فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

همه چيز در مورد ابعاد استاندارد فرش ماشيني

خريد مستقيم فرش از كارخانه قالي كاشان

از گذشته تا كنون فرش هاي مختلف در اندازه هاي متفاوت بافت مي شوند. فرش دستبافت از نظر ابعاد بافت متغير است اما چيزي كه در بين عموم بافندگان فرش دستبافت رايج است همان اندازه هاي استانداردي است كه امروزه كاربرد آن فراوان است. فرش هاي ماشيني به علت اينكه توسط ماشين هاي مخصوص بافت مي شوند. امكان تغيير درابعاد استانداردي كه براي آن ها تعريف شده اند وجود ندارد.

از آن جا كه ابعاد فرشي كه براي فضاي موردنظرتان در نظر مي گيريد تاثير زيادي در چيدمان منزلتان دارد. لذا بايد در انتخاب ابعاد فرش مورد نظرتان دقت ويژه اي داشته باشيد. تا در هنگام خريد فرش مناسب دچار مشكل نشويد.

تقسيم بندي فرش از نظر ابعاد آن

1- قالي : فرش هايي كه اندازه آن ها از 6 متر بيشتر است قالي اطلاق مي شود. سايزهاي استاندارد قالي هاي ماشيني  6 متري (۲‎×۳) و فرش 9 متري (۲.۵‎×۳.۵) و 12 متري (۳‎×۴) مي باشد. بافت قالي در سايزهاي بزرگتر آن به صورت ماشيني نيز امكان پذير است اما در اين صورت بافت آن به صورت سفارشي با احتساب هزينه خواهد بود. ازسايزهاي بزرگ و رايج آن مي توان به قالي هاي 15 متري(۵×۳) و 18 متري (۵×۳٫۵) و 24 متري (۶×۴) اشاره كرد.

2- قاليچه : به قالي هايي كه ابعاد آن از 6 متر كمتر است اصطلاحا قاليچه مي گويند.سايز استاتدارد در قاليچه هاي ماشيني معمولا ۱.۵‎×۲.۲۵ كه اصلاحا 4 متري گفته مي شود.

3- پرده اي : اندازه اين فرش نيز معمولا 1.5*2.5 است. اين نوع فرش ها در مدخل اتاق يا ورودي ها نصب مي شوند.

4- ذرع و نيم : اندازه اين فرش ها  معمولا 1.5*1 است.

5- كناره : اين نوع فرش عموما در كنار فرش هاي بزرگ يا راهروها و ورودي ها مورد استفاده قرارمي گيرند. وبا ابعاد 2*1 و 3*1 و  4*1 بافت مي شوند.

6- پادري: اين نوع فرش در پاگرد ورودي استفاده مي شوند. معمولا 50*70 هستند.

7- پشتي : پشتي ها معمولا در ابعاد  60*90 و يا 60*120 بافته مي شوند.

8- فرش هاي گرد : اين فرش ها با قطر 1 و 2 و 3 متر به صورت ماشيني بافته مي شوند.

ابعاد مناسب فرش با فضاي مورد نظر

انتخاب فرش در ابعاد مناسب تاثير بسيار زيادي در دكوراسيون منزل دارد. با توجه به اطلاعاتي كه راجع به اندازه هاي مختلف فرش بدست اورديد اكنون نوبت آن است كه با توجه به عواملي كه در انتخاب ابعاد مناسب فرش مورد نظرتان موثر است. اقدام به خريد فرش بنماييد.

اولين و مهمترين نكته اي كه در انتخاب اندازه فرش موثر است توجه به ابعاد منزل يا فضايي ست كه براي آن ميخواهيد فرش تهيه كنيد. فرشي كه انتخاب ميكنيد بايد از كل فضايتان كوچكتر بوده و با فاصله از ديوارها قرار گيرد. اگر فضاي مورد نظر شما كوچك است انتخاب فرش خيلي كوچك يا فرشي كه كاملا كف را پوشش دهد صحيح نيست. اين كار سبب مي شود فضاي منزلتان كوچكتر از آن چه هست به نظر برسد. براي فضاهاي بزرگ نيز استفاده از فرش كوچك ظاهر خوبي به منزلتان نخواهد داد. همچنين بهتر است كه به جاي يك يا دو فرش بزرگ از چند فرش كوچك يا متوسط استفاده كنيد. يا فضا را به چند قسمت مجزا تقسيم كرده و براي هر قسمت فرش جداگانه اي در  نظر بگيريد.

