فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

فرش اتاق كودك چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

فرش كودك يكي از دغدغه هاي والدين براي فرزند دلبند آنهاست. از نظر طرح و رنگ، فرش كودك به حدي طرح هاي پرجاذبه دارد كه حتي بزرگسالان نيز عاشق آنها مي شوند.  فرش كودك يكي از كالاهايي است كه خريدار آن متفاوت از استفاده كننده از آن است. بنابراين شما نياز داريد با ويژگي هاي يك فرش كودك خوب آشنا شويد تا بتوانيد فرش مورد علاقه فرزندتان را خريداري كنيد. قبل از خريد فرش براي اتاق كودك بايد نكاتي را در نظر بگيريد كه در اين مقاله به آنها اشاره كرده ايم. مطالب زير را بخوانيد تا بدانيد چه فرشي مناسب اتاق فرزند شماست.

 چرا بايد فرش كودك بخريم؟

دليل اول همانطور كه احتمالا خيلي از شما حدس زده ايد، طرح هاي شاد و رنگارنگ فرش هاي عروسكي است. يك دليل روشن و واضح وجود دارد كه چرا هر چيزي كه به كودكان مربوط مي شود، سرشار از رنگ است. كودكان با رنگ ها ارتباط زيادي برقرار مي كنند و از رنگ هاي روشن مثل زرد و قرمز بيشتر خوششان مي آيد. فرش هاي عروسكي نسبت به فرش هاي سنتي داراي نواحي بزرگ و اغلب ساده با تضاد رنگ زياد هستند و به اين دليل كودكان را بيشتر به خود جذب مي كنند. 

هماهنگي فرش با ديگر عناصر اتاق كودك

از آنجايي كه تمام وسايل اتاق كودك شما ، از اسباب بازي و وسايل كمد او تا لباس ها و رختخواب همه وهمه رنگارنگ و سرشار از طرح هاي شاد و كودكانه هستند. بنابراين يك فرش عروسكي با طرح و رنگ شاد و زيبا نسبت به يك فرش سنتي هماهنگي بيشتري با اتاق كودك شما خواهد داشت. 

فرش كودك ورود به دنياي تخيلات زيباي كودكانه

قسمت زيادي از تفكرات و خيال پردازي هاي كودك شما به انيميشن هايي كه مي بيند بر ميگردد و كودك حتي با آنها همزادپنداري مي كند. به ياد مي آورم يك روز در نمايشگاه فرش قالي كاشان، يك آقا پسر 10 يا 11 ساله با پدرش براي خريد فرش آمده بود. وقتي فرش عروسكي آينده اتاقش را با قهرمان مورد علاقه اش ديد، در آغوش پدرش پريد و با شادي فراواني فرياد زد: “خيلي قشنگه. بابا خيلي دوست دارم.” مطمئنا اين خاطره كه براي من تا اين اندازه به ياد ماندني است، براي آن پدر، به ياد ماندني تر و هيجان انگيز تر است.

ضد حساسيت بودن فرش هاي كودك

از زيبايي و هيجان انگيز بودن طرح ها و رنگ هاي فرش كودك كه بگذريم، مسئله ديگر، كيفيت فرش است. فرش كودك به طور خاص براي كودكان طراحي شده است، با همه حساسيت ها و ظرافت هاي كودكان. بنابراين دليل چهارم براي انتخاب فرش كودك كه دغدغه بسياري از والدين است، ضد حساسيت بودن فرش كودك است. در فرش هاي سنتي هم البته كه تلاش مي شود فرش ضدحساسيت باشد، اما اولويت اول در فرش هاي سنتي، ماندگاري فرش و ايستايي نخ خاب آن است.

هميشه به يادد داشته باشيد كه سلامتي فرند شما و سالم بودن فرش از طرح و رنگ فرش بسيار مهم تر است.

نرمي و راحتي فرش كودك

براي خريد افرش اتاق كودك ، نرمي و راحتي آن از درجه مهمي برخوردار است مخصوصا اگر كودك شما نوپا است و مرتبا زمين مي خورد. ارتفاع نخ خاب تاثير مستقيم در نرمي و راحتي فرش دارد كه در فرش هاي 700 شانه به دليل ارتفاع بيشتر نخ خاب نسبت به فرش 1200 شانه نرمي و لطافت بيشتري دارند.

