Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  گليم گليم

فرش افشان کاشان

گليم فرش قشقايي طرح مريم زمينه گلبهي كاشان

خريد مستقيم فرش قشقايي از كارخانه قالي كاشان

اگر به دنبال فرشي با طرح سنتي هستيد پيشنهاد مي كنم اين مقاله را تا انتها دنبال كنيد. گليم فرش قشقايي طرح مريم يكي از سنتي ترين فرش هاي موجود در دسته گليم فرش هاي مي باشدو زمينه اين فرش گلبهي بوده و زيبايي خاصي را به ظاهر آن بخشيده است. اين فرش برگرفته از فرش هاي اصيل كاشاني بوده و كاربرد زيادي را دارد. براي مثال شما مي توانيد از اين فرش در فضا هاي سنتي مانند سفره خانه ها، دكوراسيون سنتي خانه و بسياري از قسمت هاي ديگر استفاده كنيد. براي آشنايي بيشتر با گليم فرش طرح زيباي مريم با من در ادامه اين متن همراه باشيد.

گليم فرش قشقايي طرح مريم

گليم فرش ها نمونه اي از فرش هايي با خاب كم اما پرزدار مي باشند. اين محصولات لطافت بيشتري از گليم جاجيم داشته ولي لطافت آن به اندازه فرش هاي كلاسيك با شانه و تراكم بالا نيست. اين فرش توسط توليد كنندگان كاشاني با ميزان شانه و تراكم، فرش 320 شانه و تراكم 1400 بافته و به بازار عرضه مي شود. در مركز فرش از ترنج بسيار زيبايي استفاده شده كه زمينه آن سرمه اي مي باشد. همچنين متن فرش به رنگ گلبهي بوده و لچك هاي فرش به رنگ كرم مي باشند. تمام اين رنگ ها در كنار يك ديگر ظاهري كلاسيك را به فرش داده است.

ماشين آلات بافت گليم فرش ها نسبت به ديگر فرش هاي ماشيني متفاوت مي باشد. به همين دليل تفاوتي كه گليم فرش ها با ساير فرش هاي ماشيني دارند، تفاوت در ميزان خاب آن مي باشد. در طرح مريم ميزان ارتفاع خاب فرش 3 ميلي متر است. و اين به معناي بافتي سفت و محكم مي باشد. به همين دليل از گليم فرش ها در راه رو، محيط آشپزخانه و اتاق خواب استفاده مي شود. همچنين به عنوان پادري و قاليچه نيز استفاده زيادي را دارد. اين فرش در خانه هايي كه سبك كلاسيك در آن رواج دارد نيز جلوه ي بسيار زيادي را خواهد داشت. هر چند كه شما مي توانيد در دكوراسيون هاي تلفيقي مدرن و كلاسيك از گليم فرش طرح مريم استفاده كنيد. كاربرد ديگر اين گليم فرش قرار دادن آن در سالن نشيمن مي باشد. بعضي از افراد از گليم فرش ها در زير ميز غذاخوري استفاده كرده و ظاهري زيبا به خانه خود مي دهند.

در طرف ديگر به دليل زمينه فرش لازم است تا آن را در محيطي با نور پردازي بالا قرار دهيد. با رنگ گلبهي گليم فرش نگاه مخاطبان را به سمت خود جلب كند. در گليم فرش طرح مريم از الياف نخ خب پلي پروپيلن استفاده شده است. اين الياف در بافت گليم فرش هاي ماشيني در جايگاه ويژه اي قرار دارد. الياف پلي پروپيلن ضد حساسيت بوده و مانع از پرزدهي مي شود. همچنين از فرش شما در برابر هر مسئله اي حفظ خواهد كرد. براي مثال اگر گليم فرش را در آشپزخانه قرار دهيد به دليل وجود رطوبت بالا، آلودگي را در سطح فرش نگه داشته و مانع از ورود آب به بافت فرش مي شود. به همين دليل فرش شما مدت زمان بيشتري را عمر كرده و مانع از پوسيدگي آن مي شود. گليم فرش قشقايي طرح مريم به دليل ميزان شانه و تراكم و ارتفاع خاب كم، و همچنين الياف موجود در فرش بسيار ارزان بوده به راحتي قابل تعويض مي باشد.

