فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

ویژگی های فرش مراکشی

خرید فرش مراکشی در فروشگاه قالی کاشان خرید مستقیم فرش از کارخانه

فرش مراکشی یکی دیگر از محصولات تولید شده در زمینه فرش ماشینی می باشد. که اولین تولید آن توسط شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در کاشان صورت گرفته است. این فرش  ابتدا در مراکش توسط قبایلی که در کوه های اطلس ساکن بودند تولید شده است. مردان قبیله در ابتدا به چیدن پشم گوسفندان پرداخته و آن را می شستند تا تمام آلودگی های موجود در پشم حیوانات از بین برود. سپس با انداختن آن در برابر نور مستقیم خورشید آن ها را خشک می کردند. و در نهایت به دست زنان هنرمند قبیله داده و آنان در ابتدا به تولید الیاف و نخ پرداخته و سپس با استفاده از هنر دست خود و ذوق سلیقه ای که داشتند فرش مراکشی را تولید کردند. که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویژگی های فرش مراکشی

با آن که قالیچه های مراکشی در سال های بسیار دوری بافته می شدند اما به مرور زمان توسط نوادگان آن ها تولید شده و از آنجایی که طرح و نقش های خاص و زیبایی روی این گلیم ها کار شده بود توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده بود. که این علاقه مندی به مردم ایران نیز سرایت کرده و نتیجه آن تولید فرش مراکشی توسط کارخانه دارا فرش ماشینی در کاشان شد. این فرش زیبا برای مکان هایی همچون آپارتمان مناسب می باشد. طرح و نقشه های آن در قبایل مراکش تا به امروز تغییرات زیادی را داشته و هر منطقه متناسب با سلیقه خود این هنر زیبا را تولید می کند.

از ویژگی های آن می توان به نرم لطیف بودن آن اشاره کرد. در صنعت فرش ماشینی کاشان، فرش مراکشی در دسته فرش های مدرن جای خود را باز کرده است. با خرید این فرش زیبا می توانید از آن در اتاق خواب، اتاق خواب کودک، پذیرایی و راهرو منزل خود استفاده کنید.

جنس فرش مراکشی

الیاف به کار رفته در فرش های مراکشی از نخ پلی استر بوده که نوعی نخ مرغوب در تولید فرش های مدرن و فانتزی می باشد. به دلیل قیمت مناسب الیاف پلی استر، فرش های مراکشی نیز نسبت به سایر محصولات فرش ماشینی از قیمت مناسبی برخوردار می باشند. لازم به ذکر است در این فرش الیاف دیگری هم چون پلی اوژن و پلی پروپیلن نیز به کار می رود. یکی از ویژگی های پلی استر قابلیت افزایش شفافیت و درخشندگی فرش می باشد. به همین دلیل هنگامی که این محصول را در مکانی می بینیم، براقیت الیاف آن به خوبی به چشم خواهد خورد. که این مسئله زیبایی فرش مراکشی را دوچندان می کند.

طرح و نقش فرش مراکشی

رنگ های فرش مراکشی به دلیل رنگ پشم گوسفندان کرم، قهوه ای، خاکستری و سیا می باشد. در طرح آن از اشکال ساده هندسی استفاده شده است. طرح های فرش مراکشی شامل سه نوع می باشد: 1) ساده  2) زیگزاگ 3) الماسی که اصولا تمام آن ها ذهنی بافته شده و امروزه تولید این فرش ها توسط ماشین آلات مشابه دستباف آن می باشد.

فرش کاشان

از آنجایی که این محصول در کارخانجات معتبر کاشان قابل بافت می باشد به شما پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت معتبر قالی کاشان فرش مراکشی با رنگ بندی زیبا را ملاحظه فرموده و فرش مورد پسند خود را خریداری کنید. همچنین این مجموعه بزرگ و معتبر تمام محصولات فرش ماشینی متناسب با نیاز افراد را عرضه می کند. ارسال محصولات قالی کاشان رایگان بوده و قیمت محصولات طبق قیمت درب کارخانه محاسبه می گردد.


برچسب: فرش مراکشی، فرش کاشان، قالی کاشان، فرش جدید، فرش ارزان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۲:۴۷ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)