فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

همه چيز در مورد فرش شگي يا پرز بلند

 

 

در اين مقاله قصد داريم فرش شگي يا پرز بلند را به شما معرفي نموده و معايب و محاسن آن را براي شما بيان كنيم. فرش شگي از خاص ترين و پر طرف دارترين نوع فرش ماشيني به ويژه در خانه هاي با دكوراسيون مدرن امروزي است. به طوري كه شما هر مدل دكوراسيون و چيدماني داشته باشيد، مي توانيد از فرش شگي يا پرزبلند استفاده كنيد. در نتيجه اين فرش انتخاب بسيار مناسبي براي عروس و دامادها و يا كساني است كه مدام در حال تعويض و جا به جايي منزل هستند.

فرش شگي قدمت فرش هاي كاشان را نداشته و از اين فرش در كشور هاي اروپايي كه سبك دكوراسيون مدرن در آنها رواج دارد، بيشتر استفاده مي شود. بنابراين مي توان اين فرش را كه با ساختار دكوراسيون سنتي ايران همخواني ندارد، يكي از عناصر اصلي ست كردن فرش با دكوراسيون مدرن دانست. پس براي خريد فرشي كه با چيدمان و دكوراسيون مدرن خانه شما هماهنگ بوده و همخواني داشته باشد، مي توانيد روي فرش طرح شگي يا پرز بلند حساب كنيد.

لغت شگي ( Shaggy ) ، واژه انگليسي و به معناي مو بلند است كه اين نام گذاري به دليل پرزهاي بلندي است كه در بافت اين نوع فرش استفاده مي شود. همانطور كه گفته شد، شگي از جمله خاص ترين توليدات در حوزه انواع فرش و كفپوش در سالهاي اخير است.

با توجه به سادگي و قابليت هماهنگي و ست شدن با دكوراسيونهاي مختلف، فرش شگي نظر طرفداران و علاقه مندان زيادي را به خود جلب كرده است. از ميان دسته بندي هاي مختلف فرش كلاسيك و فرش فانتزي در فرش كاشان، فرش شگي در دسته فرش هاي فانتزي مي گنجد.

فرش هاي شگي اساسا طرح ساده و خلوت دارد و معمولا به صورت تك‌رنگ توليد مي‌شود. البته لازم به ذكر است فرش شگي با زمينه سه بعدي و چند رنگ نيز بافته شده كه خود از جذابيت ويژه اي برخوردار هستند. در مورد اين فرش توضيحات و مواردي وجود دارد كه با مطالعه آن ها مي توانيد فرش شگي را بهتر بشناسيد. 

فرش شگي سالها در تركيه و كشورهاي اروپايي توليد مي شد. اما به دليل جذابيت آن و تقاضاي بازار داخلي كه ناشي از جذابيت و خاص بودن آن است، شركت ها و كارخانه هاي فرش كاشان به ويژه برندهاي معتبر و شناخته شده اي مانند فرش محتشم كاشان و فرش بزرگمهر نيز به توليد و بافت اين نوع فرش روي آوردند و توانستند علاوه بر جلب نظر متقاضيان داخلي، نظر تجار خارجي را نيز به خود جلب كنند.

فرش شگي يا پرزبلند چه تفاوتي با ديگر فرش ها دارد؟


فرش شگي يا پرزبلند از نظر شكل و فرم بافت با فرش هاي سنتي متفاوت است. اين فرش ها به لحاظ وزني نيز از ساير فرش ها سبكترند. چرا كه شيوه بافتشان متفاوت بوده و در آن از الياف كمتري نسبت به فرش هاي كلاسيك استفاده مي شود.

