فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

فرش وینتیج یا کهنه نما

                 فرش کاشان قالی کاشان خرید فرش وینتیج ( کهنه نما ) پتینه مدرن

فرش وینتیج چیست؟

همه چیزهایی که برای خانه خریداری می کنید – مبلمان، فرش، نورپردازی، آثار هنری – می تواند در یک جدول زمانی تاریخی و با برچسب هایی مانند “مدرن”، “عتیقه”، “وینتیج” یا “رترو” قرار گیرد. سن عنصر تعیین کننده ارزش آن است و هر آیتم نه تنها به لحاظ تاریخی بودن، بلکه از لحاظ روند اجتماعی استفاده از آن نیز ارزیابی می شود.

صطلاح عتیقه مربوط به چیزهایی است که بیش از ۱۰۰ سال عمر دارند. اصطلاح وینتیج، طبق دیکشنری مریام وبستر، یک اصطلاح فرانسوی است که عمدتا برای نشان دادن قدمت شراب استفاده می شود، وینتیج به اشیایی گفته می شود که طی یک مدت زمان (از هشتاد تا بیست سال قبل) بسیار محبوب بوده اند و مجددا در زمان امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، اصطلاح ” Vintage” نباید در مورد اشیای کمتر از ۲۰ ساله استفاده شود. سبک رترو نیز به اشیایی گفته می شود که نشانه هایی از دوران های مشخصی از گذشته در خود داشته باشند ولی تولید آنها متعلق به زمان حال باشد.

از آنجایی که مد همیشه در حال تغییر است، استفاده از فرش وینتیج در دکوراسیون نیز یک نوع عقب گرد مدرن از المان های پرطرفدار دیروزی است که حال و هوایی کاملا قدیمی دارد!

فرش وینتیج همان فرش های دست بافت قدیمی است که شسته شده، رنگ آن از بین برده می شود و به رنگ های گوناگون و مدرن در می آید، این فرش ظاهری قدیمی و سنگ شور دارد و امروزه بسیار پر طرفدار و پر فروش است.

فرش وینتیج را چطور در دکوراسیون به کار بریم؟

فرش وینتیج را از بهترین آثار هنری معاصردر خانه تان در نظر بگیرید. آنگاه به خانه تان نگاه کنید و ببینید کدام طرح و رنگ با دکوراسیون منزل شما هماهنگ می شود. اگر محیط مینیمالیستی و ساده‌، با رنگ های ملایم و یا خنثی دارید فرش وینتیج می تواند انفجاری از رنگ، در عین هماهنگی باشد. مثل محوری است که در مرکز ایستاده و تمامی اجزای خانه را دور خود می چرخاند. بنابراین با انتخابی دقیق و هماهنگ با مبلمان و دکوراسیون می توانید به بهترین شکل خانه را دکور کنید. اگر طالب رنگ های گرم هستید و می خواهید مشرق زمین را به گوشه‌ ای از منزل خود بیاورید، باز هم فرش وینتیج انتخاب مناسبی برای شماست. فرش وینتیج برای دور هم جمع کردن مبلمان در اتاق نشیمن، برای گرما بخشیدن و منحصر به فرد کردن به اتاق خواب و برای استقبال از مهمانان در ورودی خانه مناسب است.

روش کهنه نما کردن فرش در گذشته 

این نوع فرش در گذشته هم مورد استقبال مردم بوده است و کسانی که قالی دستبافت داشتند و رنگ آن مورد پسندشان نبوده، با استفاده از روش های زیر برای کهنه نما کردن آن اقدام می کردند.  

1- برای این منظور فرش را در کوچه، بازار و محل هایی که بیشترین عبور و مرور داشتند، پهن می کردند تا رهگذران از روی آن عبور کنند و به اصلاح پا بخورد.

2- با پهن کردن فرش در زیر نور آفتاب باعث رنگ پریدگی آن می شدند و فرش به صورت کهنه در می آمد.

3- فرش دستباف نو را بوسیله آب، خاکستر و چوبک شستشو می دادند تا فرش کهنه نما به دست بیاید.

روش کهنه نما کردن فرش در امروزه 

امروزه برای کهنه نما کردن فرش از هیپوکلریت کلسیم، که یک ترکیب شیمیایی است استفاده می کنند، البته به اندازه ای که به فرش آسیب نزند. 

مزایا و نگهداری فرش وینتیج

به منظور افزایش طول عمر فرش های وینتیج بهتر است برای شستشو و تمیز کردن آن ها را به قالیشویی های ماهر و مطمئن بسپارید .

به جرئت می توان گفت که فرش وینتیج انتخاب مناسبی است برای کسانی که در عین اینکه به دنبال مدرنیته و دکوراسیون کلاسیک در منزل خود هستند ، به طرح های سنتی و قدیمی نیز علاقه نشان داده و برای آن ها ارزش قائل هستند .

همچنین نکته قابل توجه در مورد فرش های وینتیج این است که از تنوع بالاتری در سایز نسبت به سایر فرش ها برخوردار هستند و شما قادر خواهید بود متناسب با اندازه هر قسمت از منزل خود آن ها را خریداری کنید . فرش های وینتیج از جمله فرش هایی هستند که با نخ پلی استر( ابریشم مصنوعی ) تولید می شوند .

از جمله دیگر مزایای فرش وینتیج یا کهنه نما می توان به وزن سبک آن اشاره نمود ، به طوریکه به راحتی قابل جابجایی هستند .

کاربرد فرش کهنه نما در دکوراسیون

مسلما در هر فضایی این فرش ها هستند که شیک و خاص را به وجود می آورند. به خصوص برای ما ایرانی ها فرش یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری خانه محسوب می شود. اما ویژگی مهمی که فرش های وینتیج را پرطرفدار کرده در این است که با هر سبک دکوراسیون هماهنگی پیدا کرده و به خوبی در کنار وسایل و مبلمان های مدرن می نشینند.

بنابراین خانه چه به سبک مینیمال چیدمان شده باشد و چه به سبک سنتی، به راحتی با یک فرش وینتیج کامل شده و اصالت خاصی پیدا خواهد کرد .

قدمت یا نوآوری

برخی تولیدکنندگان فرش های وینتیج را از فرش های قدیمی و استفاده شده، تولید می کنند، حال اینکه فرایند تولید، نوآورانه و مدرن است. از این منظر فرش های وینتیج تناقضی جالب در دل خود دارند. خرید چنین فرشی شما را در یک عمل پایدار شریک می کند و فرش های مستعمل و یا فرش هایی که ایراداتی داشته اند را به این شکل به چرخه حیات باز می گردانید.

خرید بهترین فرش وینتیج 

برای خرید اینترنتی فرش های مدرن و فانتزی وینتیج یا کهنه نما فروشگاه اینترنتی قالی کاشان را پیشنهاد می کنیم . این فروشگاه اینترنتی جدید ترین طرح های مدرن و کلاسیک را داشته و با کم ترین قیمت عرضه می کند . فرش های فروشگاه قالی کاشان دارای ضمانت نامه طلایی 36 ماهه است که تضمینی برای کیفیت بسیار بالای محصولات این مجموعه است . با خرید مستقیم فرش از این مجموعه هزینه های بسیار کم تری نیز پرداخت خواهید نمود .


برچسب: فرش کاشان، قالی کاشان، فرش ماشینی، فرش وینتیج، قیمت فرش، فرش ماشینی کهنه نما،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۵:۳۱ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)