فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

فرش زمينه سرمه اي

 



در كنار طرح فرش ، رنگ زمينه فرش نيز اهميت زيادي دارد و تاثير بسيار زياد در دكوراسيون دارد . رنگ زمينه سرمه اي يا همان زمينه مشكي و سياه در فرش يكي از پرطرفدارترين و محبوب ترين رنگ هاي زمينه بين خانواده هاي ايراني است.

درست است كه رنگ هاي زمينه روشن مثل فرش زمينه كرم يا فرش زمينه بادامي، فضا را پر نور تر و بزرگ تر نشان مي دهند، دلايل زيادي دارد كه خانواده هاي ايراني تمايل بيشتري به انتخاب و خريد فرش ماشيني زمينه سرمه اي دارند.

در ادامه به اين دلايل مي پردازيم تا شايد به شما در انتخاب بين اين رنگ زمينه و رنگ هاي زمينه ديگر كمك كرده باشيم.

رنگ زمينه سرمه اي يا مشكي


اولين نكته اي كه بايد به آن اشاره كنيم اين است كه مفهوم رنگ سرمه اي زمينه فرش در بين كارشناسان فرش ماشيني با مفهوم رنگ سرمه اي از ديدگاه عامه مردم متفاوت است.

آن چه بيشتر مردم به عنوان رنگ سرمه اي مي شناسند، گونه اي از رنگ اصلي آبي محسوب مي شود كه از نيلي پررنگ تر و متمايل به رنگ سياه است.

اما در بين فعالان فرش ماشيني، رنگ زمينه سرمه اي در حقيقت همان رنگ سياه است. به همين دليل در عنوان اين صفحه رنگ سياه را در كنار رنگ سرمه اي قرار داده ايم تا ابهام شما را درباره فرش زمينه سياه برطرف كنيم. بله! همان طور كه در عكس مي بينيد فرش زمينه سياه همان  فرش زمينه سرمه اي است.

رنگ سرمه اي از از رنگ هاي شيك است و فرش سرمه اي در دكوراسيون خانه ها بسيار پراستفاده است. در اين مقاله مي خواهيم شما را با مزايا و معايب اين رنگ آشنا كنيم.

رنگ سرمه اي با چه رنگ هايي ست مي شود؟


رنگ زرشكي و سرمه اي


اگر علاقه مند به سبك كلاسيك در دكوراسيون منزل خود هستيد، حتما از تركيب رنگ سرمه اي در كنار رنگ زرشكي استفاده كنيد. رنگ زرشكي از رنگ هايي است كه با سرمه اي تركيب زيبايي درست مي كند.

رنگ زرد و سرمه اي


رنگ زرد رنگي كاملا متضاد با سرمه اي و روشن است و  در كنار رنگ سرمه اي بسيار به چشم مي آيد. اگر در كنار رنگ سرمه اي از رنگ زرد مي خواهيد استفاده كنيد در استفاده از آن زياده روي نكنيد.

رنگ سرمه اي و طوسي


اگر به دنبال دكوراسيون مجلل و لوكس هستيد استفاده از رنگ طوسي در دكور منزل در كنار فرش زمينه سرمه اي را به شما توصيه مي كنيم.

رنگ سرمه اي و سفيد


رنگ سفيد در كنار سرمه اي هارموني زيبايي به وجود مي آورد چرا كه سفدي نيز از رنگ هاي كتضاد با سرمه اي است. رنگ سفيد ، رنگي آرامش بخش و شاد است. استفاده از اين رنگ در كنار رنگ سرمه اي باعث مي شود وسايل خانه را خاص و برجسته نشان مي دهد.

رنگ خاكستري و سرمه اي


استفاده از تركيب  اين دو رنگ براي فضاهاي كوچك توصيه نمي شود زيرا فضاهاي كوچك را بسته و دلگير نمايش مي دهد. اما در فضاي بزرگ دكوراسيوني مدرن و اشرافي به وجود خواهد آورد. استفاده از رنگ سفيد نيز در كنار اين دو رنگ اين جذابيت را بيشتر خواهد كرد.

