فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

فرش دستباف گونه ماشيني چيست؟!

فرش دستباف گونه، فرش جديد كاشان، فرش پذيرايي

آيا تا كنون براي خريد فرش ماشيني به نمايشگاه يا مركزي جهت عرضه فرش ماشيني مراجعه كرده ايد؟

اصولا در اين مكان ها افراد از كلمه فرش دستباف گونه استفاده بسياري را مي كنند. اما آيا فرش ماشيني

مانند فرش دستباف مي باشد؟ براي آشنايي بيشتر با فرش هاي دستباف گونه با من در ادامه اين مقاله همراه

باشيد.

فرش دستباف گونه

در گذشته از الياف طبيعي براي بافت فرش هاي دستباف استفاده مي شد. به صورتي كه زدن پشم گوسفندان و شستشوي آن، آن را تبديل به نخ كرده و از طريف آن با هنر دستبشان مشغول به بافت فرش دستباف با طرح هاي متنوع و زيبا مي شدند. فرش هاي دستباف در كنار زيبايي، فوايد بسيار زيادي را براي سلامتي افراد دارد. همچنين هر چه بيش تر در معرض رفت و آمد قرار بگيرد، قيمت آن افزايش پيدا مي كند.

اما با مرور زمان توليد كنندگاني دستگاه هاي بافت فرش بدون دخالت دست انسان را وارد ايران كردند. اين ماشين آلات با استفاده از الياف مصنوعي، تعداد زيادي از فرش را بافته و به بازار عرضه مي كرد. كيفيت فرش هاي ماشيني نيز بالا بوده و سطح آن بسيار نرم و لطيف مي باشد.

اما اصطلاحي به نام فرش دستباف گونه وجود دارد كه از اين كلمه بسيار استفاده مي گردد. در فرش هاي ماشيني ابتدا محصول با شانه و تراكم پاييني بافته مي شد. هر چه تراكم در فرش افزايش پيدا مي كرد تعداد گره ها در طول فرش بالا رفته و در نتيجه فرش ماشيني ما ريزبافت تر مي شد.

به همين دليل فرش هاي ماشيني شباهت بيش تري به فرش دستباف پيدا مي كردند. و امروزه با توجه به تنوع بالا در فرش هاي ماشيني، شما شاهد فرش هايي مانند فرش 700 شانه تراكم 2550، فرش 1000 شانه تراكم 3000، فرش 1200 شانه تراكم 3600، فرش 1500 شانه تراكم 4500 و فرش 1600 شانه تراكم 4800 مي باشد. كه در نمايشگاه هاي فرش ماشيني از تمام اين محصولات با نام فرش دستباف گونه ياد مي شود. زيرا هر كدام در مقطع خود ريزبافت بوده اند.

با اين حال افراد زيادي از فرش هاي 1600 شانه با تراكم 4800 استقبال مي كنند. زيرا جديد ترين محصول روز صنعت فرش ماشيني بوده و از تمام طرح و نقش هايي كه تا كنون توليد شده است تشابه بيشتري به فرش دستباف نيز دارد.

اين محصولات با الياف صد در صد اكريليك بافته مي شوند. اكريليك در مقايسه با تمام الياف موجود در فرش ماشيني داراي كيفيت بالا تري مي باشد. هاين الياف از فرش شما در برابر عوامل آسيب پذير به فرش جلوگيري كرده و باعث درخشش فرش شما خواهد شد.

فرش دستباف گونه، فرش كاشان جديد، فرش كلاسيك

خريد مستقيم فرش از كارخانه كاشان

براي خريد فرش دستباف گونه ما به شما فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را پيشنهاد مي كنيم. در مجموعه قالي كاشان قيمت فرش هاي ماشيني با قيمت درب كارخانه برابري مي كند. زيرا فرش بدون هيچ واسطه و مستقيم از كارخانه براي شما ارسال مي گردد. در قالي كاشان به منظور كاهش هزينه براي شما مشتريان عزيز ارسال فرش به تمام نقاط ايران به صورت رايگان مي باشد.


برچسب: فرش دستباف گونه، فرش كاشان، قالي كاشان، فرش كلاسيك، فرش زيبا، فرش اصيل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۹:۱۵ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)