فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

فرش 1200 شانه

فرش 1200 شانه كاشان يكي از محبوب ترين دسته فرش هاي ماشيني كاشان است. محبوبيت اين فرش ها نزد خريداران به دليل ريزبافت بودن و زيبايي اين فرش ها است. خريداراني كه به دنبال تزيين فضاي خانه خود به كمك يكي از جديدترين تكنولوژي هاي بافت فرش ماشيني در دنيا هستند به سراغ فرش 1200 شانه كاشان مي روند. در اين مقاله با ما همراه باشيد تا درباره ويژگي هاي فرش 1200 شانه و اين كه آيا براي شما مناسب است يا خير، اطلاعات بيشتري به دست آوريد.

فرش 1200 شانه، ريزبافت و زيبا با تنوع طرح و رنگ


در بالا به اين نكته اشاره كرديم كه فرش 1200 شانه، يكي از محبوبترين دسته فرش هاي ماشيني از نظر ريزبافت بودن و زيبايي است. چون فرش 1500 شانه در ريزبافت بودن و زيبا بودن سرآمد بازار فرش است، شايد به نظر برسد كه اگر خريداري به دنبال يك فرش ريزبافت مي گردد، بايد به سراغ فرش 1500 شانه برود. اما لزوما اين طور نيست.

تنوعي كه در طرح و رنگ فرش 1200 شانه وجود دارد، در فرش 1500 شانه به چشم نمي خورد. اگر در گالري فرش هاي 1200 شانه مجموعه قالي كاشان چرخي بزنيد، با ما هم عقيده مي شويد كه فرش 1200 شانه تقريبا مي تواند هر سليقه اي را به سمت خود جذب كند.

فرش 1200 شانه، باكيفيت و ماندگار


از آن جايي كه فرش 1200 شانه از تراكم بالايي برخوردار است و خريداران خاص را به خود جلب مي كند، اين دسته از فرش هاي ماشيني با استفاده از مواد اوليه با كيفيت ممتاز بافت مي شوند. علاوه بر اين كه فرش 1200 شانه، تراكم 3600 دارد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اين كه شانه و تراكم چيست، چگونه شانه و تراكم واقعي فرش را تشخيص دهيم و نيز افزايش آگاهي درباره جنس هاي مختلف مواد اوليه، مقاله راهنماي خريد فرش ماشيني ما را مطالعه نماييد.

آنچه در مورد فرش 1200 شانه بايد بدانيد

فرش هاي 1200 شانه و 1500 شانه فرش هاي ريزبافت موجود در بازار هستند. اما فرش هاي 1200 شانه قميتي در حدود نصف قيمت فرش 1500 شانه دارند بنابراين اگرفرش ريزبافت با قيمت پايين تر مي هخواهيد  فرش 1200 شانه انتخاب مناسبي براي شماست. 

تنوع طرح و رنگ در فرش هاي 1200 شانه بسيار بالا است به طوري كه زيبايي اين فرش ها به حدي است كه ممكن است باعث شود ديگر فرش ها چندان در نظر شما زيبا نباشند (كه البته اين چنين نيست) و شما را در انتخاب فرش مورد نظرتان دچار سردرگمي و ترديد كند. 

ارتفاع نخ خاب در فرش ها ي ماشيني با بالا رفتن شانه فرش كوتاه تر مي شود. پس اگر به سبك زندگي سنتي علاقه مند هستيد و روي فرش مي نشينيد و مي خوابيد پيشنهاد ميكينم از گالري فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه فرش كاشان نيز ديدن كنيد.

در آخر اگر قصد خريد فرش 1200 شانه زيبا و باكيفيت داريد حتما سري به گالري فرش 1200 شانه قالي كاشان بزنيد.


