فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

راهنماي چينش انواع فرش در دكوراسيون

 فرش كاشان قالي كاشان فرش زيبا فرش ماشيني قيمت فرش فرش دكوراسيون فرش

چه فرشي مناسب دكور منزل ماست؟

اهميت و جايگاه بالاي فرش بين ما ايرانيها بر هيچكس پوشيده نيست.  از زمان قديم يك جمله معروف رايج است كه " اگه مجبور باشم حتي  فرش زير پايم رو هم مي فروشم " . يعني حتي در سختترين شرايط وجود فرش در خانه لازم است . در سالهاي اخير در كنار اهميت خريد فرش ، مساله انتخاب فرش مناسب از هر نظر بسيار مورد توجه قرار گرفته است .

 براستي يك فرش خوب چه ويژگي هايي دارد؟ آيا هر فرش خوبي مناسب منزل شماست؟

در اين مقاله صفر تا صد انتخاب يك فرش مناسب با دكوراسيون هر منزل را بررسي مي كنيم

با قالي كاشان همراه باشيد تا كارشناس فرش شويد

فرش را براي كجاي خانه ميخواهيد؟

به نظر من اولين نكته براي انتخاب فرش ، مكان مورد استفاده فرش است . هر قسمت از خانه از لحاظ دكوراسيون و نوع كاربري ويژگيهاي خاص خود را دارد. مثلا براي پذيرايي بسته به سليقه و دكوراسيون منزلتان يك طرح رسمي و مجلسي با طيف رنگ گرم و آرامبخش انتخاب خوبي است .هماهنگي بين طرح و رنگ فرش با مبل ، پرده ها ، كاغذ ديواري ، لوستر و ساير اجزاي پذيرايي بسيار مهم است. همچنين بهتر است سايز فرش به گونه اي باشد كه تمام سطح را نپوشاند و زير مبل ها خالي باشد و فرش در حالت چسبيده به پايه هاي جلويي مبل تمام سطح بين مبل را پر كند.

 

رعايت اين موارد براي آشپزخانه ، اتاق خواب و راهرو ها نيز مهم است . در آشپزخانه معمولا از طيف رنگهاي گرم مانند قرمز و نارنجي و طرحهايي مدرن شبيه مواد خوراكي ، ميوه و سبزيجات ، ادويه جات و ... استفاده مي شود. همچنين در آشپز خانه اي كلاسيك طرحهاي سنتي  شبيه فرش خشتي ، گليم و جاجيم و ... به كار مي رود. طرح و رنگ فرش اتاق خواب  معمولا ملايم ، خلوت و آرامبخش است و بهتر است با مدل تخت و روتختي ، پرده ها و كاغذ ديواري ست باشد. در اتاق كودك و نوجوان بسته به سليقه فرزندتان و تم مورد استفاده در ساير وسائل اتاق ميتوانيد از طرحها و مدل هاي متنوع و جذاب موجود در بازار استفاده كنيد

 

فرش ، تزئيني يا كاربردي؟

چه استفاده اي از فرش مي كنيد؟ اگر طرح و رنگ برايتان مهم است و بيشتر دنبال زيبايي و كيفيت تصوير هستيد فرشهايي با شانه و تراكم بالا مثل فرش 1500 شانه تراكم 4500 مناسب شماست . همچنين ميتوانيد از تكنولوژي جديد چاپ تصوير دلخواه با كيفيت بالا روي فرش كه به فرش كلاريس معروف است استفاده كنيد. اگر دنبال موارد كاربردي همچون جنس فرش ، نرمي و سفتي ، قابليت شستشو ، استحكام  ، طول عمر و ... هستيد بعد از فرش دستبافت ، فرش ماشيني با نخ جنس خوب و بافت با كيفيت انتخاب مناسبي است كه با مشاوره با كارشناسان قالي كاشان ميتوانيد فرش مورد نظر خود را انتخاب كنيد

 

كوچك يا بزرگ؟  فرش چند متري بخريم؟

اندازه فرش بايد متناسب با مكان مورد استفاه باشد. نه به حدي كوچك باشد كه قسمتهاي زيادي خالي و بدون فرش باشد نه آنقدر بزرگ كه تمام سطح را بپوشاند و اطراف آن زير مبل و ويترين و... برود بخصوص اگر زير فرش موكتي هماهنگ با طرح و رنگ فرش باشد پيدا بودن قسمتهايي ازآن در اطراف فرش زيبايي دو چنداني را ايجاد مي كند.

تضاد يا تشابه؟ چطور فرش را با دكوراسيون هماهنگ كنيم؟

اگر در اين مورد مطمئن نيستيد مي توانيد با كارشناسان قالي كاشان مشاوره تخصصي و رايگان داشته باشيد . پيشنهاد ما اين است كه طيف رنگي ساير اجزاء دكور با فرش هماهنگ باشد مثلا مي توانيد يكي دو رنگ از رنگهاي غالب فرش را طبق سليقه خودتان انتخاب كرده و در همان طيف رنگ مبل و پرده خود را انتخاب كنيد. البته استفاده از رنگ متضاد يا مكمل هم اگر به درستي انتخاب شود زيباييهاي خاص خود را دارد.

دكوراسيون فرش كاشان قالي كاشان فرش زيبا فرش ماشيني قيمت فرش فرش دكوراسيون فرش

فرش مستطيل ، مربع ، دايره يا بيضي؟ چه شكلي بخريم؟

قطعا هر شكلي زيباييهاي خاص خود را دارد فقط هماهنگي آن با ساير اجزا دكور مهم است  در درجه اول سليقه شما تعيين كننده است زيرا شما آنجا زندگي مي كنيد و قرار است شما از آن لذت ببريد طرحهاي دايره اي و بيضي شكل بخاطر وجود منحني هاي زياد داراي لطافت ، روح و احساس بيشتري نسبت به فرشهاي مستطيل شكل هستند. بنابراين بسته به اينكه كليت دكورمنزلتان را چگونه طراحي و انتخاب كرده ايد مي توانيد شكل هاي متنوع فرش را هماهنگ با آن انتخاب كنيد.


برچسب: فرش كاشان، قالي كاشان، فرش زيبا، فرش ماشيني، قيمت فرش، فرش، دكوراسيون فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۳۱:۱۰ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)