فرش افشان کاشان فرش افشان کاشان .

فرش افشان کاشان

فرش گل برجسته یا فرش ساده

                             

فرش ایرانی یکی از شناخته شده ترین هنراصیل ایرانیان در بین مردم جهان می باشد. که غیراز اصالت آن به زیبایی طرح فرش و رنگ آن مربوط می شود. با گذشت زمان پیشرفت های بسیاری درصنعت قالی بافی بوجود آمد. که باعث شد فرش های بسیار زیادی در طرح ها و رنگ های مختلف بافته شوند. یکی از این فرش ها فرش گل برجسته یا نقش برجسته است.

این فرش در ابتدا توسط بافندگان فرش دستبافت بافته و عرضه شد. افزایش طرفداران این فرش تولید کنندگان فرش ماشینی را به سمت بافت این نوع فرش سوق داد. به گونه ای که در سال های اخیر تنوع بسیار زیادی از این نوع فرش در بازار ایران و جهان مشاهده می شود.

 در این مقاله شما را با ویژگی فرش های گل برجسته آشنا خواهیم کرد. در صورتی قصد خرید فرش گل برجسته را دارید حتما با ما همراه شوید.

 ویژگی های فرش گل برجسته

این نوع فرش در ابتدا توسط هنرمندان اصفهانی بافته شد. همانطور که از اسم آن پیداست. برخی از نقوش فرش نسبت به سطح فرش ارتفاع خاب بیشتری دارند. این برجستگی ها در واقع سایه روشن ها در نقاشی را تداعی می کنند. به همین علت است که به فرش گل برجسته فرش سه بعدی نیز می گویند. فرش های گل برجسته بسیار زیبا و ظریف هستند. به گونه ای که از این نوع فرش ها به عنوان تابلوفرش استفاده می شود.این فرش ها به صورت دستبافت و ماشینی به بازار عرضه می شوند.

فرش گل برجسته ماشینی

افزایش طرفدارن فرش گل برجسته باعث شد این فرش به صورت ماشینی در طرح ها و رنگ های مختلف بافته شود. برای بافت این ماشین دستگاه خاصی وجود ندارد. فقط روش تولید این فرش با فرش های ماشینی دیگر متفاوت است. به این صورت که در بافت این فرش از دو نوع نخ خاب استفاده می شود. نخ اکریلیک و نخ هایبالک هیت ست شده. در ابتدا این فرش مانند فرش های دیگر بافته می شود و سپس در بخش آهار نخ هایبالک در اثر حرارت ارتفاعش کم می شود.

آنچه که باعث زیبایی فرش های گل برجسته می شود. ظرافت در بافت این نوع فرش است . ظرافت و زیبایی در فرش ماشینی بستگی به شانه و تراکم فرش دارد. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر شود. ظرافت فرش بیشتر خواهد شد. استفاده از نخ های مرغوب و با کیفیت در بافت این فرش به افزایش ظرافت و دوام و ماندگاری آن نیز خواهد افزود. چنانچه در بافت این نوع فرش از الیاف نامرغوب استفاده شود. با گذشت زمان و شستشو،  فرش ممکن است برجستگی خود و شکیل بودنش را از دست بدهد.

انواع فرش گل برجسته ماشینی

 توسعه صنعت فرش ماشینی باعث شده که انواع فرش ماشینی به صورت گل برجسته بافته شوند. به گونه ای که درهم نقوش اصیل و سنتی به صورت گل برجسته بافته می شوند. و هم  در فرش های مدرن. فرش های گل برجسته 700 شانه و 1000 و 1200 و1500 شانه با نخ های هایبالک و اکریلیک در طرح و رنگهای متنوع  بافته می شوند.فرش های شنل و شگی وفریز و ترک هم از دسته فرش های مدرنی هستند که به صورت  گل برجسته بافته می شوند.

فرش گل برجسته در دکوراسیون

 همانطور که گفتیم فرش های ماشینی با نقش های اصیل و مدرن به صورت گل برجسته در بازار وجود دارند. که به راحتی می توانید با توجه به  سبک دکوراسیونتان فرش مناسب را انتخاب کنید. این فرش ها به خاطر ناهمسان بود سطح نخ خابشان نیاز به مراقبت بیشتری دارند. چرا که گرد و غبار و کثیفی لابلای الیاف برجسته ی آن ممکن است باقی بماند. بنابراین برای مکان هایی که پاخور زیادی دارد مناسب نیستند.

انواع مدرن این فرش برای اتلق خواب و آشپزخانه و راهروها و اتاق خواب کودکان بسیار مناسبند. فرش های گل برجسته با شانه وتراکم بالا که با نخ های مرغوب بافته می شوند. دارای دارای ظرافت و زیبایی زیادی هستند و شباهت زیادی به انواع فرش دستبافت گل برجسته دارند.

نگهداری از فرش گل برجسته

 این فرش ها بخاطر برجستگی نقوش شان نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به فرش های دیگر دارند. مواردی که به افزایش دوام این فرش ها کمک خواهد کرد.  می توان به استفاده از روفرشی و جاروزدن و شستشوی  به موقع و استفاده نکردن از این فرش در مکان های شلوغ اشاره نمود.

خرید مستقیم فرش از کارخانه

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.


برچسب: فرش ماشینی،قالی کاشان ، طرح خشتی، فرش 1500 شانه ، تراکم فرشف خرید اینترنتی فرش،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۳:۰۷ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)