در كل رنگ سرمه اي در كنار رنگ هاي روشن بيشتر به چشم خواهد آمد و جلوه و جذابيت بيشتري خواهد داشت. اين رنگ همخواني زيادي با ساير رنگ ها دارد.

مزاياي رنگ سرمه اي


1- رنگ سرمه اي چرك تاب است


زمينه سرمه اي در فرش سرمه اي باعث مي شود لكه هاي فرش كمتر به چشم بيايند و براي افراديكه يچه كوچك دارند و يا خانه آنها پر رفت و آمد است بسيار رنگ مناسبي است.

2- رنگ سرمه اي جلوه خاص دارد.


رنگ سرمه اي رنگي شيك و قاطع است و باعث هرچه بهتر ديده شدن دكوراسيون و وسايل منزل مي شود، مخصوصا اگر دكوراسيون شما رنگ متضاد با رنگ سرمه اي و روشن باشد.

3- رنگ سرمه اي و فضاي منزل


استفاده از رنگ سرمه اي در فضاهاي بزرگ بهتر است اما با تركيب آن با رنگ هاي روشن در فضاهاي كوچك تر نيز مي توانيد از آن استفاده كنيد و ار زيبايي آن بهره مند شويد.

معايب رنگ سرمه اي


رنگ سرمه اي نور را كمتر منعكس مي كند و كوچك تر ديده شدن فضا نيز مي شود . اما با استفاده هوشمندانه از آن در كنار دكوراسيون رنگ روشن مي توانيد اين قضيه را تا حد بسيار زيايد حل كنيد. اگر دكوراسيون منزل شما تيره است بهتر است كه از فرش زمينه سرمه اي استفاده نكنيد. 

با توضيحات بالا اگر به دنبل خريد فرش زمينه سرمه اي باكيفيت هستيد پيشنهاد مي كنيم به سايت قالي كاشان سري بزنيد . 


برچسب: فرش زمينه تيره ، فرش زمينه چرك تاب ، فرش شيك ، فرش كاشان ، فرش ماشيني ، قالي كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۳:۱۶ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (1)

فرش اكريلك كاشان

 


در كنار شانه فرش كه تاثير زيادي در كيفيت و قيمت فرش دارد ، جنس فرش ماشيني نيز از مسائل مهم در هنگام خريد فرش است . بيش از 70 درصد از فرش هاي توليدي كاشان ، از جنس آكريليك مي باشند.  فرش آكريليك مشتريان زيادي دارد . اين فرش ماشيني نيز مزا يا و معايب خاص خود را دارد . آكريليك از الياف مصنوعي است . ولي با اين وجود مزاياي زيادي دارد . 

مزاياي خريد فرش ماشيني اكريليك كاشان

اكريليك جزو الياف مصنوعي است و از نظر بازگشت پذيري هيچ يك از انواع ديگر الياف (چه طبيعي و چه مصنوعي) به پاي فرش اكريليك نمي رسد! پس اگر در چيدمان دكوراسيون شما اجسام سنگيني مانند ميز و مبل و كمد و … روي فرش قرار مي گيرد و يا فرش در محلي با رفت و آمد زياد قرار دارد، اين جنس از فرش تا ساليان طولاني همچنان نرمي و لطافت خود را حفظ مي كند و با تغيير دكوراسيون جاي پايه مبل و ميز روي فرش شما به جا نخواهد ماند.

بعلاوه، اين نوع فرش عايق حرارتي خوبي است و به همين دليل جايگزين بسيار خوبي براي فرشهاي پشمي است. تا جايي كه به اين اكريليك پشم مصنوعي هم گفته مي شود.

اين دو ويژگي اكريليك (بازگشت پذيري بالا و عايق حراتي خوب) در بين تمامي الياف منحصر به فرد است و تقريبا هيچ يك از الياف طبيعي يا مصنوعي اين دو ويژگي را به صورت همزمان ندارد!

استحكام اين نوع نخ در حد متوسط و وزن آن از تمامي الياف ديگر (به جز پلي پروپيلن) سبكتر است. 