فرش كودك مقرون به صرفه و ارزان

به دليل شانه و تراكم پايين فرش كودوك ( موضوعي كه در مورد بالا اشاره كرديم ) فرش اتاق كودك از قيمت پايين تر و به صرفه تري برخوردار است. هم چنين به دليلي پرداخت هزينه كمتر براي فرش اتاق كودك ، از آزادي هاي كودك كه به خلاقيت آنها هم كمك مي كند ، به دليل آسيب پذيري فرش كمكتر جلوگير يخواهيد كرد. ر براي فرش اتاق كودك خود هزينه كمتري كرده باشيد، به قول معروف دست و دلتان هنگام بازي هاي كودكانه فرزندتان كمتر مي لرزد و به او آزادي عمل بيشتري مي دهيد.

بعد از خواندن مطالب بالا ، شما و فرزند دلبندتان را به بازديد از گالري فرش كودك قالي كاشان دعوت مي كنم تا با دنيايي از طرح و رنگ و جذابيت رو به رو شويد.

خريد فرش كودك از قالي كاشان

خريد اينترنتي فرش كودك از قالي كاشان راهي سريع و مطمئن براي خريد فرشي با كيفيت و تضمين شده است . فروشگاه قالي كاشان جديد ترين و به روز ترين طرح هاي فرش كودك را در خود جاي داده است و هر نوع سليقه اي را پوشش مي دهد . فرش هاي اين مجموعه ضمانت طلايي 36 ماهه داشته كه نشانگر كيفيت بسيار بالاي فرش هاي اين مجموعه است .


برچسب: فرش كودك، فرش كاشان ، فرش ماشيني ، فرش ماشيني باكيفيت ، قالي كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۰:۱۲ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش گبه چيست ؟

فرش كاشان قالي كاشان فرش گبه
 

تعريفي از گبه

 

گبه انواعي از زيرانداز ميباشد و همچون فرش بافي ارزش هنري بسياري نيز دارد بطوريكه امروزه در همه جاي دنيا طرفداران بيشماري را به خود جلب كرده. برخي از محققان دليل نامگذاري اين قاليچه با عنوان گبه را ضخيم بودن و كاربرد آن در حفاظت نسبت به عوامل مختلفي چون سرما ميدانند. ميتوان گفت تاريخچه پيدايش و توليد گبه به زمان انسان‌هاي اوليه برميگردد چراكه آنها در ابتدا از پوست حيوانات مختلف به عنوان زيرانداز خود استفاده مي‌كردند و به مرور زمان و با كسب تجارب توانستند از پشم حيوانات اهلي نخستين زيراندازهاي تار و پودي را توليد كنند كه يكي از آنها گبه ميباشد.

گبه كه به قاليچه خرسك نيز معروف است از جنس همان قالي ميباشد با اين تفاوت كه در اندازه هاي كوچكتر و با پرزهايي بلندتر تهيه ميشود و عمدتا هنر دست عشاير مناطق مختلفي چون بوشهر ، شيراز ، خراسان و … ميباشد و در واقع جزو سرمايه اصلي اين مردم محسوب ميشود .


 اين زيراندازها معمولا از جنس قالي هستند كه در اندازه هاي كوچك تر بافت مي شوند. همانطور كه در بالا اشاره داشتيم، گبه ها مانند فرش هاي شگي پرزهاي بلندي دارند و در بافت آن ها شمار پود بيشتري به كار رفته است كه تاثير زيادي بر نرم بودن آن ها دارد.
به لفظ عادي مي توان گفت كه، گبه نوعي قالي گره بافته شده است با گره هاي درشت و پرزهاي بلند كه بلندي آن ها تا حدود سه سانتي متر مي رسد ( ۳سانتي متر خاب دارد )، و تعداد پودهاي آن در حدود ۳ تا ۸ مي باشد كه نرمي بالاي اين زيراندازها به آن ربط پيدا مي كند.

 

طرح ها و نقش و نگارهاي گبه

در ابتداي ظهور اين زيراندازها، گبه ها به صورت بدون نقش و ساده بافته مي شدند. اغلب، بافندگان ذاين نوع زيراندازها از محيط اطراف الهام مي گرفتند و طرح هايي كه در ذهن خود مي پروراندند را روي گبه ها پياده مي كردند. از آن جا كه معمولا بافنده هاي گبه، آن را براي نياز شخصي خود مي بافتند معمولا طرح هاي ذهني و حتي آرزوهاي خود را روي گبه ها پياده مي كردند.