معمولا فرش هاي پرزبلند در سايزهاي 50*100 سانت و 1*1 متر و 1*1.5 متري و 1*3 و 1.5*2.25 و 2*3 متر (6 متري) توليد مي شوند. علت اين امر نيز كاربرد اين فرش است كه بعدا به صورت مفصل به آن مي پردازيم. سايزها و اندازه هاي بزرگتر از فرش 6 متري در شگي متداول نيست و كاربرد كمتري دارد. به همين دليل در صورت تمايل براي خريد فرش پرزبلند با اندازه هاي بزرگتر بايد به صورت سفارشي و معمولا جفتي اقدام نماييد.

جداي از اينكه چه كاربردي را براي فرش شگي در نظر داشته باشيد، به دليل نوع خاص بافت و استفاده از نخ هاي مختلف و طرح دار، به صورت كلي اين نوع فرش، تزئيني است. و از آن بيشتر براي تزيين و ست كردن دكوراسيون استفاده مي شود تا به عنوان كفپوش اصلي.

به دليل همين تزئيني بودن فرش شگي، بافت و توليد آن در سايزهاي كوچك مختلف و همچنين اشكال مختلف ( به اشكال دايره، قلبي ، گل، برگ درخت، ماشين و…) نيز مرسوم است. اگرچه همچنان بافت و خريد و فروش فرش هاي مستطيلي بسيار بيشتر از اشكال خاص است.

از الياف به كار برده شده در اين فرش مي توان از اكريليك، پلي استر، پلي پروپيلن و حتي پشم نيز نام برد. اين را بدانيد الياف از هر كدام كه باشد در اين فرش به شكل قطعه قطعه ( پايل شده ) مورد استفاده قرار مي گيرد. به اين تعبير كه در قالي هاي معمولي سنتي اندازه هر پايل ( قطعه نخ ) به كاررفته در خاب فرش، حدودا 11 ميلي متر مي باشد، ولي در فرش شگي اين اندازه به 30 ميلي متر نيز مي رسد. به همين دليل به اين نوع فرش، فرش پرزبلند گفته مي شود.

مزاياي استفاده از فرش شگي چيست؟


فرش شگي داراي مزايايي است كه آن را به انتخابي مناسب و دلخواه توسط خريداران فرش ماشيني تبديل مي كند. در ادامه به مزاياي فرش شگي مي پردازيم.

نرمي و لطافت

نخستين حسن و ويژگي فرش شگي آن است كه نوع الياف نرم نسبتا بلند كه در بافت اين گونه فرش ها به كار رفته، باعث شده است نرمي و لطافت نسبتا خوبي نسبت به ديگر فرش ها داشته باشد.

درخشندگي و براق بودن

استفاده از نخ هاي پلي استر، پلي پروپيلن و … كه در فرش شگي رايج است به دليل براق بودن، جلوه  و درخشندگي بيشتري به اين فرش نسبت به ساير فرش ها مي دهد.

تنوع بافت ظاهري

فرش شگي به دليل نوع بافت آن تنها فرشي است كه در بافت آن از انواع نخ هاي فانتزي با نمره ها و ضخامت ها و اشكال گوناگون استفاده مي شود. به اين ترتيب اين امكان وجود دارد كه در يك فرش شگي، نخ هاي ضخيم و نازك در كنار نخ هاي ساده مدل دار مانند نخ هاي فانتزي و يا نخ هاي زري شكل به كار روند. اين موضوع باعث مي شود كه فرش شگي بيشترين تنوع شكل و نوع ظاهري را در ميان فرش هاي ماشيني داشته باشد. ( البته اين امر جداي از طرح و نقشه فرش است)

تنوع شكل و قالب فرش

تنوع شكلي در شگي به نسبت بيشتر از ديگر انواع فرش است. و شما مي توانيد فرش شگي دايره اي، طرح برگ درخت، طرح گل و انواع اشكال هندسي و فانتزي را در اين گونه فرش ها مشاهده كنيد.

بدون پرز و ضد حساسيت بودن

الياف پلي استر و پلي پروپيلن و ديگر الياف فانتزي كه در بافت فرش هاي شگي به كار ميرود به صورت كلي فاقد پرزدهي بوده و به همين دليل حساسيت نيز ايجاد نمي كنند. از اين رو مي توان اين فرش ها را از نظر بهداشت و سلامت گزينه مناسبي براي فرش اتاق كودك و فرش آشپزخانه دانست.

