فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

نکات مهم برای خرید فرش در کم ترین زمان ممکن!

قالی کاشان

از گذشته تا کنون فرش ایرانی به سبب زیبایی خاص و تنوع در  طرح و رنگ بندی، جایگاه خاصی در دکوراسیون داخلی بسیاری از کشورهای جهان داشته است. بدون شک یک قالی زیبا و خاص چنانچه به درستی و هماهنگ با فضا و چیدمان خانه انتخاب شود تاثیر بسزایی در جذابیت دکوراسیون داخلی خواهد داشت. در صورت انتخاب نادرست و ناهماهنگی با دکوراسیون خانه به همان اندازه از زیبایی فضا خواهد کاست. برای اینکه بتوانیم فرش متناسب با چیدمان و فضای خانه خود را انتخاب کنیم باید به چندین نکته توجه کنیم:

اولین نکته توجه به سبک دکوراسین داخلی منزل می باشد.
اگر سبک چیدمان و فضای منزلتان کلاسیک است بهترین و مناسب ترین گزینه انتخاب  فرش هایی با طرح و نقشه های اصیل ایرانی است. در این نوع سبک معمولا از فرش هایی با نقشه های اصیل استفاده می شوند. برای مثال فرش طرح کاشان که یکی از نقشه های معروف و اصیل است، فرش نایین و یا اصفهان از فرش هایی هستند که بسیار اصیل بوده و همواره طرفداران بسیاری داشته و دارند. عمده ی این طرح ها دارای عناصری مثل ترنج و لچک و نقوش اسلیمی و شاه عباسی و ختایی هستند که به وفور در این طرح ها یافت می شوند.

اگر سبک چیدمان خانه ی شما مدرن است، بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که طرح مدرن دارند؛ در این نوع سبک معمولا از نقوشی که در فرش های اصیل یافت می شوند، به ندرت دیده می شوند این نقوش چون زاده دست طراحان امروزی است دارای تنوع زیادی هستند که گاه تلفیقی از نقوش قدیمی با طرح های امروزی هستند. برای مثال فرش وینیج یا کهنه نما یکی از فرش هایی ست که چند سال اخیر پا به عرصه ی ظهور گذاشته و طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کرده که ممکن است دارای نقوش مدرن و یا  نقوش کلاسیک باشد. فرش شگی، شنل و فرش های لایت ترکیه ای از جمله فرش های مدرن هستند. گاهی استفاده از فرش هایی با طرح های اصیل مثل فرش هایی قشقایی، به دلیل تضادی که در چیدمان ایجاد می کنند باعث جذابیت دکوراسیون های مدرن می شوند .

 دومین نکته توجه به رنگ فرشی است که انتخاب میکنیم .
رنگ فرش هم باید متناسب با رنگ هایی باشد که در دکوراسیون داخلی منزلتان استفاده کرده اید. توجه به رنگ کفپوش، دیوارها، رنگ مبلمان و پرده و سایر اکسسوری ها مثل گلدان و پرده و آباژور، آینه و کنسول و... در انتخاب رنگ فرش باید مورد توجه قرار گیرد. توجه داشته باشید که استفاده از فرش با طیف رنگ های خنثی مثل کرم و خاکستری با اکثر چیدمان ها هماهنگ می باشند.

سومین نکته اندازه ی فرش انتخابی است.
اندازه فرش انتخابی تاثیر زیادی در کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا دارد. برای مثال استفاده از فرش های کوچک برای پذیرایی منزل باعث کوچک نشان دادن فضا می شود و از طرفی پوشش کامل کف آن نیز از زیبایی اتاق پذیرایی خواهد کاست.

چهارمین نکته این است که بدانیم برای هر کدام از بخش های منزل چه نوع فرشی باید انتخاب کنیم. برای مثال فرش مناسب آشپزخانه باید سبک و مقاوم به شستشو و دارای طرح و رنگ متناسب با فضای آشپزخانه باشد یا فرشی که برای اتاق خواب استفاده می شود باید دارای بافتی نرم بوده و از طرفی طرح و نقش آرامش بخشی داشته باشد .

خرید مستقیم فرش از کارخانه
فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.


برچسب: قالی کاشان، فرش کاشان ، فرش ارزان ، فرش ماشینی باکیفیت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۶:۱۲ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)