به طور كلي مي توان گفت در پذيرايي و نشيمن مبل ها در انتخاب اندازه فرش تاثير زيادي دارد. بهتر است ابعاد فرش به گونه اي باشد كه  پايه هاي جلويي مبل روي فرش قرار گيرد. ابعاد فرشي كه براي فضاي آشپزخانه يا ناهارخوري در نظر گرفته مي شود بايد با توجه به اندازه ميز ناهار خوري انتخاب شود نه خيلي بزرگتر از آن باشد و نه خيلي كوچكتر. براي اتاق خواب نيز معمولا يك سوم فضاي اتاق را فرش ميكنند. بهتر است فرش را در ابعادي انتخاب كنيد كه اطراف تخت خواب را فراگيرد.

 

فرش كاشان

يكي از ويژگي هاي فرش كاشان بافت انواع ابعاد استاندارد و غير استاندارد مي باشد. كه در اين صورت ما به شما فروشگاه قالي كاشان را پيشنها مي كنيم. ر اين فروشگاه محصولات فرش ماشيني به قيمت درب كارخانه بوده و ارسال آن به سراسر ايران به صورت رايگان مي باشد. با خريد از قالي كاشان كيفيت را به خانه خود بياوريد. 


برچسب: فرش كاشان، قالي كاشان، فرش ماشيني، فرش ماشيني كاشان، ابعاد فرش، فرش گرد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۸:۱۳ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

ويژگي فرش هاي تركمن

خريد مستقيم فرش از كارخانه كاشان

قالي بافي يكي از هنرهاي اصيل مردم ايران است. بافت فرش اززمان هاي بسيار كهن در بين بسياري از اقوام ايراني رواج داشته است. يكي ازاين قبايل كه فرش هاي زيبا و منحصر به فردي را مي بافند. اقوام تركمن هستند. كه امروزه عده اي از طوايفشان در ايران سكونت دارند. طرح فرش دربين اين اقوام ويزگي هاي خاصي دارد.

فرش هاي تركمن به صورت دستباف زيبايي بسيار خاصي دارند. اما گران بودن اين فرش ها باعث شده كه طرفداران اين فرش به سراغ فرش ماشيني تركمن بروند. در اين مقاله به بيان ويژگي هاي اين فرش اصيل خواهيم پرداخت.

ويژگي هاي فرش تركمن

طرح فرش تركمن جزو طرح هاي اصيل فرش محسوب مي شود. قبايل مختلف تركمن از گذشته دور تا به امروز به بافت فرش هاي تركمني معروفند. قدمت اين فرش ها به قرن 19 ميلادي مي رسد. طرح فرش در بين قبايل مختلف تركمن متفاوت است. و با نام خاصي خوانده مي شود. اين طرح ها در زبان تركمني گول ناميده مي شود.كه در زبان فارسي به معناي گل است. اساس فرش هاي تركمني تكرار نقوش مي باشد.

بافت فرش تركمن در بين زنان تركمن از نسلي به نسل بعد منتقل شده. نقشه در اين فرش ها به صورت ذهني است. اين نقوش به عنوان ميراث فرهنگي به زنان و دختران تركمن انتقال يافته است. اكثر اين فرش ها به روي دارهاي زميني بافته مي شوند. بنابراين اين فرش ها بيشتردراندازه هاي كوچك بافته مي شوند. فرش هاي تركمن درشت باف هستند. اما در بعضي از قبايل تركمن فرش هايي با بافت ظريف نيز ديده مي شود.

جنس نخ تارو پود وخاب در فرش تركمن در گذشته از جنس پشم بوده است. اما امروزه جنس نخ تار و پود از پنبه است. و جنس نخ خاب از پشم مي باشد. رنگ هاي بكار رفته در فرش هاي تركمن شامل لاكي و قرمز آتشين، كرم، سفيد، سبز،قهوه اي و سورمه اي است. اما عمده فرش هاي تركمن داراي زمينه لاكي و قرمز هستند.

