فرش افشان كاشان فرش افشان كاشان .

فرش افشان كاشان

فرش مدرن ماشيني و انواع آن

                              فرش كاشان قالي كاشان خريد فرش ماشيني مدرن و فانتزي جديد و خاص

 

تنوع انواع فرش‌ها به گونه‌اي ست كه توانايي پاسخ به نيازهاي مختلف وجود دارد و توليد انواع فرشهاي سنتي ، كلاسيك ، مدرن و فانتزي در صورت انتخاب درست مي‌تواند تغييرات مد نظر را به‌خوبي نشان دهد . اما فرش مدرن كه موردبحث ما در اين نوشتار است ، از جديدترين انواع بافته‌هايي هستند كه به علت تفاوت فاحش با انواع قبل به خوبي جاي خود را در منازل ايرانيان پيدا كرده‌اند . طرفداران اصلي فرش هاي مدرن جوانان هستند و اين محصول به خوبي مي‌تواند سليقه تمام جوانان و نوجوانان را در بر گيرد . در ادامه اين مقاله سعي بر آن است كه تمامي نكات اوليه در مورد شناخت فرش ماشيني مدرن به همراه خصوصيات آن‌ها ارائه شود . براي خريد فرش ماشيني مدرن نيز پيشنهاد مي شود به فروشگاه اينترنتي قالي كاشان مراجعه فرماييد .

فرش مدرن چه فرشي است؟

فرش هاي ماشيني طرح سنتي در واقع ، به طرح و سبك فرش هاي دستباف ايراني بافته مي شود. مثل لچك و ترنج، ماهي و خشتي . طرح هاي كلاسيك، طرح هايي هستند كه طراحان به صورت جديد با تلفيق خلاقيت خود با طرح هاي اصيل ايراني مي آفرينند. اما فرش هاي مدرن را همه شما در بازار فرش ماشيني ديده ايد. اما شايد تفاوت آنها را ندانيد و اسم آنها را با توجه به مدل آنها نشنيده باشيد. 

 فرش مدرن ايراني با دكوراسيون‌هاي سنتي و قديمي هم خواني ندارند و مناسب براي خانه‌هاي آپارتماني و سبك‌هاي جديد ساختمان سازي است . فرش مدرن و فانتزي با الهام گرفتن از تمام اشكال هندسي بافته شده و داشتن رنگ هاي شاد و جذاب از ويژگي اين بافته‌ها است . پرفروش‌ترين طراحي‌هاي مدرن شامل فرش هاي مدرن آبي آسماني ، فرش با رنگ زمينه صورتي ، بنفش ، سفيد ، قرمز و ... بوده است . چندين دسته از اين محصولات كه توسط عموم توليدكنندگان فرش توليد و روانه بازار مي‌شوند و نزد خريداران شناخته شده تر هستند ، فرش شگي ، فرش شنل ، فرش فريز ، انواع فرش‌هاي اتاق بچه يا اصطلاحاً عروسكي هستند . 

انواع فرش ماشيني مدرن

اشاره شد كه معروف‌ترين نوع فرشهاي مدرن فرش‌هاي شگي ، فرش وينتيج ، فرش‌هاي فريز ، فرش‌هاي پرز بلند ، فرش‌هاي عروسكي و فرش مدرن ترك هستند . در اين قسمت بيشتر با انواع فرشهاي مدرن و ويژگي هر كدام آشنا مي شويم .

فرش فريز

اين فرش نيز نوعي فرش cut pile است كه داراي ريشه هاي بلند و پر پيچ وتاب ميباشد.

جنس رنگ و چله آن پلي پروپيلن و پلي استر است. بنابراين فرش فريز از مقاومت بالايي نسبت رفت و آمد زياد و همچنين شستشوي آن برخوردار است.

اين نوع فرش در طرح ها و رنگهاي متنوعي در بازار موجود هستند كه ميتوان به طرح هاي سنتي (گبه) ، فانتزي ، عروسكي و سه بعدي اشاره كرد كه به دليل استفاده از رنگهاي متنوع در آن زيبايي خاصي به فرش داده و آنرا جذاب تر جلوه ميدهد.

وي‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژگي فرش فريز :
از مهمترين وي‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژگي فرش فريز ميتوان به مقاوم بودن ، سبكتر بودن ، شستشوي راحت تر و همچنين قيمت پايين آن نسبت به ديگر فرش ها اشاره كرد.

