فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

راهنمای چینش انواع فرش در دکوراسیون

 فرش کاشان قالی کاشان فرش زیبا فرش ماشینی قیمت فرش فرش دکوراسیون فرش

چه فرشی مناسب دکور منزل ماست؟

اهمیت و جایگاه بالای فرش بین ما ایرانیها بر هیچکس پوشیده نیست.  از زمان قدیم یک جمله معروف رایج است که " اگه مجبور باشم حتی  فرش زیر پایم رو هم می فروشم " . یعنی حتی در سختترین شرایط وجود فرش در خانه لازم است . در سالهای اخیر در کنار اهمیت خرید فرش ، مساله انتخاب فرش مناسب از هر نظر بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

 براستی یک فرش خوب چه ویژگی هایی دارد؟ آیا هر فرش خوبی مناسب منزل شماست؟

در این مقاله صفر تا صد انتخاب یک فرش مناسب با دکوراسیون هر منزل را بررسی می کنیم

با قالی کاشان همراه باشید تا کارشناس فرش شوید

فرش را برای کجای خانه میخواهید؟

به نظر من اولین نکته برای انتخاب فرش ، مکان مورد استفاده فرش است . هر قسمت از خانه از لحاظ دکوراسیون و نوع کاربری ویژگیهای خاص خود را دارد. مثلا برای پذیرایی بسته به سلیقه و دکوراسیون منزلتان یک طرح رسمی و مجلسی با طیف رنگ گرم و آرامبخش انتخاب خوبی است .هماهنگی بین طرح و رنگ فرش با مبل ، پرده ها ، کاغذ دیواری ، لوستر و سایر اجزای پذیرایی بسیار مهم است. همچنین بهتر است سایز فرش به گونه ای باشد که تمام سطح را نپوشاند و زیر مبل ها خالی باشد و فرش در حالت چسبیده به پایه های جلویی مبل تمام سطح بین مبل را پر کند.

 

رعایت این موارد برای آشپزخانه ، اتاق خواب و راهرو ها نیز مهم است . در آشپزخانه معمولا از طیف رنگهای گرم مانند قرمز و نارنجی و طرحهایی مدرن شبیه مواد خوراکی ، میوه و سبزیجات ، ادویه جات و ... استفاده می شود. همچنین در آشپز خانه ای کلاسیک طرحهای سنتی  شبیه فرش خشتی ، گلیم و جاجیم و ... به کار می رود. طرح و رنگ فرش اتاق خواب  معمولا ملایم ، خلوت و آرامبخش است و بهتر است با مدل تخت و روتختی ، پرده ها و کاغذ دیواری ست باشد. در اتاق کودک و نوجوان بسته به سلیقه فرزندتان و تم مورد استفاده در سایر وسائل اتاق میتوانید از طرحها و مدل های متنوع و جذاب موجود در بازار استفاده کنید

 

فرش ، تزئینی یا کاربردی؟

چه استفاده ای از فرش می کنید؟ اگر طرح و رنگ برایتان مهم است و بیشتر دنبال زیبایی و کیفیت تصویر هستید فرشهایی با شانه و تراکم بالا مثل فرش 1500 شانه تراکم 4500 مناسب شماست . همچنین میتوانید از تکنولوژی جدید چاپ تصویر دلخواه با کیفیت بالا روی فرش که به فرش کلاریس معروف است استفاده کنید. اگر دنبال موارد کاربردی همچون جنس فرش ، نرمی و سفتی ، قابلیت شستشو ، استحکام  ، طول عمر و ... هستید بعد از فرش دستبافت ، فرش ماشینی با نخ جنس خوب و بافت با کیفیت انتخاب مناسبی است که با مشاوره با کارشناسان قالی کاشان میتوانید فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید

 

کوچک یا بزرگ؟  فرش چند متری بخریم؟

اندازه فرش باید متناسب با مکان مورد استفاه باشد. نه به حدی کوچک باشد که قسمتهای زیادی خالی و بدون فرش باشد نه آنقدر بزرگ که تمام سطح را بپوشاند و اطراف آن زیر مبل و ویترین و... برود بخصوص اگر زیر فرش موکتی هماهنگ با طرح و رنگ فرش باشد پیدا بودن قسمتهایی ازآن در اطراف فرش زیبایی دو چندانی را ایجاد می کند.

تضاد یا تشابه؟ چطور فرش را با دکوراسیون هماهنگ کنیم؟

اگر در این مورد مطمئن نیستید می توانید با کارشناسان قالی کاشان مشاوره تخصصی و رایگان داشته باشید . پیشنهاد ما این است که طیف رنگی سایر اجزاء دکور با فرش هماهنگ باشد مثلا می توانید یکی دو رنگ از رنگهای غالب فرش را طبق سلیقه خودتان انتخاب کرده و در همان طیف رنگ مبل و پرده خود را انتخاب کنید. البته استفاده از رنگ متضاد یا مکمل هم اگر به درستی انتخاب شود زیباییهای خاص خود را دارد.

دکوراسیون فرش کاشان قالی کاشان فرش زیبا فرش ماشینی قیمت فرش فرش دکوراسیون فرش

فرش مستطیل ، مربع ، دایره یا بیضی؟ چه شکلی بخریم؟

قطعا هر شکلی زیباییهای خاص خود را دارد فقط هماهنگی آن با سایر اجزا دکور مهم است  در درجه اول سلیقه شما تعیین کننده است زیرا شما آنجا زندگی می کنید و قرار است شما از آن لذت ببرید طرحهای دایره ای و بیضی شکل بخاطر وجود منحنی های زیاد دارای لطافت ، روح و احساس بیشتری نسبت به فرشهای مستطیل شکل هستند. بنابراین بسته به اینکه کلیت دکورمنزلتان را چگونه طراحی و انتخاب کرده اید می توانید شکل های متنوع فرش را هماهنگ با آن انتخاب کنید.


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش زیبا، فرش ماشینی، قیمت فرش، فرش، دکوراسیون فرش،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۱:۱۰ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)