تركمن ها از رنگ هاي طبيعي براي الياف فرش خود استفاده مي كنند. اما امروزه عده كمي از آن ها از رنگ هاي شيميايي نيز براي رنگ الياف فرش استفاده مي كنند. از طرح هاي معروف فرش تركمن مي توان ماري گل، قاپسه گل، طغرگل،آينه گل، ساريق گل وگلي گل را نام برد.

فرش تركمن ماشيني

همانطور كه مي دانيم فرش هاي دستبافت داراي قيمت بالاتري نسبت به انواع فرش ماشيني هستند. بسياري از طرفدارن فرش تركمن نيز بخاطر گران بودن آن به سراغ خريد فرش تركمن ماشيني مي روند. فرش هاي طرح تركمن ماشيني در اندازه هاي مختلف بافته مي شوند. سايزهاي كوچك اين فرش ها به صورت پشتي بسيار پرطرفدار است.

تنوع در طرح ورنگ اين فرش ها نيز بسيار زياد است. از طرفي فرش هاي تركمن ماشيني با شانه و تراكم متفاوتي بافت مي شوند. نخ مورد استفاده در بافت اين فرش ها پلي استر و اكريليك مي باشد. بافت اين طرح ها به روي گليم هاي ماشيني بيشتر رواج دارد.بديهي ست كه هرچه شانه و تراكم فرش بيشتر باشد. كيفيت آن بيشتر خواهد بود. نخ اكريليك نيز مرغوبترين نخ در بافت فرش هاي ماشيني است. فرش هاي بافته شده با اين نخ نيز نسبت به نخ هاي پلي استر قيمت بالاتري دارند.

فرش تركمن در دكوراسيون

اين طرح جزو طرح هاي اصيل وسنتي محسوب مي شود. طرح ساده دراين فرش باعث شده براي دكوراسيون هاي ساده و سنتي بسيار مناسب باشد. اما معمولا اين طرح فرش در ابعاد كوچك براي پشتي و پادري و فرش راهرويي استفاده مي شود. و يا براي مكان هايي كه داراي سبك سنتي و روستيك هستند. به عنوان پوشش قسمتي از كف و يا بر روي تخت هاي چوبي و سنتي مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

فرش كاشان

كاشان يكي از بزرگ ترين توليد كنندگان فرش ماشيني در ايران مي باشد. براي خريد فرش ماشيني با طرح و رنگ هاي متنوع به سايت قالي كاشان مراجعه كرده و يك خريد لذت بخش را داشته باشيد. ارسال محصولات قالي كاشان به سراسر ايران به صورت رايگان بوده و قيمت فرش در فروشگاه قالي كاشان بر اساس قيمت درب كارخانه محاسبه مي گردد. 


برچسب: فرش تركمن، فرش ماشيني، فرش كاشان، قالي كاشان، فرش زيبا، فرش جديد، فرش باكيفيت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۹:۲۰ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

گليم فرش قشقايي طرح مريم زمينه گلبهي كاشان

خريد مستقيم فرش قشقايي از كارخانه قالي كاشان

اگر به دنبال فرشي با طرح سنتي هستيد پيشنهاد مي كنم اين مقاله را تا انتها دنبال كنيد. گليم فرش قشقايي طرح مريم يكي از سنتي ترين فرش هاي موجود در دسته گليم فرش هاي مي باشدو زمينه اين فرش گلبهي بوده و زيبايي خاصي را به ظاهر آن بخشيده است. اين فرش برگرفته از فرش هاي اصيل كاشاني بوده و كاربرد زيادي را دارد. براي مثال شما مي توانيد از اين فرش در فضا هاي سنتي مانند سفره خانه ها، دكوراسيون سنتي خانه و بسياري از قسمت هاي ديگر استفاده كنيد. براي آشنايي بيشتر با گليم فرش طرح زيباي مريم با من در ادامه اين متن همراه باشيد.

