فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

فرش زمینه سرمه ای

 



در کنار طرح فرش ، رنگ زمینه فرش نیز اهمیت زیادی دارد و تاثیر بسیار زیاد در دکوراسیون دارد . رنگ زمینه سرمه ای یا همان زمینه مشکی و سیاه در فرش یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین رنگ های زمینه بین خانواده های ایرانی است.

درست است که رنگ های زمینه روشن مثل فرش زمینه کرم یا فرش زمینه بادامی، فضا را پر نور تر و بزرگ تر نشان می دهند، دلایل زیادی دارد که خانواده های ایرانی تمایل بیشتری به انتخاب و خرید فرش ماشینی زمینه سرمه ای دارند.

در ادامه به این دلایل می پردازیم تا شاید به شما در انتخاب بین این رنگ زمینه و رنگ های زمینه دیگر کمک کرده باشیم.

رنگ زمینه سرمه ای یا مشکی


اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که مفهوم رنگ سرمه ای زمینه فرش در بین کارشناسان فرش ماشینی با مفهوم رنگ سرمه ای از دیدگاه عامه مردم متفاوت است.

آن چه بیشتر مردم به عنوان رنگ سرمه ای می شناسند، گونه ای از رنگ اصلی آبی محسوب می شود که از نیلی پررنگ تر و متمایل به رنگ سیاه است.

اما در بین فعالان فرش ماشینی، رنگ زمینه سرمه ای در حقیقت همان رنگ سیاه است. به همین دلیل در عنوان این صفحه رنگ سیاه را در کنار رنگ سرمه ای قرار داده ایم تا ابهام شما را درباره فرش زمینه سیاه برطرف کنیم. بله! همان طور که در عکس می بینید فرش زمینه سیاه همان  فرش زمینه سرمه ای است.

رنگ سرمه ای از از رنگ های شیک است و فرش سرمه ای در دکوراسیون خانه ها بسیار پراستفاده است. در این مقاله می خواهیم شما را با مزایا و معایب این رنگ آشنا کنیم.

رنگ سرمه ای با چه رنگ هایی ست می شود؟


رنگ زرشکی و سرمه ای


اگر علاقه مند به سبک کلاسیک در دکوراسیون منزل خود هستید، حتما از ترکیب رنگ سرمه ای در کنار رنگ زرشکی استفاده کنید. رنگ زرشکی از رنگ هایی است که با سرمه ای ترکیب زیبایی درست می کند.

رنگ زرد و سرمه ای


رنگ زرد رنگی کاملا متضاد با سرمه ای و روشن است و  در کنار رنگ سرمه ای بسیار به چشم می آید. اگر در کنار رنگ سرمه ای از رنگ زرد می خواهید استفاده کنید در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

رنگ سرمه ای و طوسی


اگر به دنبال دکوراسیون مجلل و لوکس هستید استفاده از رنگ طوسی در دکور منزل در کنار فرش زمینه سرمه ای را به شما توصیه می کنیم.

رنگ سرمه ای و سفید


رنگ سفید در کنار سرمه ای هارمونی زیبایی به وجود می آورد چرا که سفدی نیز از رنگ های کتضاد با سرمه ای است. رنگ سفید ، رنگی آرامش بخش و شاد است. استفاده از این رنگ در کنار رنگ سرمه ای باعث می شود وسایل خانه را خاص و برجسته نشان می دهد.

رنگ خاکستری و سرمه ای


استفاده از ترکیب  این دو رنگ برای فضاهای کوچک توصیه نمی شود زیرا فضاهای کوچک را بسته و دلگیر نمایش می دهد. اما در فضای بزرگ دکوراسیونی مدرن و اشرافی به وجود خواهد آورد. استفاده از رنگ سفید نیز در کنار این دو رنگ این جذابیت را بیشتر خواهد کرد.

در کل رنگ سرمه ای در کنار رنگ های روشن بیشتر به چشم خواهد آمد و جلوه و جذابیت بیشتری خواهد داشت. این رنگ همخوانی زیادی با سایر رنگ ها دارد.

مزایای رنگ سرمه ای


1- رنگ سرمه ای چرک تاب است


زمینه سرمه ای در فرش سرمه ای باعث می شود لکه های فرش کمتر به چشم بیایند و برای افرادیکه یچه کوچک دارند و یا خانه آنها پر رفت و آمد است بسیار رنگ مناسبی است.

2- رنگ سرمه ای جلوه خاص دارد.


رنگ سرمه ای رنگی شیک و قاطع است و باعث هرچه بهتر دیده شدن دکوراسیون و وسایل منزل می شود، مخصوصا اگر دکوراسیون شما رنگ متضاد با رنگ سرمه ای و روشن باشد.

3- رنگ سرمه ای و فضای منزل


استفاده از رنگ سرمه ای در فضاهای بزرگ بهتر است اما با ترکیب آن با رنگ های روشن در فضاهای کوچک تر نیز می توانید از آن استفاده کنید و ار زیبایی آن بهره مند شوید.

معایب رنگ سرمه ای


رنگ سرمه ای نور را کمتر منعکس می کند و کوچک تر دیده شدن فضا نیز می شود . اما با استفاده هوشمندانه از آن در کنار دکوراسیون رنگ روشن می توانید این قضیه را تا حد بسیار زیاید حل کنید. اگر دکوراسیون منزل شما تیره است بهتر است که از فرش زمینه سرمه ای استفاده نکنید. 

با توضیحات بالا اگر به دنبل خرید فرش زمینه سرمه ای باکیفیت هستید پیشنهاد می کنیم به سایت قالی کاشان سری بزنید . 


برچسب: فرش زمینه تیره ، فرش زمینه چرک تاب ، فرش شیک ، فرش کاشان ، فرش ماشینی ، قالی کاشان،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۳:۱۶ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (1)