جذب رطوبت اين نخ بسيار كم و در حدود 1% است. پس خيلي نگران خيس شدن فرش خود نباشيد چون به اين جنس از فرش به راحتي خشك مي شود.

اين جنس از نخ  نقطه ذوب ندارد و مقاومت آن در  مقابل حرارت بالاست، پس اگر شما يك شي داغ مانند اتو يا كتري را روي اين فرش قرار دهيد فرش شما هيچ آسيبي نمي بيند!

مقاومت اين نوع نخ در برابر اشعه UV نور خورشيد بالاست، پس اگر فرش شما در معرض تابش مستقيم نور خورشيد است با انتخاب اين جنس از فرش خيالتان از رنگ پريدگي و آسيب ديدن فرشتان راحت خواهد بود.

معايب خريد فرش هاي اكريليك كاشان

پرز دهي نخ خاب فرش به عنوان يك نكته و امتياز منفي براي اين فرش به شمار مي رود چرا كه اين پرزها مي تواند براي ريه افراد به ويژه سالمندان و كودكان مضر و داراي عوارض باشد. پس به استفاده از فرش اكريليك را براي اتاق كودك پيشنهاد نمي شود.

البته فرش هاي از جنس اكريليك هيت ست شده پرز دهي بسيار كمتري دارند، اما حتي با اين روش هم فرشي كاملا بدون پرز نخواهيم داشت.

يكي ديگر از معايب فرش هاي اكريليك، عدم تجزيه پذيري اين نوع از الياف است كه باعث آسيب به محيط زيست مي شود .

شايد جالب باشد بدانيد كه فرش هاي اكريليك در ايران، تركيه، مصر و عربستان پر طرفدار است اما در بسياري از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به دليل مسائل بهداشتي و زيست محيطي كه در بالا به آن اشاره شد استفاده از نخ آكريليك در خاب فرش مرسوم نبوده و حتي ممنوع شده است.

به طور كلي نخ آكريليك نسبت به ساير الياف متداول گرانتر بوده و به تبع آن، فرش هاي اكريليك نيز جزو گرانترين نوع فرش در صنعت فرش ماشيني ايران مي باشد.


برچسب: فرش اكريليك ، جنس فرش ماشيني ، مزاياي فرش اكريليك ، معايب فرش اكريليك ، فرش كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۳۶:۵۸ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش 700 شانه كاشان

خريد فرش 700 شانه كاشان


براي خريد فرش 700 شانه كاشان به اين نكته توجه كنيد كه اين فرش بايد در هر يك متر از عرض فرش 700 گره داشته باشد. و تراكم استاندارد يك فرش 700 شانه برابر 2100 مي باشد. اگر چه فرش 700 شانه تا تراكم 2550 هم بافته مي شود كه اين كار بر كيفيت و زيبايي فرش 700 شانه مي افزايد.

همانطور كه در مقاله "راهنماي جامع خريد فرش ماشيني كاشان" اشاره كرديم، برخلاف طرح فرش كه تاثير چنداني در قيمت فرش ندارد، مقدار تراكم و شانه فرش نه تنها يكي از مهمترين فاكتورها در قيمت فرش ماشيني است بلكه تاثير مستقيمي بر كيفيت و كارايي و حتي طول عمر فرش دارد!

مراقب كلاهبرداران باشيد!


در هنگام خريد فرش ماشيني 700 شانه به اين نكته دقت كنيد كه فرش 700 شانه با فرش "طرح 700 شانه متفاوت است، علاوه بر اين در بازار فروش فرش ماشيني بارها ديده شده كه فروشندگاني با هدف سودجويي بيشتر با جعل برچسب پشت فرش، فرش هاي ماشيني با تراكم 500 شانه (كه معروف به "فرش طرح 700 شانه" است) را به عنوان فرش 700 شانه به فروش مي رسانند!

براي آشنايي دقيق تر با شيوه هاي شناخت و بررسي صحت اطلاعات درج شده در پشت فرش (از جمله شانه و تراكم، جنس نخ خاب و ...) مي توانيد به مقاله "آموزش جامع خريد فرش ماشيني كاشان" مراجعه كنيد.

