فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

نگهداری از فرش ماشینی

فرش کاشان،قیمت فرش کاشان، نگهداری از فرش جدید کاشان

در چندسال اخیر افزایش قیمت زیادی را دربسیاری از کالاها شاهد بوده ایم . قیمت فرش ماشینی نیز از این امر مستثنی نبوده است. به همین دلیل پس از تهیه فرش ماشینی باید در نگهداری ان نیز کوشا باشیم. تا مجددا متحمل هزینه سنگین برای خرید فرش نشویم.

در این مقاله سعی داریم در مورد نگهداری از فرش ماشینی نکات ارزنده ای را در اختیار شما قرار دهیم.

1- پس از خرید فرش ماشینی اگر قصد پهن کردن آن را برای مدت زمان مشخصی را ندارید. بهتر است فرش خود را به صورت لوله شده و در مکانی دور از رطوبت و نور نگهداری کنید.

2- اگر پاخور فرشتان زیاد است . یا در خانه کودک یا حیوان خانگی دارید. فرش شما زودتر و بیشتر دچار لک و کثیفی خواهد شد. در این مواقع استفاده از روفرشی گزینه بسیار مناسبی است.

3- اگر فرشتان دچار لک و آلودگی شد بلافاصله برای تمیز کردن آن اقدام کنید. بسیاری از لکه ها اگر همان لحظه پاک نشوند روی فرش ماندگار خواهند شد.

4- فرش خود را به طور منظم جارو بزنید. در بسیاری از مواقع ذرات گرد وغبار در بین الیاف فرش نفوذ می کنند. بنابراین استفاده از جاروبرقی به طور منظم مانع نفوذ این ذرات به عمق فرش می شود. توصیه می شود هفته ای دو بار فرشتان را جارو بزنید.

5- اگر فرش شما در برابر تابش نور خورشید قرار دارد. مطمین باشید پس از مدتی فرش شما آسیب خواهد دید. بنابراین راهی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورسید به فرش پیدا کنید. استفاده از پرده و روفرشی ضخیم برای این موارد توصیه می شود.

7- اگر فرش شما بوی بد گرفته و جلوه ی اولیه خود را ندارد. می توانید قبل از جارو زدن روی فرش جوش شیرین بریزید. وبعد جارو برقی بزنید.

8- کیسه جاروبرقی خود را مرتب تخلیه یا تعویض کنید. وقتی کیسه جاروبرقی پرمی شود. امکان دارد گرد و غبار به فرش بازگردد.

9- اگر کفپوش منزلتان سرامیک یا پارکت نیست. حتما برای زیر فرش موکت در نظر بگیرید.

10- هر 6 ماه یکبار فرش خود را سر و ته کنید.

11- نگهداری از ریشه فرش در زیبایی فرش بسیار موثر است. می توانید از محافظ نایلونی ریشه فرش استفاده کنید. ویا روی ریشه فرش چسب های پهن شیشه ای بزنید.

12- درست است که امروزه فرش های ماشینی در برابر گرما مقاومت خوبی دارند. اما تحمل حرارت زیاد را ندارند. ودر این صورت ممکن است بسوزند.

13- اگر قسمتی از فرشتان زیر مبل یا اجسام سنگین قرار دارد. هرچند وقت یکبار ان را جابجا کرده و زیر پایه وسایل از محافظ های مخصوص استفاده کنید. تا فرشتان آسیب نبیند.

14- برای شستشوی فرش حتما از قالیشویی های معتبر کمک بگیرید. شستشوی فرش در منزل بسیار دشوار است. در بسیاری از مواقع به علت تخلیه نشدن کف و آب از فرش، فرشتان ممکن است تغییر رنگ  دهد.  و ریشه فرش زرد  شود. یا در اثر خشک شدن نامناسب فرشتان تغییر شکل بدهد. بنابراین بهتر است برای شستشوی امن و راحت از قالیشویی کمک بگیرید.

 خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ماشینی، فرش زیبا، اصول نگهداری از فرش ماشینی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۱:۰۵ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)