فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

طرح فرش ماشيني

با ظهور فرش هاي ماشيني و پيشرفت تكنولوژي در دستگاه هاي توليد فرش ماشيني ، هر روز شاهد توليد فرش ماشيني در كيفيت هاي بالا و طرح و رنگ هاي متنوع تر هستيم. تنوع در طرح هاي فرش ماشيني به حدي زياد است كه شما هيچ گاه با رفتن به فروشگاه ها و نمايشگاه هاي فرش قادر به ديدن همه طرح هاي آن ها نخواهيد شد. هم چنين هركس با هر سليقه و حتي سليقه هاي بسيار خاص نيز خواهند توانست فرش متناسب با سليقه خود پيدا كنند. 

طرح  و رنگ در فرش هاي ماشيني 

طرح فرش ماشيني تنوع بسيار زيادي دارد . شما با يك گشت و گذار ساده در گالري فرش كاشان ، انواع طرح ها در همه سبك را مشاهده خواهيد كرد. از طرح هاي سنتي و ديرينه گرفته تا سبك هاي كلاسيك و مدرن !  طرح هاي فوق العاده در فرش هاي ماشيني قابل چشم پوشي نيستند. در فرش ماشيني از طرح خشتي كه از قديم رايج بوده و طرح شاه عباسي تا طرح هاي كلاسيك و متفاوت ديده مي شود. حتي طرح هاي ديرينه در تركيب با طرح هاي مدرن بسيار شگفت انگيز شده اند. رنگ بندي هاي چشم نواز با هارموني جذاب چشم هر بيننده اي را به خود خيره مي كند. در فرش هاي ماشيني براي كودكان نيز فرش هاي جالب و متنوع توليد مي شود كه علاوه بر آن الياف مرغوب آنها نيز از نظر دور نخواهد بود.

رنگ بندي در فرش ماشيني نيز مانند طراحي ، تنوع زيادي دارد و طيف بالايي از رنگ ها را در بر مي گيرد كه در گذشته در  فرش ها ديده نمي شدند. رنگ هايي خاص كه دست شما را در چيدن دكوراسيون منزل تان بسيار باز خواند گذاشت. ضمن اين كه جلوه هاي متفاوتي را در خانه خود مي توانيد به وجود بياوريد.

رنگ زمينه در فرش هاي ماشيني و تنوع در آن ها باعث شده تا فرش با زمينه چركتاب به وجود بيايند كه در عين روشن بودن رنگ زمينه لكه ها و كثيفي را نشان نمي دهند . چرا كه در گذشته مردم براي چركتاب بودن فرش خود تنها انتخابي كه داشتند فرش هاي زمينه تيره و نهايتا زمينه لاكي بودند.


برچسب: فرش كاشان ، انواعت طرح فرش ماشيني ، فرش زيبا ، فرش ماشيني باكيفيت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۷:۰۴ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

مزايا و معايب فرش 700 شانه كاشان

 

فرش 700 شانه از فرش هاي محبوب در بين خريداران فرش ماشيني است كه با وجود ورود تكنولوژي هاي جديد به عرصه فرش ماشيني ، هم چنان از فرش هاي پرفروش در بازار فرش ماشيني هستند. اولين نكته در هنگام خريد فر ش 700 شانه اين است كه فرش 700 شانه با فرش طرح 700 شانه فرق مي كند و در اين قضيه مراقب كلاهبرداران باشيد . چرا كه برخي افراد سودجو فرش طرح 700 شانه را كه فرش با تراكم 500 است به جاي فرش 700 شانه مي فروشند.براي خريد فرش 700 شانه كاشان به اين نكته توجه كنيد كه اين فرش بايد در هر يك متر از عرض فرش 700 گره داشته باشد. و تراكم استاندارد يك فرش 700 شانه برابر 2100 مي باشد. اگر چه فرش 700 شانه تا تراكم 2550 هم بافته مي شود كه اين كار بر كيفيت و زيبايي فرش 700 شانه مي افزايد.

مزاياي خريد فرش 700 شانه 

مزيت اول: قيمت اقتصادي!


همانطور كه در بخش قبل اشاره كرديم فرش 700 شانه از لحاظ قيمت جزو دسته فرش هاي نسبتا ارزان و يا به بيان ديگر اقتصادي و مقرون به صرفه مي باشد. قيمت اين فرش گرچه نسبت به فرش 500 شانه بالاتر است اما نسبت به فرش هاي 1000 و 1200 و 1500 شانه قيمت به مراتب پايين تري دارد!

مزيت دوم: نرمي و لطافت بيشتر فرش!