با وجودي كه در گبه، هيچ طرحي از پيش تعريف شده اي وجود ندارد اما مي توان گفت كه از طرح هاي اصلي به كار رفته در گبه ها طرحي به نام ” كم” است. كه در واقع اين طرح با استفاده از يك مستطيل و يك رديف لوزي كه در وسط آن است تشكيل شده است. از مهمترين طرح ها و نقش و نگارهاي به كار رفته در گبه مي توان به موارد زير اشاره نمود:

انواع طرح‌هاي گبه
طرح شير
طرح شير را ميتوان يكي از عمده نقش هاي مشترك بين بافندگان مناطق مختلف دانست.

طرح خشتي يا قابي شكل
اين طرح يكي از كابردي‌ترين نقش‌هاي گبه ميباشد كه بيشتر هم بين بافندگان فارس و بختياري رواج داشته. اساس اين طرح را قاب‌هايي منظم تشكيل ميدهد كه هر يك از قاب‌ها به صورت جداگانه طرحي هماهنگ با قاب‌هاي ديگر ميسازد.

طرح حوض گبه
اين طرح شكل ترنجيست كه در وسط كار آمده و در واقع يك گل را تداعي ميكند كه از اطراف آن گل‌ها و غنچه‌هايي ديگر گسترش يافته‌ است.

طرح گل گبه
نقش گل رز در گبه به طرح گل گبه معروف است.

طرح ايلاتي
اين طرح نشات گرفته از طبيعت محل زندگي عشاير است كه از نظر ظاهري ، اغلب در ميان قاب‌هاي لوزي ، دايره ، مربع ، مستطيل و بيضي شكل قرار دارد و هر كدام از اين قابها با طرح‌هاي اصيل ايراني مزين شده‌اند.

طرح درخت
در تاريخچه كهن ايران همواره درخت جايگاه مهمي داشته‌ و در ميان همه آنها ، درخت سرو به عنوان نمادي از شادي و درخت بيد مجنون بعنوان نمادي از غم و اندوه بيشترين كاربرد را داشته‌ و دارد.

طرح راه راه
همانطور كه از نام اين طرح پيداست متشكل است از راه هايي كه اغلب بصورت عمودي و اريب هستند.

طرح خانه در هم
اين طرح مفهومي عرفاني در دل خود دارد و در واقع بين خانه هايي در هم ، تصويري از مراحل زندگي از آغاز پيدايش تا پايان آن كه رسيدن به گوهر ذات و وجود است را نشان ميدهد.

طرح كف ساده
ميتوان گفت اين گبه ها ي ساده به نوعي خانه هاي محقر روستاييان و زمين بي محصول آن‌ها را به تصوير ميكشد.

تفاوت گبه با فرش (قالي)

از تفاوت هاي گبه با فرش ماشيني توان به مواردي چون سايز، بلندي پرزها و همچنين شمار پود در گبه ها كه تعداد بالاتري دارند و باعث نرم تر شدن گبه ها مي شود اشاره كرد.
اين نوع از زير اندازه ها بر عكس فرش (قالي) در بافت خود از نقشه خاصي استفاده نمي كنند . بلكه طرح اين زيراندازها بر اساس ذهنيات بافنده است. به عبارتي بافندگان اين نوع از زيراندازها ، آنچه در ذهن خود دارند را روي كار پياده مي كنند. اين نوع از قالي اصولا به شكل فارسي باف و بر روي دارهايي زميني بافته مي شود.
بافت گبه به وسيله پشم خودرنگ مخلوط با موي بز صورت مي گيرد. كه  اين پشم ها بعد از اينكه به طور كامل شسته شدند ريسيده و تابيده مي شوند و سپس براي بافت مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

روش نگهداري گبه

همان اندازه كه مراحل توليد يك گبه از اهميت خاصي برخوردار است، به همان اندازه نگهداري آن نيز نيازمند دقت و توجه مي باشد. چرا كه هرچه در نگهداري آن ها دقت بيشتري به كار ببريم، ماندگاري شان نيز بالاتر مي رود. از جمله عواملي كه باعث آسيب رساندن به اين زيراندازها مي شود مي توان به حشراتي چون بيد، موريانه، موش و … اشاره كرد. براي مقابله با آسيب اين حشرات موذي مي توان از محلول هاي شيميايي كه به صورت افشانه كردن بر رو و پشت گبه مورد استفاده قرار مي گيرند و همچنين استفاده از تنباكو ، نفتالين اشاره كرد. همچنين به ياد داشته باشيد كه از قرار دادن اين زيراندازها در محيط هاي تيره و تاريك و همچنين محيط هاي مرطوب پرهيز نماييد.