خريد مستقيم فر از كارخانه كاشان

اگر مايل به خريد فرش ماشيني هستيد با مراجعه به فروشگاه هاي سطح شهر تنوع كمي از آن را ملاحظه خواهيد كرد. به همين دليل ما به شما فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را پيشنهاد مي دهيم. در فروشگاه قالي كاشان تمام محصولات فرش ماشيني به قيمت درب كارخانه براي شما دوستان عزيز عرضه شده است. همچنين به منظور كاهش هزينه براي شما عزيزان ارسال رايگان به تمام نقاط ايران فراهم شده است. با خريد از فروشگاه قالي كاشان زيبايي را به خانه خود هديه دهيد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/4/5 ساعت: ۱۱ توسط:bestcarpet :

گليم فرش زمينه مسي قالي كاشان

خريد مستقيم فرش از كارخانه قالي كاشان

همان طور كه مي دانيد محيط آشپزخانه براي خانم ها داراي اهميت زيادي مي باشد. به همين منظور توليد كنندگان همواره به دنبال فرش هايي با ميزان شانه و تراكم و همچنين طرح و رنگ گوناگوني مي باشند. انتخاب پوشش مناسب براي آشپزخانه باعث شده تا محيط آشپزخانه شما روح گرفته و اين فضا را زيبا تر در چشم مخاطب جلوه دهد. براي آشنايي بيشتر با يكي از طرح هاي مخصوص فضاي آشپزخانه بر روي گليم فرش با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد. 

گليم جاجيم زمينه مسي رنگ

اين فرش زيبا با طراحي مخصوص آشپزخانه يكي از جديد ترين طرح هاي گليم فرش مي باشد. اين فرش 320 شانه با تراكم 700 مي باشد. ارتفاع خاب در اين فرش كم بوده و نهايتا 4 الي 5 ميلي متر مي باد. به همين دليل سطح بسيار محكمي را خواهد داشت. اين فرش در برابر رطوبت ناشي از شستشوي مكرر ظروف، آشپزي كردن، حوادث غير منتظره و ... بسيار مقاوم مي باشد. زيرا به دليل سفت بودن سطح فرش آلودگي يا رطوبت به بافت فرش نفوذ نكرده و فرش شما دچار آسيب يا پوسيدگي نخواهد شد. 

با قرار گرفتن فرش در مركز آشپزخانه باعث شده تا جلوه آشپزخانه شما بيشتر شود. همچنين اگر از ميز غذاخوري در آشپزخانه خود استفاده مي كنيد با قرار گرفتن ميز بر روي فرش به طوري كه هنگام نشستن بر روي صندلي پاهاي افراد بر روي فرش قرار گرفته شود باعث مي شود حس خوبي به مخاطب القا شود. 

اين فرش در ابعاد گوناگون فرش 12 متري، 9 متري، 6 متري و قاليچه با توجه به نياز مشتريان بافته شده و بازار عرضه مي گردد. همچنين زمينه مسي اين فرش به دليل هماهنگي بالا با رنگ چوب به راحتي با كابينت هاي رنگ چوب ست خواهد شد. توجه داشته باشيد اگر به دنبال فرشي با ارتفاع خاب بالا مي باشيد يا به دنبال طرح هاي ديگري از فرش هاي مخصوص آشپزخانه مي باشيد بهترين گزينه براي شما فرش هاي طرح ادويه، نوشيدني، سبزيجات، ميوه و ... مي باشد. با توليد گليم فرش ها در گذشته، باعث شد تا اين فرش بسيار مورد توجه و مورد استقبال قرار بگيرد. اما با توليد فرش هايي با زمينه نرم و لطيف تر مي توان گف كه امروزه تعداد كمي از افراد از گليم فرش ها براي پوشش آشپزخانه خود استفاده مي كنند.

اما اين نكته را فراموش نكنيد كه توليد كنندگان فرش ماشيني همواره به دنبال افزايش كيفيت در تمام محصولات خود بوده و نتيجه آن گليم فرش هاي بسيار زيبا با كيفيتي عالي مي باشد. الياف به كار رفته در محصول بالا از پلي پروپيلن مي باشد. اين الياف يكي از مرغوب ترين نخ هاي موجود براي توليد گليم فرش مي باشد. كه باعث افزايش طول عمر در گليم فرش شده، باعث حساسيت نشده و نمونه هاي پرزدار در گليم فرش باعث پرزدهي نخواهد شد.