مزاياي خريد فرش ماشيني 700 شانه كاشان


مزيت اول: قيمت اقتصادي!


همانطور كه در بخش قبل اشاره كرديم فرش 700 شانه از لحاظ قيمت جزو دسته فرش هاي نسبتا ارزان و يا به بيان ديگر اقتصادي و مقرون به صرفه مي باشد. قيمت اين فرش گرچه نسبت به فرش 500 شانه بالاتر است اما نسبت به فرش هاي 1000 و 1200 و 1500 شانه قيمت به مراتب پايين تري دارد!

مزيت دوم: نرمي و لطافت بيشتر فرش!


اگر مي خواهيد وقتي روي فرش راه مي رويد و يا مي نشينيد از نرمي و لطافت آن لذت ببريد فرش 700 شانه نسبت به فرش ها با شانه و تاكم بالاتر، رضايت بيشتري براي شما ايجاد مي كند!

مزيت سوم: بازگشت پذيري بيشتر!


نكته مهم و قابل توجه در خصوص فرش هاي 700 شانه اينجاست كه چون نخ فرش هاي 700 شانه نسبت به فرش هاي 1000 و 1200 شانه از ضخامت بيشتري برخودار است، بازگشت پذيري فرشهاي 700 شانه بيشتر از فرش هاي با شانه و تراكم بالاتر است.

بنابراين اگر فرش شما قرار است پاخور زيادي داشته باشد (مثل مساجد و اماكن عمومي) و يا زياد اهل تغيير دكوراسيون و يا اسباب كشي هستيد و مي خواهيد كه پس از سالها فرش شما نرمي و لطافت و زيبايي خود را حفظ كند شايد فرش 700 شانه گزينه بهتري براي شما باشد.

پيش از خريد فرش 700 شانه كاشان نكته زير را در نظر بگيريد


اگر قصد خريد فرش 700 شانه كاشان را داريد قبل از خريد به اين نكته هم توجه كنيد كه اين نوع فرش با اينكه نسبت به فرش 500 شانه از ظرافت نقش و زيبايي بيشتري برخوردار است اما با تمام مزايايي كه در بالا به آن اشاره شد، در مقايسه با فرش هاي 1000 و 1200 شانه از ظرافت نقش و زيبايي كمتري برخوردار است!

پس اگر ظرافت و زيبايي فرش از تمام موارد ذكر شده در بالا براي شما اولويت بيشتري دارد شايد بهتر باشد كه به فكر خريد فرش هاي ماشيني 1000 شانه، يا 1200 شانه  باشيد، و يا حتي اگر توان مالي بالايي داريد و به دنبال فرش ماشيني "دستبافت گونه هستيد فرش هاي 1500 شانه كاشان گزينه بهتري براي شما خواهد بود!

 

چرا از سايت قالي كاشان خريد كنم؟


خريد اينترنتي فرش يكي از آسان ترين راه ها براي خريد فرش ماشيني مورد نظر شما است .  در سايت قالي كاشان شاهد مجموعه اي نفيس از برترين فرش هاي 700 شانه از سرشناس ترين و مطرح ترين برندهاي فرش ماشيني كاشان هستيد و مي توانيد ضمن مشاهده و مقايسه اين فرش ها با هم، فرش مورد نظر خود را به صورت مستقيم از كارخانه توليد كنند و به قيمت درب كارخانه خريداري كنيد، و با ارسال رايگان در اسرع وقت تحويل بگيريد! 

مجموعه قالي كاشان با اعتماد كامل به كيفيت و مرغوبيت بالاي فرش هاي عرضه شده در اين سايت، با افتخار علاوه بر گارانتي 120 ماهه فرش هاي خريداري شده ، خريدهاي شما را شامل ضمانت بازپرداخت وجه نيز مي كند!


برچسب: فرش 700 شانه ، فرش بادوام ، فرش ارزان ، فرش كاشان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۱:۵۳ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)