 


برچسب: فرش كاشان،فرش گبه،طرح فرش،انواع فرش،قيمت فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۵:۰۲ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش طرح لايت چيست ؟

انواع طرح ها و نقشه هاي فرش هاي ماشيني را به سه دسته كلي طرح سنتي ، طرح كلاسيك و طرح مدرن تقسيم مي كنند اما اين تمام ماجرا نيست ودر دل هر دسته ده ها نوع فرش وجود دارد . طرح ها و نقشه هايي كه هر كدام در بين سليقه ايرانيان ، خانه ها و مكان هاي مختلف در هر نقشه از جهان جايگاه و جلوه خاصي دارند . در حال حاضر و در بازار امروز فرش و قالي تنوع محصولات به گونه اي است كه خريداران بي شك طرح هايي را پسند كرده و به اصطلاح دست خالي از بازار بيرون نمي روند . طيف موجود ميان طرح هاي سنتي تا مدرن سليقه پير و جوان را پوشش مي دهد .

 


فرش هاي مدرن ، جديد ترين طرح هايي هستند كه بر سطح فرش ها و قاليچه ها نقش مي بندند . جاي خالي اين طرح ها به حدي حس مي شد كه به محض ورود در بين مشتريان به فرشي پرفروش با عرضه و تقاضاي بالا بدل گشتند . فرش هاي ماشيني مدرن يا فانتزي ، انواع و اقسام مختلفي دارند از جمله فرش لايت كه به روزترين طرح در زمينه طرح هاي فانتزي است . فرش رنگ روشن و يا لايت ، طرح هايي را شامل مي شود كه بر فرش با ويژگي هاي خاصي كه فرش هاي ترك نام دارند نقش مي بندد . فرش هاي ترك نوع خاصي از فرش هاي فانتزي هستند كه ريشه در كشور تركيه داشته و با همان ظاهر و زيبايي در كارخانه جات ايراني و با كيفيت اين محصولات به توليد مي رسند . فرش هاي ترك به لحاظ ويژگي هاي بافتي و ظاهري كه در صدر آن ها رنگ روشن زمينه و به كارگيري طيفي از تركيب رنگ هاي روشن است ، باب خانه نوعروسان ، خانه هايي كه به تازگي مورد استفاده قرار گرفته اند و دكور شيك پسندان خواهد بود .

 


فرش لايت طرح ترك مي تواند به طرز عجيبي دكوراسيون را متحول نموده و زيبايي بي نظيري در فضا ايجاد كند . در ادامه مقاله با ما همراه باشيد تا بيشتر با فرش ترك آشنا شويد و اين محصول بي نظير را بر گزينه هاي خريد خود اضافه نماييد . 


انواع مدل هاي فرش ترك

فرش هاي توليد شده در كشور تركيه به لحاظ زيبايي و تنوع رنگ و طرح ، بسيار متنوع بوده و در طرح ها و نقش هاي زيادي توليد مي شوند . شايد دليل اصلي اين موضوع اين است كه كشور تركيه در مد و فشن حرف اول را مي زند خصوصا در طراحي پارچه و بافته هايي نظير فرش و قالي و قاليچه . فرش هاي ترك كه در چند سال اخير و تحريم محصولات ايراني توجه بازارهاي خارجي را به خود جلب كرده است ، توسط توليد كنندگان ايراني هم قابل توليد مي باشد . به عبارتي ايرانيان فناوري توليد فرش ترك را بدست آورده و تحت عنوان فرش لايت طرح ترك به توليد مي رسانند .

در نقشه فرش هاي ترك از طرح هاي اصيل استفاده نمي شود ، با وجود آنكه فرش بافي در تركيه از كشورهاي ايران و ارمنستان الگو گرفته شده است اما طرح هايي مانند طرح اسليمي در فرش هاي ترك به چشم نمي خورد . در عوض طرح هاي جديد و مدرن اصلي ترين نگاره ها در فرش ترك هستند . فرش ترك مدل ها و طرح هايي جديد و زيبايي دارد كه به لحاظ تفاوت فاحش با طرح هاي سنتي و كلاسيك موجود بر روي فرش هاي ايراني مخاطبان خاص خود را به سرعت پيدا كرده و به اصلي ترين و محبوب ترين كف پوش زير پاي اتاق كودكان و … تبديل شده است . به فرش هاي ترك به خاطر رنگ هاي روشني كه دارد فرش لايت نيز گرفته مي شود . البته ناگفته نماند توليد فرش لايت طرح ترك در نگاره هاي اصيل هم امكان پذير است اما در كل و در حالت عمومي فرش  ترك با نگاره هاي فانتزي غالب خواهد بود .