گليم فرش قشقايي طرح مريم

گليم فرش ها نمونه اي از فرش هايي با خاب كم اما پرزدار مي باشند. اين محصولات لطافت بيشتري از گليم جاجيم داشته ولي لطافت آن به اندازه فرش هاي كلاسيك با شانه و تراكم بالا نيست. اين فرش توسط توليد كنندگان كاشاني با ميزان شانه و تراكم، فرش 320 شانه و تراكم 1400 بافته و به بازار عرضه مي شود. در مركز فرش از ترنج بسيار زيبايي استفاده شده كه زمينه آن سرمه اي مي باشد. همچنين متن فرش به رنگ گلبهي بوده و لچك هاي فرش به رنگ كرم مي باشند. تمام اين رنگ ها در كنار يك ديگر ظاهري كلاسيك را به فرش داده است.

ماشين آلات بافت گليم فرش ها نسبت به ديگر فرش هاي ماشيني متفاوت مي باشد. به همين دليل تفاوتي كه گليم فرش ها با ساير فرش هاي ماشيني دارند، تفاوت در ميزان خاب آن مي باشد. در طرح مريم ميزان ارتفاع خاب فرش 3 ميلي متر است. و اين به معناي بافتي سفت و محكم مي باشد. به همين دليل از گليم فرش ها در راه رو، محيط آشپزخانه و اتاق خواب استفاده مي شود. همچنين به عنوان پادري و قاليچه نيز استفاده زيادي را دارد. اين فرش در خانه هايي كه سبك كلاسيك در آن رواج دارد نيز جلوه ي بسيار زيادي را خواهد داشت. هر چند كه شما مي توانيد در دكوراسيون هاي تلفيقي مدرن و كلاسيك از گليم فرش طرح مريم استفاده كنيد. كاربرد ديگر اين گليم فرش قرار دادن آن در سالن نشيمن مي باشد. بعضي از افراد از گليم فرش ها در زير ميز غذاخوري استفاده كرده و ظاهري زيبا به خانه خود مي دهند.

در طرف ديگر به دليل زمينه فرش لازم است تا آن را در محيطي با نور پردازي بالا قرار دهيد. با رنگ گلبهي گليم فرش نگاه مخاطبان را به سمت خود جلب كند. در گليم فرش طرح مريم از الياف نخ خب پلي پروپيلن استفاده شده است. اين الياف در بافت گليم فرش هاي ماشيني در جايگاه ويژه اي قرار دارد. الياف پلي پروپيلن ضد حساسيت بوده و مانع از پرزدهي مي شود. همچنين از فرش شما در برابر هر مسئله اي حفظ خواهد كرد. براي مثال اگر گليم فرش را در آشپزخانه قرار دهيد به دليل وجود رطوبت بالا، آلودگي را در سطح فرش نگه داشته و مانع از ورود آب به بافت فرش مي شود. به همين دليل فرش شما مدت زمان بيشتري را عمر كرده و مانع از پوسيدگي آن مي شود. گليم فرش قشقايي طرح مريم به دليل ميزان شانه و تراكم و ارتفاع خاب كم، و همچنين الياف موجود در فرش بسيار ارزان بوده به راحتي قابل تعويض مي باشد.

خريد مستقيم فر از كارخانه كاشان

اگر مايل به خريد فرش ماشيني هستيد با مراجعه به فروشگاه هاي سطح شهر تنوع كمي از آن را ملاحظه خواهيد كرد. به همين دليل ما به شما فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را پيشنهاد مي دهيم. در فروشگاه قالي كاشان تمام محصولات فرش ماشيني به قيمت درب كارخانه براي شما دوستان عزيز عرضه شده است. همچنين به منظور كاهش هزينه براي شما عزيزان ارسال رايگان به تمام نقاط ايران فراهم شده است. با خريد از فروشگاه قالي كاشان زيبايي را به خانه خود هديه دهيد.


برچسب: گليم، دكوراسيون فانتزي، خريد گليم، ويژگي هاي گليم، مزيت هاي خريد گليم ، معايب گليم، گليم چيست، فرش كاشان، قالي كاشان، قيمت گليم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۷:۰۸ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

گليم فرش زمينه مسي قالي كاشان

خريد مستقيم فرش از كارخانه قالي كاشان

همان طور كه مي دانيد محيط آشپزخانه براي خانم ها داراي اهميت زيادي مي باشد. به همين منظور توليد كنندگان همواره به دنبال فرش هايي با ميزان شانه و تراكم و همچنين طرح و رنگ گوناگوني مي باشند. انتخاب پوشش مناسب براي آشپزخانه باعث شده تا محيط آشپزخانه شما روح گرفته و اين فضا را زيبا تر در چشم مخاطب جلوه دهد. براي آشنايي بيشتر با يكي از طرح هاي مخصوص فضاي آشپزخانه بر روي گليم فرش با ما در ادامه اين مقاله همراه باشيد. 

