، 60).

سبز: رنگ سبز رنگي است كه در حد وسط رنگ آبي و زرد قرار گرفته است. با تغيير نسبت‌هاي زرد و آبي كاراكتر سبز متغير مي گردد. رنگ سبز نشان دهنده‌ي آرامش و اميدواري است و آميزشي از دانش و ايمان است(ايتن ،1374، 219) و باعث هماهنگي جسم، روح و ذهن مي گردد. فشار خون را كاهش مي دهد و فشار عصبي را آرام مي سازد( موعودي، 1379، 58و 59).

 

در مورد انتخاب رنگ در چينش دكوراسيون بايد به نكات زير توجه نمود :

*از رنگ ‌هاي مورد علاقه تان استفاده كنيد، چون احساسات شما مهم است و نشان دهنده شخصيت شماست.

*طرح و ابعاد اتاق و رنگ وسايل به كار رفته در منزل را در نظر بگيريد.

*ميزان نور و روشنايي منزل را مد نظر قرار دهيد (بدوانو، 1389، 35).

*برخي از بخش هاي تالار، چه از طريق هوا و چه در نتيجه رفت و آمدهاي زياد، در معرض گرد و غبار و آلودگي قرار مي گيرد. بايد سعي شود اين گرد و خاك در روي كفپوش با توجه به رنگ آن، بد نما و زننده به چشم نيايد.

*بعضي از رنگ ها مي توانند اين عيب را در خود پنهان كنند تا لحظه به لحظه در معرض ديد قرار نگيرند. بهتر است در اين قبيل جاها براي قسمت هاي سرو غذا و امثال آن، از طرح ها يا تركيب هاي لكه لكه يا خال خال استفاده شود.

 *در قسمت هايي كه رفت و آمد كم است و مشكل گرد و خاك بسيار كم يا احياناً در حد صفر است، مي‌توان از رنگ هاي روشن استفاده نمود.

*كفپوش محل هاي پر رفت و آمد بايد داراي رنگ هاي تيره تر با بافت هاي مختلف و طرح‌هاي گوناگون باشد .

اميدواريم اين مطلب در انتخاب رنگ فرش به شما كمك كرده باشد .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/28 ساعت: ۰۹ توسط:bestcarpet :