خريد مستقيم فرش از كراخانه كاشان

براي خريد گليم جاجيم زمينه مسي كافي است به سايت قالي كاشان مراجعه كنيد. در اين فروشگاه بزرگ اينترنتي تمام محصولات فرش ماشيني با هر ميزان شانه و تراكمي خدمت مشتريان گرامي عرضه شده است. قيمت فرش در فروشگاه قالي كاشان بر اساس قيمت درب كارخانه محاسبه مي شود. توجه داشه باشيد كه به منظور رفاه مشتريان گرامي ارسال محصولات قالي كاشان به سراسر ايران به صورت رايگان مي باشد.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/4/1 ساعت: ۱۰ توسط:bestcarpet :

مقايسه فرش و گليم فرش

             فرش كاشان قالي كاشان مقايسه گليم و فرش

مقايسه گليم فرش و فرش ماشيني فانتزي

گليم ها داراي ظاهري بسيار ساده و تشكيل شده از رنگ هاي شاد و طرح هاي بدون پيچيدگي مي باشند. براي بافت اين فرش ها نخ تار و پود را به هم مي بافند و بدون پرز، فرش توليد مي شود. گليم فرش هاي ماشيني نسبت به فرش ماشيني فانتزي داراي تفاوت هايي هست كه در طرح، نوع بافت و نوع مواد اوليه خواهد بود و همچنين ميخواهيم به برخي از خصوصيات اشاره كنيم كه در اين دو نوع محصول به صورت متفاوت خواهد بود.

فرش‌ها بر خلاف گليم‌ها علاوه بر تار و پود داراي پرز هم هستند. پرز فرش دقيقا همان چيزي‌ست كه كه مخاطب آن را لمس مي‌كند. اما در مورد گليم اين پرز ها وجود ندارند. يعني در گليم چيزي كه مخاطب آن را لمس مي‌كند مغز پشم يا كرك نيست، بلكه كناره كرك است. اصلاحا مي‌گوييم كه فرش‌ها پرز بافي و گليم‌ها تخت بافي مي‌شوند.

گليم‌ها نيز انواع مختلفي دارند كه هر يك داراي تكنيك‌ها و روش بافت مخصوصي هستند. مثلا:

گليم سوزني باف
گليم شيركي پيچ
گليم ساده بافي
گليم سوماك
گليم حصيربافي
گليم بافت دو پيچي
گليم كردي خراسان
گليم گبه قشقايي (گليم عروسكي)

 

فرش ها در يك تقسيم بندي كلي به دو دسته فرش هاي دست باف و ماشين بافت يا همان ماشيني تقسيم مي شوند. فرش دست بافت غالبا از پشم، پنبه و ابريشم، توسط دست بافته مي شود و فرش ماشيني همانطور كه نامش گوياست توسط ماشين بافته شده و مواد اوليه آن اكريليك است. همين نوع بافت، تفاوت فاحشي در قيمت فرش ايجاد مي كند. فرش هاي دست بافت به مراتب بسيار گران قيمت تر، نفيس تر و چشم نواز تر از فرش هاي ماشيني هستند.

طرح فرش ها در گذشته بيشتر مانند فرش گليم طرح هاي هندسي و شكسته بودند، اما امروزه طرح ها بسيار متفاوت، متنوع و بيشتر گل دار هستند. البته تمامي طرح هاي فرش ها نام و مشخصات خاص خود را دارند.

نوع بافت گليم فرش و فرش فانتزي


بافت گليم فرش به اين صورت است كه يك پود و يك تار را از زير و روي يكديگر رد مي كنند و به همين صورت طرح نهايي به صورت هدفمند بافته مي شود. پود ضخيم تر از نخ تار است. اما در فرش هاي فانتزي علاوه بر بافت تار و پود، نخ خاب هم بافته مي شود.

در بافت ماشيني، گره ها مشابه انواع دستباف زده مي شوند و در اصل گره واقعي نيستند.

نوع بافت فرش ماشيني فانتزي نسبت به گليم فرش ها بسيار بهتر و پيشرفته تر است.

مقايسه ظاهري فرش فانتزي و گليم فرش


فرش هاي فانتزي از انواع مختلفي همچون فرش شنل، شگي ( پرزبلند ) ، كودك و سه بعدي تشكيل شده اند. اين فرش ها نسبت به گليم فرش داراي طرح هاي پيچيده تري هستند چون در گليم فرش ها از طرح هاي ساده و هندسي استفاده مي شود.

در طراحي فرش كودك معمولا از تصاوير انيميشن ها استفاده مي كنند و در فرش هاي سه بعدي از طرح هاي سه بعدي استفاده مي شود. اين در حالي است كه نهايت پيچيدگي گليم ها، طرح گل و بوته خواهد بود.