گليم جاجيم زمينه مسي رنگ

اين فرش زيبا با طراحي مخصوص آشپزخانه يكي از جديد ترين طرح هاي گليم فرش مي باشد. اين فرش 320 شانه با تراكم 700 مي باشد. ارتفاع خاب در اين فرش كم بوده و نهايتا 4 الي 5 ميلي متر مي باد. به همين دليل سطح بسيار محكمي را خواهد داشت. اين فرش در برابر رطوبت ناشي از شستشوي مكرر ظروف، آشپزي كردن، حوادث غير منتظره و ... بسيار مقاوم مي باشد. زيرا به دليل سفت بودن سطح فرش آلودگي يا رطوبت به بافت فرش نفوذ نكرده و فرش شما دچار آسيب يا پوسيدگي نخواهد شد. 

با قرار گرفتن فرش در مركز آشپزخانه باعث شده تا جلوه آشپزخانه شما بيشتر شود. همچنين اگر از ميز غذاخوري در آشپزخانه خود استفاده مي كنيد با قرار گرفتن ميز بر روي فرش به طوري كه هنگام نشستن بر روي صندلي پاهاي افراد بر روي فرش قرار گرفته شود باعث مي شود حس خوبي به مخاطب القا شود. 

اين فرش در ابعاد گوناگون فرش 12 متري، 9 متري، 6 متري و قاليچه با توجه به نياز مشتريان بافته شده و بازار عرضه مي گردد. همچنين زمينه مسي اين فرش به دليل هماهنگي بالا با رنگ چوب به راحتي با كابينت هاي رنگ چوب ست خواهد شد. توجه داشته باشيد اگر به دنبال فرشي با ارتفاع خاب بالا مي باشيد يا به دنبال طرح هاي ديگري از فرش هاي مخصوص آشپزخانه مي باشيد بهترين گزينه براي شما فرش هاي طرح ادويه، نوشيدني، سبزيجات، ميوه و ... مي باشد. با توليد گليم فرش ها در گذشته، باعث شد تا اين فرش بسيار مورد توجه و مورد استقبال قرار بگيرد. اما با توليد فرش هايي با زمينه نرم و لطيف تر مي توان گف كه امروزه تعداد كمي از افراد از گليم فرش ها براي پوشش آشپزخانه خود استفاده مي كنند.

اما اين نكته را فراموش نكنيد كه توليد كنندگان فرش ماشيني همواره به دنبال افزايش كيفيت در تمام محصولات خود بوده و نتيجه آن گليم فرش هاي بسيار زيبا با كيفيتي عالي مي باشد. الياف به كار رفته در محصول بالا از پلي پروپيلن مي باشد. اين الياف يكي از مرغوب ترين نخ هاي موجود براي توليد گليم فرش مي باشد. كه باعث افزايش طول عمر در گليم فرش شده، باعث حساسيت نشده و نمونه هاي پرزدار در گليم فرش باعث پرزدهي نخواهد شد.

خريد مستقيم فرش از كراخانه كاشان

براي خريد گليم جاجيم زمينه مسي كافي است به سايت قالي كاشان مراجعه كنيد. در اين فروشگاه بزرگ اينترنتي تمام محصولات فرش ماشيني با هر ميزان شانه و تراكمي خدمت مشتريان گرامي عرضه شده است. قيمت فرش در فروشگاه قالي كاشان بر اساس قيمت درب كارخانه محاسبه مي شود. توجه داشه باشيد كه به منظور رفاه مشتريان گرامي ارسال محصولات قالي كاشان به سراسر ايران به صورت رايگان مي باشد.


برچسب: گليم، دكوراسيون فانتزي، خريد گليم، ويژگي هاي گليم، مزيت هاي خريد گليم ، معايب گليم، گليم چيست، فرش كاشان، قالي كاشان، قيمت گليم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۰:۵۵ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)