برچسب: فرش 1200 شانه ، فرش ريزبافت ، فرش باكيفيت ، فرش كاشان ، فرش دست بافت نما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۱:۱۶ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

آن چه در مورد جنس فرش ماشيني بايد بدانيم

بهترين جنس فرش ماشيني كاشان كدام است؟
اين سوال، يك سوال بسيار كلي و در حقيقت اشتباه است! و دقيقا مثل اين مي ماند كه كسي بپرسد بهترين جنس پارچه لباس كدام است؟! 

همه ما جنس لباس هايمان را با توجه به اينكه در چه شرايطي و براي چه منظوري مي پوشيم و حتي اينكه در چه فصلي قصد استفاده از آن را داريم انتخاب مي كنيم، و قطعا جنس پارجه لباس زمستاني ما با لباس تابستاني و جنس لباس كاري ما با جنس لباسهاي مجلسي ما يكي نيست. و حتي جنس لباس يك كودك و يك فرد بزرگسال با هم متفاوت است. 

در خصوص انتخاب جنس فرش هم بايد ابتدا اين مساله را در نظر بگيريد كه اين فرش قرار است در چه محيطي و در چه شرايطي استفاده شود. براي مثال: 

آيا فرش ما در معرض نور مستقيم خورشيد خواهد بود؟ 
آيا فرش در محلي قرار دارد كه رفت و آمد زيادي وجود دارد (مانند مساجد و اماكن عمومي)، و يا در محلي كم رفت و آمد مانند اتاق شخصي خودتان؟
آيا در دكوراسيون شما اجسام سنگيني مانند مبل يا ميز روي فرش قرار مي گيرد يا خير؟ 
و يا حتي مسائلي بسيار حياتي تر كه به سلامتي خانواده شما مرتبط است. براي مثال اگر براي اتاق كودكتان قصد خريد فرش داريد، حتما بايد از فرشهاي فيلامنتي استفاده كنيد كه پرزدهي نداشته باشد. 

انواع الياف خاب فرش كاشان

در توليد فرش ماشيني از جنس نخ هاي خاب متنوعي از قبيل اكريليك، پلي استر، پلي اوژن، پلي پروپيلين، ويسكوز و همينطور الياف جديدي مانند ابريشم بامبو استفاده مي شود. نخ خاب در واقع همان نخ پرز فرش است و نجس اين نخ  تاثير مستقيمي در ميزان كيفيت و همينطور قيمت فرش دارد. تا جايي كه كيفيت نخ خاب فرش مهمترين عامل تعيين درجه كيفيت فرش ماشيني است. استفاده از هر يك از اين الياف مزايا و معايبي دارد كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم. 

اما قبل از اينكه به تشريح خصوصيات هر يك از اين الياف بپردازيم لازم است با چند اصطلاح آشنا شويم:

برگشت پذيري:  به زبان خيلي ساده برگشت پذيري يعني اينكه اگر نخ خاب فرش (پرز فرش) در اثر فشار خم شود آيا به راحتي به حالت قبلي خود بر مي گردد يا نه! براي مثال فرض كنيد پايه مبل شما مدتي روي فرش قرار گرفته و بعد از چند ماه با تغيير دكوراسيون مبل را جابجا مي كنيد، اگر فرش شما برگشت پذيري كمي داشته باشد جاي پايه مبل تقريبا تا هميشه روي فرش باقي مي ماند اما اگر الياف فرش شما برگشت پذيري بالايي داشته باشد به راحتي فرش به حالت اوليه خود بر مي گردد و اثري از جاي پايه مبل باقي نخواهد ماند! 

علاوه بر اين فرشهايي كه الياف آن برگشت پذيري پاييني دارد با راه رفتن روي فرش (يا به اصطلاح پاخور شدن فرش) به مرور زمان نرمي و لطافت خود را از دست مي دهد. اما اگر الياف فرش برگشت پذيري بالاي داشته باشد تا ساليان سال همچنان نرم و لطيف باقي مي ماند.

ارتفاع خاب: به ارتفاع نخ خاب فرش (پرز فرش) ارتفاع خاب فرش گفته مي شود. 