اگر مي خواهيد وقتي روي فرش راه مي رويد و يا مي نشينيد از نرمي و لطافت آن لذت ببريد فرش 700 شانه نسبت به فرش ها با شانه و تاكم بالاتر، رضايت بيشتري براي شما ايجاد مي كند!

مزيت سوم: بازگشت پذيري بيشتر!


نكته مهم و قابل توجه در خصوص فرش هاي 700 شانه اينجاست كه چون نخ فرش هاي 700 شانه نسبت به فرش هاي 1000 و 1200 شانه از ضخامت بيشتري برخودار است، بازگشت پذيري فرشهاي 700 شانه بيشتر از فرش هاي با شانه و تراكم بالاتر است.

بنابراين اگر فرش شما قرار است پاخور زيادي داشته باشد (مثل مساجد و اماكن عمومي) و يا زياد اهل تغيير دكوراسيون و يا اسباب كشي هستيد و مي خواهيد كه پس از سالها فرش شما نرمي و لطافت و زيبايي خود را حفظ كند شايد فرش 700 شانه گزينه بهتري براي شما باشد.

قبل از خريد فرش 700 شانه به نكات زير توجه داشته باشيد :

اگر قصد خريد فرش 700 شانه كاشان را داريد قبل از خريد به اين نكته هم توجه كنيد كه اين نوع فرش با اينكه نسبت به فرش 500 شانه از ظرافت نقش و زيبايي بيشتري برخوردار است اما با تمام مزايايي كه در بالا به آن اشاره شد، در مقايسه با فرش هاي 1000 و 1200 شانه از ظرافت نقش و زيبايي كمتري برخوردار است!

پس اگر ظرافت و زيبايي فرش از تمام موارد ذكر شده در بالا براي شما اولويت بيشتري دارد شايد بهتر باشد كه به فكر خريد فرش هاي ماشيني 1000 شانه، يا 1200 شانه باشيد، و يا حتي اگر توان مالي بالايي داريد و به دنبال فرش ماشيني “دستبافت گونه هستيد فرش هاي 1500 شانه كاشان گزينه بهتري براي شما خواهد بود!

 


برچسب: فرش كاشان - فرش ماشيني كاشان - فرش محتشم كاشان - فرش بزرگمهر كاشان - فرش عقيق كاشان - فرش 1200 شانه كاشان - فرش 1000 شانه كاشان - فرش 700 شانه كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۷:۵۸ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش كودك

فرش كودك يكي از دغدغه هاي والدين براي فرزند دلبند آنهاست. از نظر طرح و رنگ، فرش كودك به حدي طرح هاي پرجاذبه دارد كه حتي بزرگسالان نيز عاشق آنها مي شوند.  فرش كودك يكي از كالاهايي است كه خريدار آن متفاوت از استفاده كننده از آن است. بنابراين شما نياز داريد با ويژگي هاي يك فرش كودك خوب آشنا شويد تا بتوانيد فرش مورد علاقه فرزندتان را خريداري كنيد. قبل از خريد فرش براي اتاق كودك بايد نكاتي را در نظر بگيريد كه در اين مقاله به آنها اشاره كرده ايم. مطالب زير رار بخوانيد تا بدانيد چه فرشي مناسب اتاق فرزند شماست.

 چرا بايد فرش كودك بخريم؟

دليل اول همانطور كه احتمالا خيلي از شما حدس زده ايد، طرح هاي شاد و رنگارنگ فرش هاي عروسكي است. يك دليل روشن و واضح وجود دارد كه چرا هر چيزي كه به كودكان مربوط مي شود، سرشار از رنگ است. كودكان با رنگ ها ارتباط زيادي برقرار مي كنند و از رنگ هاي روشن مثل زرد و قرمز بيشتر خوششان مي آيد. فرش هاي عروسكي نسبت به فرش هاي سنتي داراي نواحي بزرگ و اغلب ساده با تضاد رنگ زياد هستند و به اين دليل كودكان را بيشتر به خود جذب مي كنند. 

هماهنگي فرش با ديگر عناصر اتاق كودك

از آنجايي كه تمام وسايل اتاق كودك شما ، از اسباب بازي و وسايل كمد او تا لباس ها و رختخواب همه وهمه رنگارنگ و سرشار از طرح هاي شاد و كودكانه هستند. بنابراين يك فرش عروسكي با طرح و رنگ شاد و زيبا نسبت به يك فرش سنتي هماهنگي بيشتري با اتاق كودك شما خواهد داشت. 

