فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

فرش کلاسیک چیست ؟

                             فرش کاشان قالی کاشان فرش کلاسیک سنتی ایران

 

فرش های کلاسیک چه ویژگی هایی دارند ؟

واژه کلاسیک در اصل لغتی لاتین بوده و به معنای مرغوب و درجه یک است . در زمینه فرش های ماشینی کلاسیک به فرشی گفته می شود که طرحی سنتی و دیرینه داشته باشد . این دسته از فرش ها در طرح خود نقوش مرسوم و رایج فرش های اصیل را دشاته و ظاهری مشابه آن ها دارند . که ویژگی این طرح و نقشه ها سنتی بودن آنها و در عین حال داشتن رنگ هایی ملایم و آرامش بخش بوده که برای دکوراسیون های رسمی ،شیک و کلاسیک بکار گرفته میشوند .

ظهور فرش سنتی یا کلاسیک ، در کاشان بوده است و در گذشته طرح قالی های کلاسیک به چند مورد محدود می شد ولی به علت تقاضای بسیار از فرش سنتی کاشان ، تولید کنندگان روز به روز بر تنوع طرح ها می افزودند تا اینکه توانستند متناسب با هر محیطی طرحی را ارائه دهند . فرش سنتی فضا را بسیار سنگین ، گرم و لوکس نشان می دهند .

فرش کلاسیک و دکوراسیون


همانطور که عنوان شد فرش کلاسیک به طرح و نقشه اشاره دارد از همین رو انواع فرش های کلاسیک با انواع و اقسام ویژگی های کیفی مانند شانه‌ها و تراکم‌ ، جنس الیاف ، قیمت و ابعاد و ... در بازار موجود است . جهت خرید فرشهای کلاسیک باید محیط را طوری طراحی کرد که با یک کف پوش طرح سنتی هارمونی داشته باشد چراکه سایر ویژگی های بافتی در این نوع محصول بسیار بسیار متفاوت است .

اگر کمی با دنیای فرش آشنایی داشته باشید حتما میدانید که هرچقدر تراکم و تعداد شانه فرش ماشینی بیشتر باشد کیفیت و ظرافت آن هم بالاتر میرود .این روزها در بازار فرش ماشینی سنتی و کلاسیک فرشهایی تولید میشوند با تعداد شانه 1200 و 1500 که تراکم فرش در آنها به 3600 هم میرسد .

چنین فرش هایی با نقشه و طرح کلاسیک و سنتی که از فرش های دستبافت ایرانی الهام گرفته است ظاهری فریبنده ،ظریف و زیبا ارائه میکنند .انواع فرش ها ی ماشینی کلاسیک در ابعاد، رنگ ها و تراکم های مختلف در بازار های فرش وجود دارند.پس اگر به دنبال فرش کلاسیک برای اتاق پذیرایی و سالن بزرگ خود هستید با انتخاب این مدل از فرش های کلاسیک ماشینی به سادگی میتوانید فضایی کلاسیک در اختیار داشته باشید.

 

انواع فرش های کلاسیک ماشینی 

تنوع فرش سنتی بسیار زیاد است هم در شانه و تراکم و هم در طرح و رنگ .عوامل موثر بر قیمت فرش و قالی آنقدر متنوع است که نمی توان آن ها را به چند عامل محدود کرد ، اما میتوان ادعا داشت مهمترین عامل در این بین تعداد شانه و تراکم است . شانه و تراکم از ویژگی های فرش است که موجب زیباتر ، ظریف تر و با کیفیت تر شدن فرش می شود . با این تحلیل می توان نتیجه گرفت که چون تنوع شانه و تراکم فرشهای کلاسیک زیاد است ، پس تنوع قیمت هم در این زمینه بالا ست . فرشها با تعداد شانه ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ که تراکم آنها عموما حدود ۳۶۰۰ است ، از به روزترین و گران قیمت ترین محصولات به شمار می روند .

فرش های 1500 شانه مدرن ترین محصولات صنعت نساجی هستند که در حال حاضر فقط در شهر کاشان قابلیت تولید دارند ، محصولی به جد فاخر و زیبا که در سراسر دنیا زبانزد خاص و عام است . فرش های 1500 شانه بسیار ریز بافت و ریز نقش هستند و به خوبی می توانند نگاره های ریز و کوچک را جلوه دهند ، از طرفی فرش های کلاسیک از طرح و نقشه سنتی برخوردارند و طرح های سنتی همواره شلوغ ، پر از طرح های ریز و زیبا هستند پس بافت های 1500 شانه جهت بافت نقشه های سنتی و کلاسیک بسیار مناسب بوده و زیبایی نقشه را به حد اعلائی نمایان میسازند .

 

خرید فرش ماشینی کلاسیک 

 همواره خرید مستقیم از تولید کننده چه به صورت اینترنتی و چه به صورت حضور فیزیکی قیمتی ارزان تر دارد و این ارزانتر بودن قیمت ناشی از حذف واسطه از فرآیند خرید رخ میدهد و دلیلی بر کیفیت پایین محصولی نخواهد بود . شرکت فرش قالیکاشان ، کلکسیونی از بهترین فرش کلاسیک کاشان می باشد . این شرکت به علت تنوع در محصولات و برای راحتی مشتریان خود ، سایت اینترنتی قالی کاشان و قالی خونه را ایجاد کرده است که مجموعه ای فرش کلاسیک و فرش مدرن و فانتزی می باشد .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش کلاسیک، فرش ماسینی اصیل، فرش سنتی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۳۷ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)