 


ويژگي فرش طرح ترك
فرش هاي مدرن در شانه و تراكم بسيار بالا توليد نمي شوند و اغلب داراي شانه 700 هستند . يعني در بافت خود تعداد 700 گره عرضي دارند در كل فرش هاي طرح مدرن و فانتزي به علت عدم استفاده از نگاره هاي ريز و پيچ در پيچ حتي اگر در شانه 700 يا 1000 هم توليد شوند زيبايي و جلوه خاصي داشته و عدم ظرافت و ريز باف نبودن در ان ها مشخص نيست . اما فرش لايت طرح ترك به علت داشتن طرحي متفاوت از ساير طرح هاي فانتزي و نياز به ظرافت در شانه و تراكم بالا هم توليد مي شوند . به همين خاطر فرش مدرن طرح ترك از نظر ظرافت به فرش هاي شبه دستبافت شبيه هستند . جالب است بدانيد تراكم اين محصولات تا 2100 گره هم مي رسد .

 
دستگاه بافت فرش مدرن طرح ترك شونهر آلمان است كه بافته هايي در 8 رنگ زمينه اصلي با فناروي بالا و تكنولوژي وز دنيا توليد مي كند .

ابعاد اين محصولات ، كاملا استاندارد بوده و در ابعاد 6 متر ، 9 متر و 12 متر اين محصولات قابل خريد هستند و واقعي و در ابعاد متداول و استاندارد بافته و توليد مي شوند.

عدم پرزدهي و عدم ايجاد آلرژي و حساسيت از مواردي است كه به عنوان مزيت به فرش طرح ترك  نسبت داده مي شود . اين محصولات با وجود آنكه در طيف رنگي شاد و روشن توليد مي شوند اما ضدلك و ضد چروك بوده و در صورت ايجاد لكه و آلودگي آن را نمايان نخواهند كرد . عموما فرش مدرن طرح ترك در طرح هاي برجسته به چشم مي خورند و اين موضوع جذابيت فرش را بيشتر و بيشتر خواهد نمود .


ناگفته نماند كه قيمت فرش ترك با قيمت فرش هاي ماشيني ايراني تفاوتي جزئي داشته و فرش مدرن طرح ترك گران تر از فرش هاي ديگر هستند كه مي تواند اين اختلاف قيمت را از طريق خريد هاي ديجيتال ماركتينگ ، مراحعه به نمايشگاه ها و خريد در دوره هاي آفف و تخفيف مرتفع نمود .

ويژگي بارز فرش ترك  كه خصلت شيك بودن به آنها بخشيده است ، داشتن طرح و رنگ ساده است . عبارت شيك بودن در عين سادگي به معناي واقعي كلمه در فرش مدرن طرح ترك  به چشم مي خورد .

 
چرا فرش ماشيني ترك بخريم

خريد فرش طرح ترك غالبا توسط آن دسته از افرادي انجام مي شود كه علاقمند به داشتن دكوري زيبا و روشن هستند . اگر خانه شما كوچك است و يا اگر از نور كافي برخوردار نيست ، اگر از وسايل لوكس و فانتزي و اشرافي در فضاي خانه استفاده كرده و قصد داريد فرش ماشيني تكميل كننده اين فضا باشد ، اگر در خانه نيازمند آرامش و صميميت هستيد خريد فرش مدرن طرح ترك را از دست ندهيد و آگاه باشيد كه فرش طرح ترك عضو آخر پازل دكوراسيون منزل شماست .