فرش كودك ورود به دنياي تخيلات زيباي كودكانه

قسمت زيادب از تفكرات و خيال پردازي خاي كودك شما به انيميشن هايي كه مي بيند بر ميگردد و كودك حتي با آنها همزادپنداري مي كند. به ياد مي آورم يك روز در نمايشگاه فرش قالي كاشان، يك آقا پسر 10 يا 11 ساله با پدرش براي خريد فرش آمده بود. وقتي فرش عروسكي آينده اتاقش را با قهرمان مورد علاقه اش ديد، در آغوش پدرش پريد و با شادي فراواني فرياد زد: “خيلي قشنگه. بابا خيلي دوست دارم.” مطمئنا اين خاطره كه براي من تا اين اندازه به ياد ماندني است، براي آن پدر، به ياد ماندني تر و هيجان انگيز تر است.

ضد حساسيت بودن فرش هاي كودك

از زيبايي و هيجان انگيز بودن طرح ها و رنگ هاي فرش كودك كه بگذريم، مسئله ديگر، كيفيت فرش است. فرش كودك به طور خاص براي كودكان طراحي شده است، با همه حساسيت ها و ظرافت هاي كودكان. بنابراين دليل چهارم براي انتخاب فرش كودك كه دغدغه بسياري از والدين است، ضد حساسيت بودن فرش كودك است. در فرش هاي سنتي هم البته كه تلاش مي شود فرش ضدحساسيت باشد، اما اولويت اول در فرش هاي سنتي، ماندگاري فرش و ايستايي نخ خاب آن است.

هميشه به يادد داشته باشيد كه سلامتي فرند شما و سالم بودن فرش از طرح و رنگ فرش بسيار مهم تر است.

نرمي و راحتي فرش كودك

براي خريد افرش اتاق كودك ، نرمي و راحتي آن از درجه مهمي برخوردار است مخصوصا اگر كودك شما نوپا است و مرتبا زمين مي خورد. ارتفاع نخ خاب تاثير مستقيم در نرمي و راحتي فرش دارد كه در فرش هاي 700 شانه به دليل ارتفاع بيشتر نخ خاب نسبت به فرش 1200 شانه نرمي و لطلافت بيشتري دارند.

فرش كودك مقرون به صرفه و ارزان

به دليل شانه و تراكم پايين فرش كودوك ( موضوعي كه در مورد بالا اشاره كرديم ) فرش اتاق كودك از قيمت پايين تر و به صرفه تري برخوردار است. هم چنين به دليلي پرداخت هزينه كمتر براي فرش اتاق كودك ، از آزادي هاي كودك كه به خلاقيت آنها هم كمك مي كند ، به دليل آسيب پذيري فرش كمكتر جلوگير يخواهيد كرد. ر براي فرش اتاق كودك خود هزينه كمتري كرده باشيد، به قول معروف دست و دلتان هنگام بازي هاي كودكانه فرزندتان كمتر مي لرزد و به او آزادي عمل بيشتري مي دهيد.

بعد از خواندن مطالب بالا ، شما و فرزند دلبندتان را به بازديد از گالري فرش كودك قالي كاشان دعوت مي كنم تا با دنيايي از طرح و رنگ و جذابيت رو به رو شويد.


برچسب: فرش كاشان ، فرش بدون حساسيت ، فرش براي اتاق كودك ، فرش خوب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۹:۱۰ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش كاشان

فرش كاشان

فرش كاشان از برند هاي مشهور و پر طرفدار در كشور است. كاشان از شهرهاي صنعتي است كه عمده فعاليت آن در زمينه فرش ماشيني است. فرش هاي اصيل با كيفيت اصلي و طرح هاي خاص و منحصر به فرد در كارخانه هاي فرش كاشان و شهرصنعتي آران و بيدگل كه در نزديك اين شهر مي باشد توليد مي شوند.از آنجا كه كارخانه هاي بسيار زيادي در اين شهرها به توليد فرش ماشيني مشغول هستند ، تنوع فوق العاده زيادي در طرح و رنگ در فرش را مي توانيد پيدا كنيد. فرش هاي خاص و نقشه هاي اصيل و برندهاي مشهور در كاشان در حال توليد فرش ماشيني هستند كه شما به آساني مي توانيد با آنها ارتباط داشته و سفارش خود را ثبت كنيد. يكي از بهترين راه ها  شما براي خريد فرش با قيمت پايين تر خريد از قالي كاشان است ، چرا كه شما مي توانيد فرش را بدون واسطه و مستقيم از كارخانه تهيه كنيد كه در اين صورت هزينه واسطه كسر مي شود و به همين دليل فرش شما از قيمت مناسبتري برخوردار خواهد بود.

گروه صنعتي كاشان بيش از نيم قرن تجربه در زمينه توليد فرش ماشيني دارد. از موارد مهمي كه قبل از خريد فرش ماشيني بايد به آن دقت كنيد جنس نخ استفاده شده در فرش است  چرا كه رابطه مستقيم با سلامت شما و علي الخصوص كودكان شما دارد. كارخانه فرش كاشان با استفاده از بهترين مواد اوليه ضامن سلامت شما و خانواده تان خواهد بود.