فيلامنت و استيپل: به صورت كلي دو روش براي تبديل الياف مصنوعي به نخ وجود دارد. در حالت استيپل (تكه اي) نخ از به هم پيچيده شدن الياف كوتاه (7 تا 15 سانتي متري) به هم توليد مي شود. اين شيوه دقيقا همان شيوه ريسندگي است كه براي توليد نخ هاي پنبه اي و پشمي و … هم استفاده مي شود. 

اما در حالت فيلامنتي (يكسره) هر يك از نخ از پيچيده شدن رشته هاي بي انتهاي الياف مصنوعي توليد مي شود.

مهمترين مزيت نخ هاي فيلامنتي نسبت به نخ هاي استيپل اين است كه نخ هاي فيلامتي به هيچ وجه پرزدهي ندارند، چون تمام نخ به صورت تكنواخت و پيوسته مي باشد. اما نخ هايي كه از تكه هاي كوتاه الياف و به سبك استيپل توليد مي شوند پرزدهي دارند.

هيت ست شده: در واقع هيت ست كردن (تثبيت حرارتي) به عملياتي گفته مي شود كه طي آن با استفاده از حرارت و بخار آب، پرزدهي نخ هايي كه به شكل استيپل توليد شده اند را كاهش مي دهند. در حقيقت با اينكار الياف تشكيل دهنده نخ، بيشتر و محكمتر به هم مي چسبند، و به همين دليل پرزدهي نخ كاهش مي يابد.

براي كسب اطلاعات بيشتر براي خريد فرش ماشيني مي توانيد با همكاران ما در قالي كاشان تماس گرفته و از مشاوره رايگان آنها استفاده كنيد و بهتريم انتخاب را در خريد فرش ماشيني خود داشته باشيد.

 

برچسب: فرش كاشان ، فرش باكيفيت ، فرش بادوام ، جنس فرش ماشيني ، ويژگي هاي فرش خوب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۳:۳۹ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش زمينه كرم

پس از انتخاب طرح فرش ، رنگ زمينه فرش نيز يكي از مواردي است كه ذهن خريداران را مشغول خود مي كند. بسياري از شما در بين رنگ زمينه هاي كرم و سرمه اي كه دو رنگ پرطرفدار در بين رنگ زمينه هاي فرش هاي ماشيني هستند مردد مي مانيد. در اين مقاله مي خواهيم نقاط ضعف و قوت رنگ زمينه كرم در فرش را براي شما بگوييم.

فرش زمينه كرم فضاي خانه شما را روشن تر مي كند


فرش زمينه كرم روشن ترين رنگ زمينه را در بين رنگ هاي زمينه فرش كاشان داراست. اين رنگ روشن، فضاي خانه شما را روشن تر مي كند. اگر به نور خانه اهميت زيادي مي دهيد و خانه شما چندان نور گير نيست، راه حل پيشنهادي مجموعه قالي كاشان، خريد فرش زمينه كرم است.

فرش زمينه كرم فضاي خانه را بزرگتر نشان مي دهد


يكي از ويژگي هاي ذاتي فرش زمينه كرم در مقايسه با فرش هاي با رنگ زمينه تيره، اين است كه فضاي خانه را دلباز تر و بزرگ تر نشان مي دهد و به همين دليل براي خانه هاي كوچك گزينه خوبي است.

فرش زمينه كرم به هر دكوراسيون مي آيد


حتما تا به حال در هنگام پوشيدن لباس به اين نكته رسيده ايد كه لباس با رنگ سفيد، شيري يا كرم به هر رنگ لباسي مي آيد. همين ويژگي در مورد فرش زمينه كرم هم صدق مي كند. من فرش كرم انتخابي خودم را كه رنگ آبي كم و بيش در گل هاي آن به كار رفته بود، با مبل هاي آبي رنگ خود ست كردم و نتيجه واقعا عالي شد.

