فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

فرش مدرن ماشینی و انواع آن

                              فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش ماشینی مدرن و فانتزی جدید و خاص

 

تنوع انواع فرش‌ها به گونه‌ای ست که توانایی پاسخ به نیازهای مختلف وجود دارد و تولید انواع فرشهای سنتی ، کلاسیک ، مدرن و فانتزی در صورت انتخاب درست می‌تواند تغییرات مد نظر را به‌خوبی نشان دهد . اما فرش مدرن که موردبحث ما در این نوشتار است ، از جدیدترین انواع بافته‌هایی هستند که به علت تفاوت فاحش با انواع قبل به خوبی جای خود را در منازل ایرانیان پیدا کرده‌اند . طرفداران اصلی فرش های مدرن جوانان هستند و این محصول به خوبی می‌تواند سلیقه تمام جوانان و نوجوانان را در بر گیرد . در ادامه این مقاله سعی بر آن است که تمامی نکات اولیه در مورد شناخت فرش ماشینی مدرن به همراه خصوصیات آن‌ها ارائه شود . برای خرید فرش ماشینی مدرن نیز پیشنهاد می شود به فروشگاه اینترنتی قالی کاشان مراجعه فرمایید .

فرش مدرن چه فرشی است؟

فرش های ماشینی طرح سنتی در واقع ، به طرح و سبک فرش های دستباف ایرانی بافته می شود. مثل لچک و ترنج، ماهی و خشتی . طرح های کلاسیک، طرح هایی هستند که طراحان به صورت جدید با تلفیق خلاقیت خود با طرح های اصیل ایرانی می آفرینند. اما فرش های مدرن را همه شما در بازار فرش ماشینی دیده اید. اما شاید تفاوت آنها را ندانید و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنیده باشید. 

 فرش مدرن ایرانی با دکوراسیون‌های سنتی و قدیمی هم خوانی ندارند و مناسب برای خانه‌های آپارتمانی و سبک‌های جدید ساختمان سازی است . فرش مدرن و فانتزی با الهام گرفتن از تمام اشکال هندسی بافته شده و داشتن رنگ های شاد و جذاب از ویژگی این بافته‌ها است . پرفروش‌ترین طراحی‌های مدرن شامل فرش های مدرن آبی آسمانی ، فرش با رنگ زمینه صورتی ، بنفش ، سفید ، قرمز و ... بوده است . چندین دسته از این محصولات که توسط عموم تولیدکنندگان فرش تولید و روانه بازار می‌شوند و نزد خریداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگی ، فرش شنل ، فرش فریز ، انواع فرش‌های اتاق بچه یا اصطلاحاً عروسکی هستند . 

انواع فرش ماشینی مدرن

اشاره شد که معروف‌ترین نوع فرشهای مدرن فرش‌های شگی ، فرش وینتیج ، فرش‌های فریز ، فرش‌های پرز بلند ، فرش‌های عروسکی و فرش مدرن ترک هستند . در این قسمت بیشتر با انواع فرشهای مدرن و ویژگی هر کدام آشنا می شویم .

فرش فریز

این فرش نیز نوعی فرش cut pile است که دارای ریشه های بلند و پر پیچ وتاب میباشد.

جنس رنگ و چله آن پلی پروپیلن و پلی استر است. بنابراین فرش فریز از مقاومت بالایی نسبت رفت و آمد زیاد و همچنین شستشوی آن برخوردار است.

این نوع فرش در طرح ها و رنگهای متنوعی در بازار موجود هستند که میتوان به طرح های سنتی (گبه) ، فانتزی ، عروسکی و سه بعدی اشاره کرد که به دلیل استفاده از رنگهای متنوع در آن زیبایی خاصی به فرش داده و آنرا جذاب تر جلوه میدهد.

وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژگی فرش فریز :
از مهمترین وی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژگی فرش فریز میتوان به مقاوم بودن ، سبکتر بودن ، شستشوی راحت تر و همچنین قیمت پایین آن نسبت به دیگر فرش ها اشاره کرد.

کاربرد فرش فریز :
فرش فریز به دلیل داشتن تنوع طرح و رنگ فراوان در مکانهای مختلف منزل میتواند مورد استفاده قرار گیرد از جمله استفاده در راهرو ، راه پله ، آشپزخانه ، اتاق کودک و اتاق خواب.

فرش ماشینی شنل

 فرش شنل یا فرش بلژیکی نقطه مقابل فرشهای شگی است و بر خلاف فرش‌های شگی پرز هایی بسیار کوتاه دارد ، فرشهای مدرن با گل‌های برجسته و دارای فرورفتگی از جنس نخ شنل هستند . فرش‌های شنل با وجود پرزهای کوتاه، نرم و لطیف هستند و مانند فرشهای فریز قابلیت شست و شوی بالایی دارند .