همه چيز در مورد شانه و تراكم فرش ماشيني

فرش ماشيني در انواع فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ، فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه پرطرفدارتر هستند كه هر كدام ويژگي ها و مزاياي خاص خود را دارند.

فرش هاي 700 شانه داراي بافت درشت تر در مقايسه با ساير شانه هاي فرش هستند. بالاترين تراكم در اين فرش ها 2550 است كه در صورت خريد فرش ماشيني از جاهاي معتبر، فرش 700 شانه شما با اين تراكم، كيفيت قابل قبولي خواهد داشت.  فرش هاي 700 شانه نخ خاب بلندتري دارند و به همين دليل نرم تر هستند. با دقت به ااين مساله متوجه خواهيد شد كه اين فرش ها براي افرادي كه روي فرش مي نشينند و مي خوابند گزينه مناسبي است. فرش 700 شانه به دليل ضخامت بيشتر نسبت به فرش هاي با شانه اي بالاتر دوام بيشتري نيز دارد. هم چنين از قيمت پايين تري نيز برخوردار هستند.

فرش 1000 شانه

فرش 1000 شانه ريز بافت تر از فرش 700 شانه است و تراكم آن 3000 است. اين فرش ها شباهت زيادي به فرش هاي دستباف دارند. فرش هاي 1000 شانه نيز از فرش هاي پر طرفدار هستند. اين فرش نسبت به فرش هاي 700 شانه بافت ريزتري دارند و طرح استفاده شده در آنها نيز شلوغ تر هست. 

فرش 1200 شانه 

فرش هاي 1200 شانه از فرش هاي ريز بافت موجود در بازار مي باشند. به همين دليل طرح هاي بافته شده در آن ها شلوغ تر هستند. به دليل تراكم بالا (تراكم 3600) طرح اين فرش ها وضوح و جلوه زيبايي دارد. فرش 1200 شانه از محبوب ترين فرش ها در بين خريداران مي باشند. تنوع طرح و رنگ در اين فرش ها بسيار بالا مي باشد. تنوع طرح و رنگ در اين فرش ها به حدي زياذ است كه شما هر طرحي در آن پيدا خواهيد كرد.

فرش 1500 شانه

جديدترين تكنولوژي در توليد فرش ، فرش 1500 شانه است. فرش هاي 1500 شانه از ريزبافت ترين فرش هاي موجود در بازار هستند. اين فرش ها به دليل تراكم بالا شبيه تابلو نقاشي شده اند. تراكم اين فرش 4500 است. نخ خاب اين فرش ها كوتاه تز فرش هاي با شانه پايين تر است و بافت انها بسيار ظريف است. قيمت آنها حدود يك و نيم تا دوبرابرفرش 1200 شانه است. در كل اگر زيبايي و ظرافت و خاص بودن در فرش براي شما دراولويت است به شما مشاهده گالري فرش هاي 1500 شانه را پيشنهاد مي كنيم.

دغدغه هاي خريد فرش در خريداران فرش ماشيني

از آنجا كه  اصطلاحات به كار برده شده در فرش ماشيني تخصصي هستند و همه مردم ا زآنها سر در نمي آورند، ممكن است كلاهبرداري هايي در هنگام خريد فرش ماشيني صورت بگيرد. اما با اطلاع از چد نكته شما به راحتي مي تواني از اين گونه سواستفاده هاي برخي افراد جلوگيري كنيد. همان طور كه مي دانيد دو نكته مهم در كيفيت فرش ماشيني شانه فرش و تراكم فرش است. شانه فرش همان تراكم طولي در فرش است كه به تعداد گره هاي بافته شده در طول فرش گفته مي شود. تراكم فرش ماشيني همان تراكم عرض يفرش است و تعداد گره هاي موجود در عرض فرش است. يكي از مواردي كه شما به آساني مي توايد آن را بفهميد تشخيص شانه فرش است. براي مطالعه توضيات كامل در مورد شانه فرش ما به شما خواندن مقاله تعريف كامل و ساده از شانه فرش ماشيني را توصيه مي كنيم. براي اين كه تراكم فرش را نيز به خوبي درك كنيد مقاله اي كامل و جامع با عنوان  تعريف كامل و ساده ازتراكم  فرش ماشيني براي شما تهيه كرده ايم.


برچسب: فرش كاشان ، فرش ماشيني كاشان ، فرش 1500 شانه كاشان ، فرش 1200 شانه كاشان ، فرش 1000 شانه كاشا ، فرش 700 شانه كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۱۳:۳۳ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)