اما هنگام خريد بايد از برند و فروشگاه معتبر خريد نماييد . تكنولوژي توليد فرش ماشيني ترك ، تقريبا نوپا بوده و هنوز آنطور كه بايد و شايد همه توليد كنندگان در آن متخصص نشده اند و تعداد كمي از برند هاي نامي توان توليد فرش طرح ترك در كيفيت بالا ، مرغوبيت بي نظير و زيبايي چشم گير را دارند . همانطور كه مي دانيم خريد از فروشگاه هاي اينترنتي يا ديجيتال ماركتينك مقرون به صرفه ترين و بهترين روش خريد است . پس خريد فرش مدرن طرح ترك به روش اينترنتي در اولويت خواهد بود چراكه در اين روش نيازي به رفتن به فروشگاه و صرف هزينه گزاف براي خريد محصول نداريم و از همه مهم تر با خريد مستقيم از توليد كننده از اصالت محصول مطمئن خواهيم بود .


برچسب: فرش ماشيني ، فرش خاص ، فرش جديد ، فرش طرح لايت، فرش ماشيني ، فرش كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۵۹:۵۵ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

گليم چيست ؟

 

برخي از خريداران به دنبال خريد محصولي به جز فرش ماشيني هستند . تنوع در محصولات وابسنه به فرش ماشيني مي تواند هر خريدار با هر نوع سليقه را راضي كند . يكي از محصولات پرطرفدار كه زيبايي خاصي دارد گليم است . در اين مقاله قصد داريم شما را با ويژگي هاي اين محصول آشنا كنيم . 

گليم چيست ؟ 

گليم يكي از انواع متداول از كفپوش است كه از زمان هاي دور در بين ايرانيان رواج دارد . اين محصول از صنايع دستي بخشي از اقوام ايراني بوده و بسياري از گليم هاي موجود از زمان هاي قديم دست بافت بوده اند . اما امروزه برخي كارخانجات فرش ماشيني به توليد اين محصول نيز روي آورده اند . تنوع بسيار بالا در طرح هاي بافته شده در اين محصول و استفاده از نخ و الياف با كيفيت خريداران زيادي را به سمت اين محصول هدايت كرد .

گليم ويژگي هاي منحصر به فرد خود را دارد و اين ويژگي هاي خاص باعث سهولت و راحتي استفاده كنندگان آن است . در اين مقاله قصد داريم به بررسي و معرفي هر كدام از اين ويژگي هاي بپردازيم .

وزن سبك

اين محصول وزن بسيار سبك دارد كه باعث جا به جايي بسيار آسان آن مي شود . به هيمن دليل در قسمت هايي از منزل كه امكان كثيف شدن زود به زود كفپوش مي شود گزينه اي مناسب است . چرا كه به راحتي قابل شست و شو و جا به جايي است .

طرح و رنگ متنوع

طرح هاي بافته شده  بر روي گليم ها بسيار متنوع و زيبا هستند . استفاده از رنگ هاي گرم و شاد در اين محصول باعث مي شود فضايي گرم و صميمي در منزل خود داشته باشيد . هم چنين به راحتي با دكوراسيون شما ست خواهد شد .

استفاده از جنس پلي استر باعث براقيت و درخشندگي بيشتر آن شده و زيبايي و جلوه طرح و رنگ گليم شما دو چندان خواهد بود . با استفاده از اين محصول زيبا فضايي هنري و سرشار از رنگ هاي زيبا را تجربه خواهيد كرد .

قيمت ارزان

اين محصول قيمت بسيار ارازن تر نسبت به ساير محصولات دارد . به همين دليل شما به راحتي مي توانيد تغييرات زود به زود و زيبايي را در دكوراسيون خود تجربه كنيد .

عدم پرزدهي

اين محصول پرزدهي ندارد كه اين ويژگي باعث اقبال خريداران است . پرزدهي در برخي محصولات باعث نارضايتي خريداران است كه به خريد محصولاتي از قبيل گليم روي مي آورند .

جارو زدن آسان

با خريد گليم ، در صورت كثيف شدن آن ، به راحتي با جارو زدن تميز خواهد شد . شما مي توانيد اين محصول را زير ميز ناهارخوري ، آشپزخانه و فضاهايي از اين قبيل نيز استفاده نماييد .

قبل از خريدن گليم در نظر داشته باشيد كه خاب اين محصول بسيار كوتاه است . بنابراين جايگزين فرش براي شما نخواهد بود .


برچسب: فرش، فرش كاشان، قالي كاشان، فرش ماشيني، گليم، خريد فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۷:۵۸ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش بهشتي تبريز - با ويژگي هاي فرش ماشيني تبريز آشنا شويد!

سعي كرديم در اين مطلب متني را درباره فرش بهشتي تبريز آماده كنيم كه اميدواريم از آن لذت ببريد!