قيمت پايين تر و مقرون به صرفه بودن

همانگونه كه قبلا هم اشاره شد، در بافت فرش شگي، از انواع نخ هاي تشكيل شده از خانواده الياف پلي استر و پلي پروپيلن، استفاده مي شود و اين الياف نسبت به نخ ها و الياف اكرليك ارزانتر هستند. از طرف ديگر تراكم گره هاي فرش شگي نسبت به فرش هاي اكرليك پايين تر است. به همين دلايل، اين نوع فرش نسبت به فرش هاي اكرليك و سنتي يك فرش ارزان محسوب مي شود. پس براي خانواده ها و كساني كه مي خواهند در هزينه هاي خود صرفه جويي كنند، فرش شگي گزينه خوبي به نظر مي رسد.

قبل از خريد فرش شگي بايد به اين نكات توجه كنيد!


مسلما فرش هاي شگي و پرز بلند نيز مانند هر فرش و يا هر محصول ديگر در كنار ويژگي هاي خوب و محسنات خود، نواقص و عيبي هاي نيز دارند كه بد نيست در صورتي كه قصد خريد اين گونه فرش ها را داريد پيش از خريد نسبت به اين عيب ها و نواقص آگاهي داشته باشيد. ما در اينجا به ترتيب به آنها اشاره مي كنيم.

نخست اينكه فرش شگي به دليل پرزهاي بلندي كه دارد گرد و خاك و ساير ذرات ريز بيشتر از فرش هاي ديگر در لابه لاي اين پرز ها قرار مي گيرد. پس در نتيجه اين نكته را در نظر بگيرد كه نظافت و جارو زدن آن نيز سخت تر خواهد بود. يكي از راه هايي كه فرش نياز به نظافت مداوم نداشته باشد اين است كه فرش شگي بهتر است در مناطق كم رفت و آمد پهن شود تا در نتيجه كمتر در معرض كثيفي قرار بگيرد.

البته اين مشكل بيشتر براي خانه هاي شلوغ و همچنين فرش هاي شگي بزرگ مشكل ايجاد مي كند. اما در خانه هاي كم جمعيت كه در آنها جارو برقي قوي كار جارو دستي را انجام مي دهد، اين مشكل چندان جدي به نظر نمي رسد. به ويژه در مورد سايزهاي قاليچه كوچك و پادري كه به راحتي امكان جمع كردن آنها و تكاندن آنها داخل حياط يا تراس و حمام و.. وجود دارد.

دوم اينكه جنس فرشهاي شگي عموما از انواع شاخه هاي پلي استر و پلي پروپيلن است. اينگونه نخ ها كه در فرشهاي شگي و فانتزي كاربرد دارند به صورت كلي از دوام و ايستايي كمتري نسبت به آكرليك برخوردار هستند و البته به همين نسبت فرششان هم ارزانتر است.

در نهايت بايد در نظر داشت كه همان طور كه گفته شد، معمولا امكان بافت و توليد فرش بزرگتر از فرش 9 متري در نوع شگي وجود ندارد.

آيا فرش شگي براي كاربرد شما مناسب است؟


همانطور كه اشاره شد، اين فرش در گروه فرش هاي فانتزي قرار مي گيرد. فرش هاي فانتزي بيشتر كاركردي تزئيني و دكوري دارند. در ميان فرش هاي فانتزي، شگي بيش از ديگران كاربرد تزئيني دارد و اين امر نيز به دليل تنوع شكل، رنگ هاي خاص و تنوع بافت و نخ هاي خاصي است كه در بافت آن به كار مي رود.