مقايسه پاخور گليم فرش و فرش فانتزي

اگر فرش گليم را از نظر دوام بررسي كنيم، پي خواهيم برد كه اين نوع فرش نسبت به انواع ديگر آن چندان با دوام نيست، بنابراين براي محيط هاي پر رفت و آمد زياد مناسب نيست، و اگر فرش گليم  را از نظر ظاهر آن بررسي كنيم با توجه به جلوه و ظاهر زيبايي كه دارند بهتر است براي اتاق هايي مورد استفاده قرار گيرند كه شكوه و زيبايي آن براي ما اهميت ويژه اي دارند. از طرفي از آنجايي كه گليم فرش ها سايه روشن دارند جاي پا يا جاروبرقي و … را به خوبي پنهان مي كنند، از اين رو براي اتاق پذيرايي بسيار مناسب هستند.

همچنين گليم فرش ها در ورودي خانه ها هم بسيار مناسبند، زيرا زيبايي خاصي كه به ورودي خانه مي بخشد. گليم فرش ها هم مانند تمام انواع فرش هاي ديگر نياز به مراقبت ويژه اي دارند كه از پوسيدگي آن ها پيشگيري شود و زيبايي خود را همچنان تا سالهاي متمادي حفظ كنند.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/9 ساعت: ۱۱ توسط:bestcarpet :

گليم چيست ؟

 

برخي از خريداران به دنبال خريد محصولي به جز فرش ماشيني هستند . تنوع در محصولات وابسنه به فرش ماشيني مي تواند هر خريدار با هر نوع سليقه را راضي كند . يكي از محصولات پرطرفدار كه زيبايي خاصي دارد گليم است . در اين مقاله قصد داريم شما را با ويژگي هاي اين محصول آشنا كنيم . 

گليم چيست ؟ 

گليم يكي از انواع متداول از كفپوش است كه از زمان هاي دور در بين ايرانيان رواج دارد . اين محصول از صنايع دستي بخشي از اقوام ايراني بوده و بسياري از گليم هاي موجود از زمان هاي قديم دست بافت بوده اند . اما امروزه برخي كارخانجات فرش ماشيني به توليد اين محصول نيز روي آورده اند . تنوع بسيار بالا در طرح هاي بافته شده در اين محصول و استفاده از نخ و الياف با كيفيت خريداران زيادي را به سمت اين محصول هدايت كرد .

گليم ويژگي هاي منحصر به فرد خود را دارد و اين ويژگي هاي خاص باعث سهولت و راحتي استفاده كنندگان آن است . در اين مقاله قصد داريم به بررسي و معرفي هر كدام از اين ويژگي هاي بپردازيم .

وزن سبك

اين محصول وزن بسيار سبك دارد كه باعث جا به جايي بسيار آسان آن مي شود . به هيمن دليل در قسمت هايي از منزل كه امكان كثيف شدن زود به زود كفپوش مي شود گزينه اي مناسب است . چرا كه به راحتي قابل شست و شو و جا به جايي است .

طرح و رنگ متنوع

طرح هاي بافته شده  بر روي گليم ها بسيار متنوع و زيبا هستند . استفاده از رنگ هاي گرم و شاد در اين محصول باعث مي شود فضايي گرم و صميمي در منزل خود داشته باشيد . هم چنين به راحتي با دكوراسيون شما ست خواهد شد .

استفاده از جنس پلي استر باعث براقيت و درخشندگي بيشتر آن شده و زيبايي و جلوه طرح و رنگ گليم شما دو چندان خواهد بود . با استفاده از اين محصول زيبا فضايي هنري و سرشار از رنگ هاي زيبا را تجربه خواهيد كرد .

قيمت ارزان

اين محصول قيمت بسيار ارازن تر نسبت به ساير محصولات دارد . به همين دليل شما به راحتي مي توانيد تغييرات زود به زود و زيبايي را در دكوراسيون خود تجربه كنيد .

عدم پرزدهي

اين محصول پرزدهي ندارد كه اين ويژگي باعث اقبال خريداران است . پرزدهي در برخي محصولات باعث نارضايتي خريداران است كه به خريد محصولاتي از قبيل گليم روي مي آورند .

جارو زدن آسان

با خريد گليم ، در صورت كثيف شدن آن ، به راحتي با جارو زدن تميز خواهد شد . شما مي توانيد اين محصول را زير ميز ناهارخوري ، آشپزخانه و فضاهايي از اين قبيل نيز استفاده نماييد .

قبل از خريدن گليم در نظر داشته باشيد كه خاب اين محصول بسيار كوتاه است . بنابراين جايگزين فرش براي شما نخواهد بود .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/9 ساعت: ۰۹ توسط:bestcarpet :