فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

همه چیز در مورد ابعاد استاندارد فرش ماشینی

خرید مستقیم فرش از کارخانه قالی کاشان

از گذشته تا کنون فرش های مختلف در اندازه های متفاوت بافت می شوند. فرش دستبافت از نظر ابعاد بافت متغیر است اما چیزی که در بین عموم بافندگان فرش دستبافت رایج است همان اندازه های استانداردی است که امروزه کاربرد آن فراوان است. فرش های ماشینی به علت اینکه توسط ماشین های مخصوص بافت می شوند. امکان تغییر درابعاد استانداردی که برای آن ها تعریف شده اند وجود ندارد.

از آن جا که ابعاد فرشی که برای فضای موردنظرتان در نظر می گیرید تاثیر زیادی در چیدمان منزلتان دارد. لذا باید در انتخاب ابعاد فرش مورد نظرتان دقت ویژه ای داشته باشید. تا در هنگام خرید فرش مناسب دچار مشکل نشوید.

تقسیم بندی فرش از نظر ابعاد آن

1- قالی : فرش هایی که اندازه آن ها از 6 متر بیشتر است قالی اطلاق می شود. سایزهای استاندارد قالی های ماشینی  6 متری (۲‎×۳) و فرش 9 متری (۲.۵‎×۳.۵) و 12 متری (۳‎×۴) می باشد. بافت قالی در سایزهای بزرگتر آن به صورت ماشینی نیز امکان پذیر است اما در این صورت بافت آن به صورت سفارشی با احتساب هزینه خواهد بود. ازسایزهای بزرگ و رایج آن می توان به قالی های 15 متری(۵×۳) و 18 متری (۵×۳٫۵) و 24 متری (۶×۴) اشاره کرد.

2- قالیچه : به قالی هایی که ابعاد آن از 6 متر کمتر است اصطلاحا قالیچه می گویند.سایز استاتدارد در قالیچه های ماشینی معمولا ۱.۵‎×۲.۲۵ که اصلاحا 4 متری گفته می شود.

3- پرده ای : اندازه این فرش نیز معمولا 1.5*2.5 است. این نوع فرش ها در مدخل اتاق یا ورودی ها نصب می شوند.

4- ذرع و نیم : اندازه این فرش ها  معمولا 1.5*1 است.

5- کناره : این نوع فرش عموما در کنار فرش های بزرگ یا راهروها و ورودی ها مورد استفاده قرارمی گیرند. وبا ابعاد 2*1 و 3*1 و  4*1 بافت می شوند.

6- پادری: این نوع فرش در پاگرد ورودی استفاده می شوند. معمولا 50*70 هستند.

7- پشتی : پشتی ها معمولا در ابعاد  60*90 و یا 60*120 بافته می شوند.

8- فرش های گرد : این فرش ها با قطر 1 و 2 و 3 متر به صورت ماشینی بافته می شوند.

ابعاد مناسب فرش با فضای مورد نظر

انتخاب فرش در ابعاد مناسب تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منزل دارد. با توجه به اطلاعاتی که راجع به اندازه های مختلف فرش بدست اوردید اکنون نوبت آن است که با توجه به عواملی که در انتخاب ابعاد مناسب فرش مورد نظرتان موثر است. اقدام به خرید فرش بنمایید.

اولین و مهمترین نکته ای که در انتخاب اندازه فرش موثر است توجه به ابعاد منزل یا فضایی ست که برای آن میخواهید فرش تهیه کنید. فرشی که انتخاب میکنید باید از کل فضایتان کوچکتر بوده و با فاصله از دیوارها قرار گیرد. اگر فضای مورد نظر شما کوچک است انتخاب فرش خیلی کوچک یا فرشی که کاملا کف را پوشش دهد صحیح نیست. این کار سبب می شود فضای منزلتان کوچکتر از آن چه هست به نظر برسد. برای فضاهای بزرگ نیز استفاده از فرش کوچک ظاهر خوبی به منزلتان نخواهد داد. همچنین بهتر است که به جای یک یا دو فرش بزرگ از چند فرش کوچک یا متوسط استفاده کنید. یا فضا را به چند قسمت مجزا تقسیم کرده و برای هر قسمت فرش جداگانه ای در  نظر بگیرید.

به طور کلی می توان گفت در پذیرایی و نشیمن مبل ها در انتخاب اندازه فرش تاثیر زیادی دارد. بهتر است ابعاد فرش به گونه ای باشد که  پایه های جلویی مبل روی فرش قرار گیرد. ابعاد فرشی که برای فضای آشپزخانه یا ناهارخوری در نظر گرفته می شود باید با توجه به اندازه میز ناهار خوری انتخاب شود نه خیلی بزرگتر از آن باشد و نه خیلی کوچکتر. برای اتاق خواب نیز معمولا یک سوم فضای اتاق را فرش میکنند. بهتر است فرش را در ابعادی انتخاب کنید که اطراف تخت خواب را فراگیرد.

 

فرش کاشان

یکی از ویژگی های فرش کاشان بافت انواع ابعاد استاندارد و غیر استاندارد می باشد. که در این صورت ما به شما فروشگاه قالی کاشان را پیشنها می کنیم. ر این فروشگاه محصولات فرش ماشینی به قیمت درب کارخانه بوده و ارسال آن به سراسر ایران به صورت رایگان می باشد. با خرید از قالی کاشان کیفیت را به خانه خود بیاورید. 


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ماشینی، فرش ماشینی کاشان، ابعاد فرش، فرش گرد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۱۳ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)