اگر چه اين نوع فرش را مي توان به عنوان يك فرش در دكوراسيون فضاي اصلي خانه نيز استفاده نمود، اما چنين كاربردي در خانه هاي ايراني كمتر به چشم مي خورد و بيشتر به دكوراسيون هاي غربي تمايل دارد.

با توجه به آنچه در بالا در مورد سلامت و بهداشت فرش شگي بدان اشاره شد، علاوه بر استفاده در آشپزخانه و يا به عنوان فرش اتاق كودك، مي توان در اتاق خواب نيز به كار برد. البته استفاده از اينگونه فرش ها به عنوان پادري براي پشت در خانه و يا جلوي در حمام و سرويس دستشويي نيز متداول است.

براي شستشو و تميز كردن فرش شگي به چه نكاتي بايد توجه كرد؟ 


براي شستن و نظافت فرش شگي راه هاي مختلفي وجود دارد. شما مي توانيد فرش را روي بندي آويزان كرده و با ضربه زدن به وسيله يك چوب، خاك موجود در الياف فرش را خارج كنيد. همچنين استفاده از جارو برقي با قدرت مكندگي بالا و سري مناسب نيز كارگشا است.

در مورد شستشوي فرش نيز طبيعتا دو راه وجود دارد، يكي اينكه خودتان اين كار را در منزل انجام دهيد كه بهتر است از محلول آب و شامپو فرش استفاده شود و يا اينكه فرش را به شركت هاي قالي شويي بسپاريد، كه بهتر است معتبرترين و بهترين شركت قالي شويي را پيدا كنيد، تا فرش  فرسوده نشود.

 


برچسب: فرش شگي ، فرش نرم ، فرش پرز بلند ، فرش مقرون به صرفه ، فرش باكيفيت ، فرش كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۶:۲۶ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش كلاريس، نسل جديد فرش هاي ماشيني


فرش كلاريس، نسل جديد فرش ماشيني

فرش كلاريس كاشان ، جديدترين تكنولوژي فرش ماشيني است كه به تازگي راه خود را به بازار فرش ماشيني كاشان باز كرده است. تنوع طرح و نقش، تراكم بالاي رنگ هاي زيبا، شباهت زياد به فرش هاي دستباف و قابليت بالاي سفارشي كردن طرح فرش، از ويژگي هاي منحصر به فرد فرش كلاريس است. با ورود به دنياي فرش كلاريس تجربه متفاوت و جذابي از فرش ماشيني را پيش رو خواهيد داشت.
افزايش ظرفيت توليد فرش ماشيني نسبت به فرش دستباف، باعث كاهش قيمت مي شود و افراد بيشتري را قادر مي سازد كه خانه خود را با طرح ها و نقش هاي زيبا و منحصر به فرد فرش تزيين كنند. به علاوه اينكه صنعت فرش ماشيني روز به روز در حال تنوع و تكامل است. اين ويژگي باعث مي شود با دايره انتخاب وسيعي رو به رو باشيم و در نتيجه با هر مدل چيدمان و دكوراسيون منزل، تعداد قابل توجهي قالي وجود داشته باشد تا ما هر كدام را مطابق با سليقه خود انتخاب كنيم.
در ميان اين تنوع طرح و نقش، فرش كلاريس، با خصوصيات منحصر به فرد خود، دنيايي از تنوع و جذابيت را مقابل ديدگان خريداران فرش ماشيني كاشان نمايان مي كند و به عنوان رقيبي سفت و سخت در مقابل فرش هاي دستباف قد علم مي كند. فرش ماشيني كلاريس، فرشي مختص نسل امروز براي سلايق درجه يك و ناب است. كلاريس از نظر لغوي به معناي خلاق، باصلاحيت و مدرن است و به لحاظ كاربرد در صنعت فرش ماشيني نيز داراي خلاقيت در نسل جديد فرش بوده است.