فرش شنل چه ویژگی‌هایی دارد؟

سبک بودن
فرشی بسیار سبک و در عین حال فاخر . سبکی فرش به حدی است که در قسمت پشت فرش از لاتکس استفاده می شود تا فرش روی کفپوش‌های سرامیکی ، سنگ و غیره سُر نخورد . لاتکس یا در زبان عام ترمز فرش جرمی ست که به فرش در فیکس شدن کمک می‌کند تا به زمین بچسبد و سر نخورد .


جنس فرش شنل


در مورد جنس فرش شنل باید بدانیم که الیاف نخ خاب در فرش شنل مانند بسیاری از فرشها از جنس پلی‌استر ، پشم ، پلی‌پروپلین ، اکریلیک و جنس هیت ست شده تمام این الیاف می تواند باشد . آکریلیک خصوصا از نوع هیت ست شده به علت ویژگیهای خاصی که دارد از پرطرف‌دارترین‌ الیاف است .راجب مقایسه نخ آکریلیک و پلی استر بخوانید مزیت آن نسبت به سایر نخ‌ها و الیاف ها لطافت و ظرافت بیشتر ، قابلیت ارتجاعی و مقاومت در برابر ضربه ، مقاومت در برابر حرارت و شستشو می باشد . همچنین طی فرایند هیت ست الیاف درخشان تر و براق تر از قبل می شود .برای اطلاعات بیشتر راجب نخ هیت ست شده بخوانید
اما همین کار در فرش هایی با جنس الیاف دیگر موجب احساس زبری و زمختی می کند . ویژگی مهم دیگر فرش شنل تولید شده با نخ اکریلیک این است که این فرش ها بوی نفت و پلاستیک نمی‌دهد در حالیکه بسیاری از الیاف مصنوعی بوی پلاستیک و مواد اولیه خود را به همراه دارند . همانطور که قبلا اشاره کردیم نظافت فرش شنل به ویژه از جنس آکریلیک خیلی راحت تر از سایر فرش ها است . با توجه به ویژگی های عنوان شده بهترین فرش برای آشپزخانه و محیط های پرتردد فرش مدرن از نوع شنل خواهد بود . مدل‌های دیگر فرش شنل وجود دارد که در بافت از ترکیبات مختلفی بهره برده اند و در واقع ترکیبی از اکریلیک با نخ‌های دیگر مانند پلی استر هستند .
در تولید فرش شنل از دو نوع نخ پلی استر به عنوان نخ خاب و نخ شنل به عنوان نخ کف استفاده می شود. به کارگیری این الیاف در تولید فرش شنل باعث می شوند تا این فرش پرزدهی نداشته باشد و مهم تر اینکه الیاف پلی استر حساسیت زا نیستند و خصوصا برای افرادی که به پرز فرش آلرژی دارند، انتخاب بسیار مناسبی هستند.این عدم حساسیت زایی باعث می شود این فرش های برای کودکان و سالمندان و بیماران نیز انتخابی کاملا مناسب باشد.
الیاف به کار رفته در فرش شنل نه تنها باعث نرمی و لطافت بسیار زیاد این فرش می شوند بلکه موجب می شوند فرش شنل ضدلک و ضدچروک باشد و بعد از شستوشو در برابر نور آفتاب و حرارت مستقیم مقاومت بسیاری داشته باشد.

فرش اتاق کودک یا عروسکی

تا قبل از تولید فرش های مدرن کف پوش مناسبی برای اتاق کودکان در دسترس نبود ، اما فرشهای مدرن با ارائه طرح عروسکی و کودکانه تمام کف پوش های اتاق کودکان را به خود اختصاص داده‌اند . ویژگی‌هایی مانند شاد بودن طرح ، عدم حساسیت ، لطافت در بافت و الیاف ، قابلیت شست و شوی بالا و عدم جذب آلودگی از ویژگی‌های مهم فرشهای مدرن عروسکی است .

فرش شگی

فرش هایی با نخ خاب بریده شده که دارای پرز بلند و لطیف و نرم هستند برای مناطق کم رفت و آمد مثل زیر میز ،جلوی تلویزیون و مقابل شومینه بسیار مناسب است. فرش شگی به خاطر جذب گرد و غبار برای اتاق کودک یا مکان‌های پر رفت و آمد انتخاب مناسبی  نخواهدبود .

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۴:۲۶ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)