از با اصيل ترين هنرهاب ايراني، قالي بافي مي باشد.

امروز فرش ها به دو صورت دستباف و ماشيني توليد شده و به بازار روانه ميشوند.

فرشهاي ماشيني نسبت فرشهاي دستباف داراي قيمت مناسب و انواع طرح هاي مختلف مي باشند.

ويژگي هاي فرش بهشتي تبريز
فرشهاي ماشيني داراي ويژگي هاي متفاوتي است كه نسبت به فرش هاي دستباف برجسته شده است.

فرشهاي بهشتي تبريز داراي قيمت مناسب هستند از جمله ويژگي‌هاي  فرش بهشتي تبريز مي توان به:

جنس نخ مصرفي در فرش
تعداد شانه و تراكم بالا
ريز بافي
تنوع طرح و نقشه و …. اشاره نمود.
 

جنس نخ مصرفي در فرش بهشتي تبريز: بهترين نوع نخ به كار رفته در بافت فرش بهشتي تبريز از نوع اكريليك هيت ست شده است. اين فرش پرزدهي ندارد و به اصطلاح فرش هايي كه نخ آكريليك هيت ست شده دارند فرش هاي ضد آلرژي مي گويند. از ديگر نسخه هاي به كار رفته در فرش ماشيني مي‌توان به نخ پلي استر و نخ پلي پروپيلن و … اشاره كرد.
تعداد شانه و تراكم در فرش ماشيني: هرچه تعداد شانه و تراكم فرش بالا باشد فرش ماشيني شما نرم و لطيف تر خواهد بود همچنين داراي ريز بافي نيز مي باشد. تعداد شانه فرش ماشيني از فرش ۷۰۰ شانه شروع و تا ۱۵۰۰ شانه بافته مي‌شود در فرش هاي مانند ۱۵۰۰ شانه،  نخ هاي خاب داراي فشردگي بيشتري هستند و آلودگي و كثيفي نيز به داخل فرش نفوذ نمي كند.
انواع طرح و نقشه: فرش بهشتي تبريز شامل طرح هاي متنوع و زيبا هستند كه فضاي هر خانه را منحصر به فرد مي كند. از جمله طرحهاي نقشه در اين گونه فرش ها مي توان به مدل افشان بهشتي تبريز،  اسليمي بهشتي تبريز و طرح‌هايي مانند شاه عباسي و … اشاره كرد.
فرشهاي ماشيني علاوه بر طرح هاي جذاب و زيباي سنتي داراي طرح هاي مدرن نيز هستند از جمله طرح هاي مدرن مانند گليم فرش، فرشهاي پوستي و چرمي، فرشهايي با ريش هاي بلند به نام شگي و … را ميتوان بيان كرد.

مقاومت: فرش هاي ماشيني با تعداد شانه و تراكم پايين مانند ۷۰۰ شانه در برابر پا خوردگي و گذاشتن اجسام سنگين داراي مقاومت بالا مي باشند
ابعاد و اشكال فرش بهشتي تبريز: فرش ها در ابعاد و اشكال مختلف توليد مي‌شوند علاوه بر اشكال معمولي كه مستطيل است و فرش بهشتي تبريز بر شكل هاي دايره، بيضي، مربع و اشكال فانتزي مانند قلب نيز توليد ميشوند. فرشهاي ماشيني داراي ابعاد استاندارد شامل ۹، ۶،۱۲،۲۴ هستند. علاوه بر اين ابعاد فرش هاي ماشيني در سايزهاي قاليچه، راه رو و درب ورودي نيز بافته ميشوند؛ هر كدام از اين فرش ها زيبايي شگفت انگيزي را به محيط خانه و محل كار شما مي دهد.
رنگ فرش ها: فرش هاي ماشيني بهشتي تبريز داراي تنوع رنگي بالاست، در بعضي از فرش ها از ابريشم مصنوعي نيز استفاده شده است كه باعث درخشندگي و جلوه ويژه به فرش مي‌شود. معمولاً فرشهاي ماشيني تبريز از ۵ الي ۱۲ رنگ بستگي به تعداد شانه و تراكم و طرح فرش ماشيني متغير هستند.
رتبه بندي فرش هاي بهشتي تبريز
امروزه فرشهاي ماشيني بسياري وارد بازار مي شود كه اگر مشخصات زير را داشته باشند از انتخاب آن فرد احساس پشيماني نمي كنيد.