البته اين كه چه رنگي از زمينه فرش با چه رنگي از اثاثيه خوب به نظر مي رسد، بستگي مستقيم به سليقه شما دارد. اما شخصا ترجيح مي دادم، تضاد رنگ مناسبي بين رنگ زمينه فرش و رنگ مبلمان خود داشته باشم، در عين حال كه رنگ ها با هم هماهنگي مناسبي داشته باشند.

تضاد رنگ فضاي خانه را شادتر نشان مي دهد. پس نگران اين نباشيد كه مثلا رنگ مبلمان من سبز تيره، قرمز يا سرمه اي است و رنگ كرم زمينه فرش خيلي با رنگ مبلمان متفاوت است.

فرش زمينه كرم جلوه زيادي به گل هاي فرش شما مي دهد


يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد فرش زمينه كرم اين است كه به دليل اين كه كمرنگ است و گل هاي فرش به اصطلاح از آن پررنگ تر هستند، جلوه خاصي به گل هاي فرش شما مي دهند.

اين ويژگي باعث مي شود كه نقش و نگار زيباي فرش شما بيشتر به چشم بيايد. شخصا يكي از دلايلي كه اين رنگ زمينه را به فرش زمينه سرمه اي ترجيح دادم، همين نكته بود.

وقتي به فرش طرح اصفهان زمينه كرم نگاه كردم، به نظرم مي رسيد كه گل هاي فرش از آن بيرون زده اند. به نظر من اين ويژگي، جذابيت فرش را دوچندان مي كند.

فرش زمينه كرم فضاي خانه را شادتر نشان مي دهد


تضاد رنگ زمينه كرم فرش نسبت به نقش و نگار روي فرش اينجا هم به كمك مي آيد كه فضاي خانه شما شادتر شود. همين ويژگي باعث مي شود كه شما بتوانيد فرش با اين رنگ زمينه را با دكوراسيون هايي با عناصري با رنگ هاي شاد ست كنيد.

پيش از خريد فرش زمينه كرم به نكته زير توجه نماييد


با وجود تمام مزايايي كه فرش زمينه كرم دارد كه آن را به انتخاب مناسبي براي بسياري از خريداران مشكل پسند قالي كاشان تبديل مي كند، اين رنگ زمينه از فرش داراي اين مشكل است كه چركتاب نيست. به اين مفهوم كه اين فرش به دليل رنگ روشن زمينه، هر لكه اي را به طور واضح نشان مي دهد.

اگر از جمله خريداراني هستيد كه زياد فرصت تميز كردن و لكه گيري فرش را نداريد و در عين حال به دنبال خريد فرش زمينه روشن هستيد، شايد بهتر باشد به سراغ خريد فرش زمينه ترمه اي (بژ) يا فرش زمينه فيلي برويد.

در آخر اگر قصد خريد فرش زمينه كرم داريد ، به شما پيشنهاد مي كنيم از گالري فرش زمينه كرم قالي كاشان ديدن نماييد.


برچسب: فرش كرم ، رنگ زمينه فرش ماشيني ، فرش زمينه روشن ، فرش زيبا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۷:۴۰ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش 1000 شانه كاشان

يكي از وسايل مهم از وسايل موجود در خانه شما فرش است . فرش در زيبايي خانه شما و سلامتي افراد منزل تاثير به سزايي دارد. هنگام خريد فرش ماشيني نكات خريد فرش  را بايد در نظر بگيريد تا بتوانيد انتخاب دقيق و مناسب داشته باشيد. يكي از اين نكات مهم شانه فرش ماشيني شما است. در اين مقاله قصد داريم شما را با فرش 1000 شانه بيشتر آشنا كنيم.

فرش 1000 شانه كاشان زيبا و چشم نواز

فرش 1000 شانه كاشان به دليل ريزبافت بودن، در مقايسه با فرش 700 شانه، بسيار بيشتر مورد استقبال خريداران فرش ماشيني قرار مي گيرد. اين ريزبافتي فرش، امكان بافت نقشه هاي فرش دستبافي را كه با رجشمار بالا و با گلها و نقوش بسيار ريز و ظريف طراحي شده اند، به توليدكنندگان فرش مي دهد. از اينرو براي بيان اينكه نقشه هاي فرش دستباف بر روي فرش ماشيني 1000 شانه بافته مي شوند، برخي فروشندگان و توليدكنندگان از اصطلاح فرش دستباف نما استفاده كرده اند.