فرش كلاريس كاشان: تكنولوژي چاپ تصوير بر روي فرش

مهم ترين ويژگي فرش كلاريس نسبت به فرش هاي ديگر، تكنيك توليد آن است. در روش هاي بافت غير كلاريس، فرش با نخ ها و اليافي كه از قبل رنگ شده اند، بافت مي شود. در هنگام بافت، متناسب با طرح و نقشه فرش ماشيني، نخ ها با رنگ هاي مختلف وارد فرآيند بافت مي شوند. ولي در روش بافت كلاريس اينگونه نيست.
در فرش كلاريس، فرش از ابتدا بدون رنگ و سفيد بافت و كامل مي گردد و بعد از آن، طرح و نقشه روي فرش بدون رنگ، چاپ مي شود. مثالي كه مي توان در مورد فرش كلاريس به كار برد، پرينتر هاي رنگي كاغذ است. در هنگام پرينت يك تصوير رنگي، دستگاه پرينتر با توجه به روش چاپ خود، تصوير را با همان طيف رنگي روي كاغذ سفيد چاپ مي كند.
در دستگاه فرش ماشيني كلاريس نيز همينگونه است. هر تصويري از نقشه فرش دستباف گرفته تا تصوير خود شما با استفاده از تكنولوژي فرش كلاريس قابل چاپ بر روي فرش ماشيني است.
فرش كلاريس ، يك فرش 700 شانه با تراكم 2550 است كه همين ميزان شانه پايين، در ضخامت بالاي فرش نقش مهمي دارد و مي توان اين موضوع را در نظر گرفت كه قابليت پا خور بودن را دارد. در نتيجه مي توان در مكان هاي شلوغ و پر رفت و آمد نيز پهن كرد. فرش كلاريس ويژگي هايي دارد كه مي تواند متناسب با آن ويژگي ها، يكي از بهترين اولويت هاي شما در خريد فرش كاشان باشد . البته فرش كلاريس 1200 شانه نيز روانه بازار شده است كه زيبايي بي نظيري به دليل بافت ريز و ظريف به نمايش مي گذارد . 


برچسب: فرش كلاريس،فرش ماشيني مدرن،فرش خاص،فرش زيبا،فرش ماشيني با كيفيت،فرش زيبا،قالي كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۳:۳۸ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

ويژگي هاي فرش طرح افشان كاشان

 

فرش ماشيني داراي تنوع بسيار بالا در طرح هاي بافته شده است . از ميان طرح هاي فرش ، فرش طرح افشان كاشان يكي از پرطرفدارترين طرح هاي مجموعه قالي كاشان است. اين طرح فرش بسيار زيبا، داراي اين ويژگي منحصر به فرد است كه ترنج وسط فرش از آن حذف شده است . دراين مقاله، شما را با ويژگي هايي كه فرش طرح افشان را پرطرفدار كرده است، آشنا خواهيم كرد.

فرش طرح افشان، به روز و همه پسند

يكي از ويژگي هاي بسيار جالب توجه فرش افشان اين است كه با وجود اصالت اين طرح فرش ، باز هم مورد توجه و به روز است. حذف ترنج وسط، طرح افشان را از نظر ظاهري تا حدي به فرش هاي مدرن نزديك كرده است. علاوه بر اين كه گلهاي سنتي و اصيل فرش كاشان همچنان در اين طرح فرش خودنمايي مي كنند.
با اين توضيحات، فرش طرح افشان كاشان، هم مورد توجه خريداراني قرار مي گيرد كه به طرح هاي سنتي فرش علاقه دارند و هم مورد پسند كساني است كه تمايل دارند تا حدي به سمت دكوراسيون مدرن حركت كنند. اين ويژگي مخصوصا فرش طرح افشان را مناسب خانه هايي مي كند كه از عناصر سنتي و مدرن به طور همزمان بهره برده اند.

