فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

فرش اکریلک کاشان

 


در کنار شانه فرش که تاثیر زیادی در کیفیت و قیمت فرش دارد ، جنس فرش ماشینی نیز از مسائل مهم در هنگام خرید فرش است . بیش از 70 درصد از فرش های تولیدی کاشان ، از جنس آکریلیک می باشند.  فرش آکریلیک مشتریان زیادی دارد . این فرش ماشینی نیز مزا یا و معایب خاص خود را دارد . آکریلیک از الیاف مصنوعی است . ولی با این وجود مزایای زیادی دارد . 

مزایای خرید فرش ماشینی اکریلیک کاشان

اکریلیک جزو الیاف مصنوعی است و از نظر بازگشت پذیری هیچ یک از انواع دیگر الیاف (چه طبیعی و چه مصنوعی) به پای فرش اکریلیک نمی رسد! پس اگر در چیدمان دکوراسیون شما اجسام سنگینی مانند میز و مبل و کمد و … روی فرش قرار می گیرد و یا فرش در محلی با رفت و آمد زیاد قرار دارد، این جنس از فرش تا سالیان طولانی همچنان نرمی و لطافت خود را حفظ می کند و با تغییر دکوراسیون جای پایه مبل و میز روی فرش شما به جا نخواهد ماند.

بعلاوه، این نوع فرش عایق حرارتی خوبی است و به همین دلیل جایگزین بسیار خوبی برای فرشهای پشمی است. تا جایی که به این اکریلیک پشم مصنوعی هم گفته می شود.

این دو ویژگی اکریلیک (بازگشت پذیری بالا و عایق حراتی خوب) در بین تمامی الیاف منحصر به فرد است و تقریبا هیچ یک از الیاف طبیعی یا مصنوعی این دو ویژگی را به صورت همزمان ندارد!

استحکام این نوع نخ در حد متوسط و وزن آن از تمامی الیاف دیگر (به جز پلی پروپیلن) سبکتر است. 

جذب رطوبت این نخ بسیار کم و در حدود 1% است. پس خیلی نگران خیس شدن فرش خود نباشید چون به این جنس از فرش به راحتی خشک می شود.

این جنس از نخ  نقطه ذوب ندارد و مقاومت آن در  مقابل حرارت بالاست، پس اگر شما یک شی داغ مانند اتو یا کتری را روی این فرش قرار دهید فرش شما هیچ آسیبی نمی بیند!

مقاومت این نوع نخ در برابر اشعه UV نور خورشید بالاست، پس اگر فرش شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید است با انتخاب این جنس از فرش خیالتان از رنگ پریدگی و آسیب دیدن فرشتان راحت خواهد بود.

معایب خرید فرش های اکریلیک کاشان

پرز دهی نخ خاب فرش به عنوان یک نکته و امتیاز منفی برای این فرش به شمار می رود چرا که این پرزها می تواند برای ریه افراد به ویژه سالمندان و کودکان مضر و دارای عوارض باشد. پس به استفاده از فرش اکریلیک را برای اتاق کودک پیشنهاد نمی شود.

البته فرش های از جنس اکریلیک هیت ست شده پرز دهی بسیار کمتری دارند، اما حتی با این روش هم فرشی کاملا بدون پرز نخواهیم داشت.

یکی دیگر از معایب فرش های اکریلیک، عدم تجزیه پذیری این نوع از الیاف است که باعث آسیب به محیط زیست می شود .

شاید جالب باشد بدانید که فرش های اکریلیک در ایران، ترکیه، مصر و عربستان پر طرفدار است اما در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل مسائل بهداشتی و زیست محیطی که در بالا به آن اشاره شد استفاده از نخ آکریلیک در خاب فرش مرسوم نبوده و حتی ممنوع شده است.

به طور کلی نخ آکریلیک نسبت به سایر الیاف متداول گرانتر بوده و به تبع آن، فرش های اکریلیک نیز جزو گرانترین نوع فرش در صنعت فرش ماشینی ایران می باشد.


برچسب: فرش اکریلیک ، جنس فرش ماشینی ، مزایای فرش اکریلیک ، معایب فرش اکریلیک ، فرش کاشان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۶:۵۸ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)