Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش آشپزخانه فرش آشپزخانه

فرش افشان کاشان

چه فرشي براي آشپزخانه مناسب است؟

نكات كليدي در زمينه فرش آشپزخانه - دكوراسيون خانه / فرش كاشان قالي كاشان

 

مهم ترين و پركاربردترين فضاي هر خانه اي آشپزخانه است. بنابراين خيلي مهم است كه فضاي آشپزخانه دلنشين، راحت و تميز باشد، همچنين كسل كننده و شلوغ نباشد. دكور، نور، چيدمان وسايل، رنگ و جنس كابينت ها و … همه از عناصر مهم يك آشپزخانه دلنشين هستند كه البته يكي از اين عناصر مهم نيز فرش است. خريدفرش آشپزخانه مي تواند فضا را گرم و مطبوع كند اما مهم است كه در انتخاب فرش آشپزخانه اشتباه نكنيد.

قطعا در هنگام خريد فرش براي آشپزخانه به زيبايي آن اهميت مي دهيد. فرش زيبا و مناسب مي تواند حال و هواي آشپزخانه شما را عوض كند البته بايد دقت كنيد كه رنگ فرش با ديگر اجزاي آشپزخانه هماهنگي داشته باشد و بهتر است از رنگ هاي شاد و اشتها آور استفاده كنيد. آشپزخانه محيط گرم و پرانرژي است و شما مي توانيد با انتخاب فرش مناسب اين انرژي را هدايت كنيد، به آشپزخانه آرامش ببخشيد و يا شور و هيجان آن را دو چندان كنيد. فرش هاي آشپزخانه چه از نظر طرح و رنگ و هم از نظر جنس تنوع زيادي دارند، و اين ممكن است شما را به اشتباه بياندازد بنابراين فراموش نكنيد كه علاوه بر زيبايي فرش بايد به نكات ديگري نيز توجه كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد، كه ما در اينجا به چند نكته اشاره مي كنيم:

 

نكات كليدي در خريد فرش آشپزخانه:

  • فرشي انتخاب كنيد كه شما را به دردسر نياندازد…

آشپزخانه محيطي است كه هميشه بايد تميز باشد، فرش آشپزخانه بيشتر از فرش هاي ديگر خانه به نظافت احتياج دارد. بنابراين بهتر است از فرش ماشيني استفاده كنيد تا هنگام شست و شو و جارو كشيدن فرش آسيب كمتري ببيند. معمولا كف آشپزخانه ها طوري طراحي شده اند كه قابل شست و شو هستند و حتما راهي براي خروج آب در آن تعبيه شده است اكثر افراد با مواد شوينده و يا دستمال كف آشپزخانه خود را تميز مي كنند، بنابراين بهتر است از فرش هاي سبك استفاده كنيد تا براي جا به جايي آن، هنگام شست و شو راحت تر باشيد. به طور مثال حتي مي توانيد از گليم هم براي آشپزخانه استفاده كنيد كه امروزه گليم طرفداران زيادي پياده كرده است. گليم ها طرح هاي زيبايي دارند و در عين حال به اندازه كافي سبك هم هستند.

 چه طرح مدرن را براي خريد فرش آشپزخانه خود بپسنديد و چه طرح كلاسيك بايد در نظر داشته باشيد كه فرش مورد نظر در مقابل رطوبت مقاوم باشد. البته شما مي توانيد از فرش و يا گليم كوچكي نيز براي جلوي ظرف شويي استفاده كنيد و با اين كار تنوع بيشتري به محيط آشپزخانه خود بدهيد به خاطر داشته باشيد از فرش هايي با كيفيت بالا استفاده كنيد. همچنين فرش هايي كه پرزها و ريشه هاي بلندي دارند براي آشپزخانه مناسب نيستند چون معمولا اين پرز و يا ريشه ها محل تجمع آلودگي مي شود و هنگام جارو كشيدن ممكن است دچار دردسر شويد.

  • خريد فرش آشپزخانه با رنگ خيلي روشن كار درستي است؟

در انتخاب و خريد فرش آشپزخانه بهتر است به اين نكته توجه داشته باشيد كه از فرش هايي با رنگ خيلي روشن استفاده نكنيد زيرا كمترين كثيفي و آلودگي را نشان مي دهد، طرح هاي شلوغ و شاد مي تواند انتخاب مناسب تري براي آشپزخانه شما باشد و همچنين به نور آشپزخانه خود توجه كنيد در آشپزخانه با نور كم از فرش هاي خيلي تيره استفاده نكنيد. بهتر است تعادل را در انتخاب رنگ رعايت كنيد.

  • فرش آشپزخانه گران نخريد.

در هنگام خريد فرش آشپزخانه به اين نكته توجه كنيد كه لازم نيست از فرش بسيار گران قيمت و لوكسي استفاده كنيد چرا كه فرش در آشپزخانه ممكن است زود تر آسيب ببيند و فرسوده شود … مثلا پوسيدگي، آسيب ناشي از مواد شوينده ، سوختگي و … با اين كار از هزينه زياد نيز جلوگيري كرده ايد و در صورت آسيب مي توانيد فرش ديگري تهيه كنيد. پس فرش ارزان قيمت براي آشپزخانه گزينه مناسب تري است .

  • فرش هاي كوچك، گزينه هاي مناسب تر

اگر از فرش آشپزخانه براي زير ميز نهارخوري استفاده مي كنيد سعي كنيد فرش را كمي بزرگتر از ميز انتخاب كنيد، اين كار در حالي كه نماي زيبا تري به آشپزخانه شما مي دهد، فضا را نيز بزرگ تر نشان مي دهد. البته به خاطر داشته باشيد لازم نيست تمام سطح آشپزخانه را بپوشانيد. بهتر است از فرش خيلي بزرگ هم استفاده نكنيد، فرش را طوري انتخاب كنيد كه از لبه قفسه ها و كابينت ها كمي فاصله داشته باشد تا براي نظافت زير كابينت ها به مشكل برنخوريد.

در آخر لازم است بدانيد فرش ها از عناصر كليدي زيبايي خانه هستند و شما مي توانيد با انتخاب مناسب زيبايي بيشتري را به خانه خود بياوريد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/8/21 ساعت: ۰۹ توسط:bestcarpet :