فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

ویژگی های فرش گل برجسته

 

فرش ماشینی گل برجسته از تکنولوژی های جدید در صنعت فرش ماشینی است که با ورود خود به عرصه فرش ماشینی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است . تفاوت این فرش زیبا در این است که بر خلاف سایر فرش های ماشینی که تخت بوده و ارتفاع خاب آن در تمام فرش یکسان است ، خاب فرش در برخی نقاط دارای برجستگی است و ارتفاع نخ خاب در برخی گل ها و طرح های فرش بلندتر است .

بافت فرش ماشینی گل برجسته به چه صورت است ؟ 

تکنولوژی فرش گل برجسته بر روی فرش های 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه پیاده می شود . این فرش ماشینی دست آوردی است که همه تولیدکنندگان فرش ماشینی به آن دسترسی نداشته و برخی شرکت های تولید کننده فرش ماشینی قادر به بافت فرش با گل های برجسته هستند . این فرش های ماشینی به صورت هیت ست شده هستند که خاصیت ضدحساسیت ، مقاوم در برابر شست و شو و حرارت دارند . تفاوت این فرش ماشینی با فرش ماشینی ساده در نوع چله کشی و نوع خاب آن است . برجستگی های فرش در قسمت آهار مشخص می شوند . برای ایجاد برجستگی در قسمت های فرش از چند نوع نخ هایبالیک و آکریلیک استفاده می شود. نخ هایبالیک در بخش آهار بر اثر حرارت حالت فرو رفتگی پیدا کرده و قسمت های برجسته فرش مشخص می شوند .

مزایای فرش با گل های برجسته 

فرش گل برجسته ظرافت و زیبایی خاصی دارد ، به طوری که 50 درصد از بازار فرش های صادراتی را در اختیار گرفته است . در بافت این فرش ماشینی از جدید ترین تکنولوژی در بافت فرش ماشینی استفاده می شود. جلوه و زیبایی این فرش ماشینی در دکوراسیون شما انکار نشدنی است و برای دکوراسیون های مدرن و شیک ، فوق العاده اند . ضخامت در بخش های برجسته فرش 7 الی 9 میلی متر است که به دلیل تراکم بالا می باشد . بالا رفتن تراکم فرش باعث ظرافت و نازک تر شدن فرش می شود . بافت گل های برجسته بر روی فرش بر روی تمام طرح های فرش ماشینی قابل اجرا است ، اما استفاده از آن در طرح های سننتی و خلوت جلوه زیباتری به همراه دارد . در صورت خرید نمونه های باکیفیت از این فرش ماشینی ظریف و زیبا ، این فرش ماشینی دوام بالایی برایش ما خواهد داشت .

معایب فرش گل برجسته 

هر محصول در کنار مزایا و ویژگی های مثبتی که دارد دارای ایراد هایی نیز می تواند باشد . در کنار زیبایی و ظرافت به کار رفته در این فرش ماشینی زیبا و ظریف نکاتی را باید در نظر داشته باشبد . این فرش ماشینی به دلیل تفاوت ارتفاع خاب که در آن وجود دارد ، نظافت و جارو زدن آن سخت تر خواهد بود و زودتر نیز کثیف می شوند . نظافت و تمیز کردن فرش باید به صورت دقیق و کامل صورت بگیرد ، چرا که در صورت باقی ماندن گرد و غبار و خرده های غذا و کثیفی در آن ، به مرور عمر فرش شما را کوتاه می کند . هم چنین شست و شوی فرش به صورت غیراصولی باعث از بین رفتن ظاهر و زیبایی فرش می شود . فرش های گل برجسته قیمت نسبتا بالاتری در مقایسه با فرش های ساده دارند . 

در آخر اگر قصد خرید فرش ماشینی ل برجسته با کیفیت بالا دارید ، پیشنهاد می کنیم سری به مجموعه فرش گل برجسته قالی کاشان بزنید . 

 

برچسب: فرش گل برجسته ، فرش ظریف و زیبا ، فرش خاص ، فرش ماشینی باکیفیت ، فرش کاشان ، خرید فرش ماشینی ، قالی کاشان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۴:۴۴ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)