فرش طرح افشان، خانه را بزرگتر نشان مي دهد

به دليل حذف ترنج وسط از فرش طرح افشان، اين فرش، فضاي خانه شما را بزرگتر نشان مي دهد. دليل اين امر اين است كه فرش طرح افشان، فضاي زمينه پيوسته بزرگتري با گل هاي ريزتر نسبت به فرش ترنج دار دارد. همين گلهاي ريز در زمينه بزرگ، براي بيننده خطاي ديد ايجاد مي كند و فضا را در نظر او بزرگتر جلوه مي دهد. اين ويژگي بسيار مطلوب خريداراني است كه در خانه هايي با اتاق هايي نسبتا كوچك زندگي مي كنند.
البته اگر باز هم به دنبال بزرگتر نشان دادن فضاي اتاق هستيد، مي توانيد به سراغ فرش هاي افشان با زمينه هاي روشن، مثل فرش زمينه كرم و فرش زمينه ترمه اي باشيد.

فرش طرح افشان، آزادي بيشتري در چيدمان به شما مي دهد

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه پس از اين كه مبلمان را بر روي فرش خانه خود چيده ايد، به نظرتان آمده است كه تقارن طرح فرش به دليل اين كه بخش هايي از آن توسط اثاثيه خانه پوشيده شده است، به هم خورده است. يكي از راه ها براي جلوگيري از اين پديده اين است كه اول مبلمان را بچينيد و سپس فرش ها را در فضاهاي خالي بين مبلمان و اثاثيه بيندازيد.
اين راه حل براي كساني كه مي خواهند به قول معروف گوش تا گوش اتاق را فرش پهن كنند، راه حل مناسبي نيست. چرا كه بالاخره بخش هايي از كف اتاق بدون فرش باقي خواهند ماند. استفاده از فرش طرح افشان مي تواند تا حدي اين مشكل را براي افراد مشكل پسند برطرف كند.
از آن جايي كه ترنج وسط در اين طرح فرش وجود ندارد، شما مي توانيد بدون نگزاني از اين كه فاصله مبلمان تا ترنج وسط در چهار جهت فرش متفاوت بشود و تقارن از دست برود، اثاثيه را بر روي فرش خود قرار دهيد. با استفاده از فرش طرح افشان، زيبايي و تقارن چيدمان را در دكوراسيون خانه خود چند برابر كنيد.

حرف آخر درباره خريد اينترنتي فرش طرح افشان كاشان 

اگر تصميم به خريد اينترنتي فرش طرح افشان كاشان داريد، همين الان از طرح هاي موجود در گالري فرش قالي كاشان ، يك فرش را انتخاب كنيد تا در كمترين زمان ممكن و آن را در شهر خودتان و درب منزل تحويل بگيريد. مجموعه قالي كاشان، فرش كاشان را با قيمت ارزان مستقيم از كارخانه براي شما ارسال مي كند.


برچسب: فرش طرح افشان ، فرش به روز و زيبا ، فرش ماشيني بدون ترنج ، چيدمان آسان دكوراسيون ، قالي كاشان ، فرش ماشيني كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۳۱:۳۷ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش گرد و بيضي

 

يكي از اصول مهم در دكوراسيون منزل شما چيدمان فرش در دكوراسيون است . انتخاب شكل فرش مناسب با دكوراسيون تاثير زيادي در زيبايي منزل شما دارد. فرش هاي گرد و بيضي از فرش هاي پرطرفدار در بين محصولات كاشان هستند.  بسياري از مشتري هاي باسليقه فرش كاشان ، علاقه دارند كه مبلمان منزل خود را به صورت گرد بچينند. علاوه بر اينكه برخي از مبلمان ها اساسا براي گرد چيده شدن طراحي شده اند.

اگر از اين دسته افراد هستيد، پيشنهاد مجموعه قالي كاشان اين است كه از فرش هاي گرد و بيضي براي پهن كردن در وسط مبلمان خود استفاده كنيد. مطمئن باشيد از اين كه فرش گرد و بيضي چه جذابيتي به مبلمان و دكوراسيون شما مي بخشد، متعجب خواهيد شد.