فرش 1000 شانه كاشان، نسبت به فرش هاي 1200 شانه خاب بيشتري دارند

با توجه به آن چه در بالا بيان كرديم، شايد فكر كنيد كه هر چه شانه فرش بيشتر باشد و فرش ريزبافت تر باشد، فرش داراي خاب بهتري و بيشتري است. حقيقت اين است كه با افزايش شانه فرش، نخ خاب آن كوتاهتر مي شود. اين مسئله به دليل برخي مسائل تكنيكي اتفاق مي افتد.

بسياري از خريداران ترجيح مي دهند كه بر روي فرشي كه ارتفاع نخ خاب آن بيشتر و راحت تر و نرم تر است، راه بروند، بنشينند يا دراز بكشند. اگر از اين جمله خريداران هستيد، فرش با تراكم بالا ( مانند فرش هاي 1200 شانه و 1500 شانه) براي شما مناسب نيست.

فرش 1000 شانه را مي توان نقطه مياني ريزبافت بودن فرش و نرمي فرش دانست. بنابراين بهترين انتخاب براي خريداراني است كه به هر دو فاكتور به يك اندازه اهميت مي دهند و ترجيح مي دهند كه يكي را فداي ديگري نكنند.
مجموعه قالي كاشان، در يك مقاله آموزشي به طور مفصل به ويژگي هاي فرش 1000 شانه كاشان پرداخته است. اين كه چگونه شانه و تراكم فرش را تشخيص دهيد، چگونه دست متقلب ها را بخوانيد و نكات تكميلي درباره مزايا و معايب استفاده از فرش 1000 شانه كاشان را مي توانيد در مقاله فرش 1000 شانه كاشان در آكادمي فرش مجموعه قالي كاشان مطالعه نماييد.

پيش از خريد فرش 1000 شانه كاشان به نكته زير توجه نماييد

همان طور كه گفته شد، فرش 1200 شانه، نسبت به فرش 1000 شانه، تراكم بالاتري دارد و از نظر بصري زيباتر است. و البته قيمت بيشتري هم دارد. اگر به دنبال خريد يك فرش بسيار ريزبافت هستيد، فرش هاي 1200 شانه و فرش هاي 1500 شانه ما را هم از نظر بگذرانيد.

علاوه بر اين، فرش 700 شانه، نسبت به فرش 1000 شانه، ارتفاع خاب بيشتري دارد. اگرچه ميزان بلندي خاب فرش 1000 شانه از نظر بيشتر خريداران، مناسب است، اگر تمايل داريد كه فرش شما بسيار زياد نرم و براي نشستن و خوابيدن بسيار زياد راحت باشد، شايد فرش 700 شانه و يا حتي فرش 500 شانه براي شما انتخاب بهتري باشد. مي توانيد پيش از تصميم نهايي، فرش هاي 700 شانه مجموعه قالي كاشان را هم از نظر بگذرانيد.

اگر با در نظر گرفتن تمام نكات گفته شده در اين مقاله، همچنان تمايل داريد محيط اطراف خود را با يكي از فرش هاي زيبا و چشم نواز 1000 شانه كاشان تزيين كنيد، همين الان از گالري فرش 1000 شانه قالي كاشان ، فرش مورد نظر خود را سفارش دهيد تا در كمترين زمان، آن را در هر مكاني كه خواستيد، تحويل بگيريد.


برچسب: فرش كاشان - فرش ماشيني كاشان - فرش محتشم كاشان - فرش بزرگمهر كاشان - فرش عقيق كاشان - فرش 1200 شانه كاشان - فرش 1000 شانه كاشان - فرش 700 شانه كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دى ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۲۹:۵۵ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)