در بازار فرش ها درجه كيفيت به ۶ دسته تقسيم مي شوند كه عبارتند از:

فرش درجه يك
فرش درجه يك و نيم
فرش درجه ۲
فرش ماشيني درجه ۳
فرش هايي با درجه ۴
و فرش هايي داراي معايب زياد در دسته ۵ قرار ميگيرند.
اولين موضوعي كه در ابتدا نيز بحث كرديم نخ آكريليك هيت ست شده است.

فرايند هيت ست شده باعث بالا رفتن كيفيت فرش ميشود و ماندگاري فرش را بالا مي‌برد و ويژگي ديگر عمليات هيت ست شده عدم پرزدهي است.

نكته بعدي در رتبه بندي فرشهاي بهشتي تبريز پرداخت يكنواخت فرش است.

پرداخت ها باعث نرم و يكدست شدن فرش ها مي شوند.

اگر در فرشي پرداخت صورت انجام نشود، نقشه هاي فرش ماشيني كوتاه و بلند شده و باعث راه راه شدن فرش ماشيني ميشوند.

در اين صورت فرش در درجه ۲ قرار مي گيرد.

هر چه عيب هاي قالي ماشيني بيشتر شود درجه هاي پايين تر مانند ۳،۴ ۵ قرار ميگيرد.

اگر در هنگام بافتن خواب پاره شود و يا در بافت فرش ماشيني تورفتگي به وجود آيد فرش ماشيني شما در درجه ۲ قرار خواهد گرفت همچنين درجه ۲ بودن فرش شامل، دورنگي،  و بوي نفت نيز ميشود.

راه آسان در صورت تشخيص فرش درجه ي كشيدن دست بر روي نخ هاي خاب فرش است.

اگر دست شما در مسير حركت بدون زبري و جاخالي حركت كند و نرمي و لطافت را لمس كند، فرش شما داراي كيفيت عالي و درجه يك مي باشد.

روش هاي تشخيص كيفيت فرش بهشتي تبريز
در ادامه ميخواهيم چند موضوع براي شما بيان كنيم تا با استفاده از آن بتوانيد فرش بهشتي تبريز از نوع اورجينالش را پيدا كنيد.

ويژگي هاي فرش ماشيني درجه يك
فرش هاي درجه يك بدون عيب و نقص هستند عدم تيغ خورده و بلند و كوتاه بودن نخ‌هاي خاب را ندارند، همچنين آهار زدگي و سوراخ و پارگي نخ را در سطح فرش مشاهده نميكنيد.

 ويژگي فرش درجه يك و نيم
تمام خصوصيات فرش درجه يك را شامل مي‌شود اما ارتفاع نخواب ۳ الي ۵ ميليمتر اختلاف با اندازه اصلي دارد.

ويژگيهاي فرش درجه ۲
ويژگي‌هاي شامل تير خوردگي بسيار كم و زياد، اختلاف ارتفاع نخواب تا ۴ ميلي متر، روز بعد گياهان به ميزان كم و وجود رفو در حداكثر ۱۵ سانتيمتر و داشتن نخ اضافي در فرش را ميتوان اشاره كرد.

 ويژگيهاي فرش درجه سه
از مهمترين ويژگي هاي فرش هاي ماشيني درجه ۳ ميتوان به جابجايي نقشه اشاره كرد. همچنين رفو شدگي بيش از ۱۵ سانتيمتر، وجود قلاب خوردگي در فرش، و عدم يكنواختي ارتفاع نفت خواب در سطح فرش را نمونه‌هايي از ويژگي درجه ۳ مي توان بيان كرد.

ويژگي هاي فرش هاي ماشيني درجه ۴
اين قالي هاي ماشيني بيشتر به شكل پادري و يا پشتي بافته مي شوند و سايز هاي معمول آنها شامل:

۵۰*۷۰، ۷۵*۷۵، ۱۰۰*۷۵، و ۷۰*۷۰ است.

 ويژگي فرش درجه ۵
تفاوت در عرض فرش بيش از نوع استاندارد خود است.

معمولاً اين فرش ها استفاده نمي شود و در دسته ضايعات فرشهاي ماشيني قرار دارند.


برچسب: فرش كاشان - قالي كاشان - فرش ماشيني -خريد فرش ماشيني -فرش تبريز - فرش سنتي - فرش سنتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۰:۰۴ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)