فرش گرد و بيضي، فضاهاي با ابعاد غيراستاندارد را مي پوشاند


ممكن است براي شما هم پيش آمده باشد كه فضايي در خانه داشته باشيد كه با هيچ يك از ابعاد استاندارد فرش پوشانده نشود. در اين موارد، اگر فرش مستطيلي بيندازيد كه قسمتي از فضا را پوشانده و قسمتي خالي بماند، نماي زيبايي به فضاي شما نمي دهد.

البته اگر از جمله كساني هستيد كه مي خواهيد به اصطلاح گوش تا گوش خانه را فرش كنيد، مي توانيد فرش با ابعاد دلخواه خود را به مجموعه قالي كاشان سفارش دهيد. مشاوره در جهت انتخاب مناسب ترين فرش براي فضاي شما و تهيه سفارشي فرش مورد نظرتان در كمترين زمان ممكن از ويژگي هاي خريد فرش با اندازه سفارشي از مجموعه قالي كاشان است.

يك راه ديگر براي كساني كه با سيستم كمتر سنتي زندگي مي كنند، براي پوشاندن فضاهايي با ابعاد غيراستاندارد، همان طور كه گفتيم، استفاده از فرش گرد و بيضي است. تفاوت فاصله ديوارها از طرفين فرش، در فضاهايي كه از فرش گرد و بيضي استفاده مي كنند، چندان به چشم نمي آيد. همين ويژگي، اين فرش ها را براي فضاهاي با ابعاد غيراستاندارد، مناسب تر مي كند.

اين ويژگي مثبت در فضاهايي كه به شكل مستطيل يا مربع نيستند، بيشتر به چشم مي آيد. هرچند شما در اين موارد هم مي توانيد با سفارش فرش يكپارچه از مجموعه قالي كاشان، كل فضا را به صورت گوش تا گوش فرش كنيد، اما فرش گرد و بيضي هم انتخاب مناسبي براي چنين فضاهايي است.

توجه داشته باشيد كه در هر دو مورد، اين كه شما كدام راهكار را انتخاب كنيد، بستگي به سبك زندگي و سليقه شما دارد و هيچ كدام از راهكارها (فرش سفارشي يا فرش گرد) نسبت به ديگري برتري ندارد.

فرش گرد و بيضي، متفاوت و به روز


حتما با ما هم عقيده هستيد كه فرش گرد و بيضي، نسبت به شكل مستطيلي فرش، به روز تر است. بنابراين، اين فرش هاي زيبا، چه فضاي خانه شما شرايط خاصي داشته باشد، يا خير، خانه شما را شيك و امروزي مي كند.

حتي اگر از آن دسته از افرادي هستيد كه تمام خانه را فرش كردن، مناسب سبك زندگي شما است، باز هم مي توانيد از فرش هاي گرد و بيضي استفاده كنيد. كافي است كف اتاق مورد نظر خود را موكت كنيد و در وسط آن يك فرش گرد زيبا و چشم نواز پهن كنيد.

پيش از خريد فرش گرد و بيضي به نكات زير توجه نماييد

مسئله اي كه بايد در نظر گرفت، اين است كه براي تمامي طرح هاي فرش ماشيني كاشان، فرش گرد و بيضي وجود ندارد. اما جاي نگراني نيست. اگر فرشي مستطيلي شكلي را براي فضاي خانه خود انتخاب كرده ايد و حالا مي خواهيد يك فرش گرد هماهنگ با آن سفارش دهيد، با مجموعه قالي كاشان در ميان بگذاريد.

اين مجموعه، فرش سفارشي شما را در صورت نياز طراحي مي كند و مي بافد. اگر كمي خوش شانس باشيد، اين طرح پيش از اين توسط ديگر مشتري هاي وفادار قالي كاشان سفارش داده شده و طراحي آن موجود است كه اين امر مي تواند در زمان و هزينه شما صرفه جويي كند.

هم اكنون فرش مورد نظر خود را به ما سفارش دهيد تا ما دست به كار شويم. مجموعه قالي كاشان آرزو دارد بهترين خاطره را از خريد اينترنتي فرش براي شما خريدار محترم و مشكل پسند بسازد.


برچسب: فرش گرد ، فرش دايره اي ، فرش بيضي ، فرش باكيفيت ، فرش خاص،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۰۹:۴۷ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش مدرن و فانتزي

فرش مدرن و فانتزي


فرش فانتزي و مدرن بسيار خاص هستند و نقطه مقابل فرش هاي سنتي هستند. فرش هاي مدرن ، سراسر رنگ و زيباييي هستند و از طراحي خاص و منحصر به فرد برخوردارند. طراحي زيبا در اين نوع فرش ها فضايي متفاوت در منزل شما به وجود خواهد آورد . فرش مدرن همان طور كه از اسمش پيدسات مناسب فضاهايي با دكوراسيون مدرن است اگر عناصر دكوراسيون شما داراي رنگ هاي محدود و انتخاب شده هستند، فرش مدرن و فانتزي كه با رنگ عناصر محيطي شما هماهنگ باشد، مي تواند انتخاب مناسبي براي فضاي مورد نظر شما باشد . 

كابرد ديگر اين فرش ها در محيط كاري است كه فضايي مدرن با وسايل جديد و مدرن دارند. با خواندن مطلب زير با فرش مدرن و فانتزي بيشتر آشنا شويد.

فرش مدرن و فانتزي، انتخابي مقرون به صرفه


در بيشتر فرش هاي مدرن، طرح هاي فرش برخلاف فرش هاي سنتي داري نقوش ريزي نيستند. اين ويژگي باعث مي شود كه در بافت فرش مدرن، نيازي به استفاده از تراكم بالا و تكنولوژي هاي جديد فرش ماشيني نباشد.

اگر به دنبال فرش ارزان مثلا در اتاق خواب خود يا در محل كارتان هستيد، فرشي كه با صرف هزينه اندك، فضاي شما را زيبا و به روز كند، فرش مدرن و فانتزي انتخاب مناسبي براي شما است.

جنس نخ بدون پرز و حساسيت در فرش مدرن


يكي ديگر از ويژگي هايي كه براي برخي از خريداران بسيار مهم است، جنس نخ خاب فرش است. در فرش هاي مدرن كاشان، نخ خاب معمولا از جنس پلي اوژن يا پلي پروپيلن است. ويژگي بارز اين جنس هاي نخ، بدون پرز و بدون حساسيت بودن آن ها است.

البته در نخ هاي آكرليك هيت ست شده هم تلاش شده است كه پرزدهي فرش كاهش پيدا كند. اما اين فرش ها كم و بيش در ماه هاي اول استفاده پرز مي دهند. اين درحالي است كه فرش هاي با جنس نخ خاب پلي پروپيلن و پلي اوژن از همان ابتدا بدون پرز هستند و براي افراد حساس مناسب ترند.

پيش از خريد فرش مدرن و فانتزي كاشان به اين نكته توجه نماييد


در بالا به اين نكته اشاره كرديم كه نخ خاب مورد استفاده در فرش هاي مدرن، بدون پرز و حساسيت است. اما بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه دوام و كيفيت نخ آكرليك هيت ست شده، نسبت به نخ هاي پلي اوژن و پلي پروپيلن بيشتر است.

با اين وجود قالي كاشان فرش مدرن را با بهترين جنس و با ضمانت به شما تحويل مي دهد. با بازديد از گالري فرش مدرن قالي كاشان ، مجموعه اي از زيباترين فرش هاي مدرن و فانتزي با بهترين كيفيت را براي خود سفارش دهيد.


برچسب: فرش مدرن ، فرش خاص ، فرش باكيفيت ، فرش فانتزي ، فرش جديد ، فرش زيبا ، فرش كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۴۳:۳۴ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)