كاربرد فرش فريز :
فرش فريز به دليل داشتن تنوع طرح و رنگ فراوان در مكانهاي مختلف منزل ميتواند مورد استفاده قرار گيرد از جمله استفاده در راهرو ، راه پله ، آشپزخانه ، اتاق كودك و اتاق خواب.

فرش ماشيني شنل

 فرش شنل يا فرش بلژيكي نقطه مقابل فرشهاي شگي است و بر خلاف فرش‌هاي شگي پرز هايي بسيار كوتاه دارد ، فرشهاي مدرن با گل‌هاي برجسته و داراي فرورفتگي از جنس نخ شنل هستند . فرش‌هاي شنل با وجود پرزهاي كوتاه، نرم و لطيف هستند و مانند فرشهاي فريز قابليت شست و شوي بالايي دارند .

فرش شنل چه ويژگي‌هايي دارد؟

سبك بودن
فرشي بسيار سبك و در عين حال فاخر . سبكي فرش به حدي است كه در قسمت پشت فرش از لاتكس استفاده مي شود تا فرش روي كفپوش‌هاي سراميكي ، سنگ و غيره سُر نخورد . لاتكس يا در زبان عام ترمز فرش جرمي ست كه به فرش در فيكس شدن كمك مي‌كند تا به زمين بچسبد و سر نخورد .


جنس فرش شنل


در مورد جنس فرش شنل بايد بدانيم كه الياف نخ خاب در فرش شنل مانند بسياري از فرشها از جنس پلي‌استر ، پشم ، پلي‌پروپلين ، اكريليك و جنس هيت ست شده تمام اين الياف مي تواند باشد . آكريليك خصوصا از نوع هيت ست شده به علت ويژگيهاي خاصي كه دارد از پرطرف‌دارترين‌ الياف است .راجب مقايسه نخ آكريليك و پلي استر بخوانيد مزيت آن نسبت به ساير نخ‌ها و الياف ها لطافت و ظرافت بيشتر ، قابليت ارتجاعي و مقاومت در برابر ضربه ، مقاومت در برابر حرارت و شستشو مي باشد . همچنين طي فرايند هيت ست الياف درخشان تر و براق تر از قبل مي شود .براي اطلاعات بيشتر راجب نخ هيت ست شده بخوانيد
اما همين كار در فرش هايي با جنس الياف ديگر موجب احساس زبري و زمختي مي كند . ويژگي مهم ديگر فرش شنل توليد شده با نخ اكريليك اين است كه اين فرش ها بوي نفت و پلاستيك نمي‌دهد در حاليكه بسياري از الياف مصنوعي بوي پلاستيك و مواد اوليه خود را به همراه دارند . همانطور كه قبلا اشاره كرديم نظافت فرش شنل به ويژه از جنس آكريليك خيلي راحت تر از ساير فرش ها است . با توجه به ويژگي هاي عنوان شده بهترين فرش براي آشپزخانه و محيط هاي پرتردد فرش مدرن از نوع شنل خواهد بود . مدل‌هاي ديگر فرش شنل وجود دارد كه در بافت از تركيبات مختلفي بهره برده اند و در واقع تركيبي از اكريليك با نخ‌هاي ديگر مانند پلي استر هستند .
در توليد فرش شنل از دو نوع نخ پلي استر به عنوان نخ خاب و نخ شنل به عنوان نخ كف استفاده مي شود. به كارگيري اين الياف در توليد فرش شنل باعث مي شوند تا اين فرش پرزدهي نداشته باشد و مهم تر اينكه الياف پلي استر حساسيت زا نيستند و خصوصا براي افرادي كه به پرز فرش آلرژي دارند، انتخاب بسيار مناسبي هستند.اين عدم حساسيت زايي باعث مي شود اين فرش هاي براي كودكان و سالمندان و بيماران نيز انتخابي كاملا مناسب باشد.
الياف به كار رفته در فرش شنل نه تنها باعث نرمي و لطافت بسيار زياد اين فرش مي شوند بلكه موجب مي شوند فرش شنل ضدلك و ضدچروك باشد و بعد از شستوشو در برابر نور آفتاب و حرارت مستقيم مقاومت بسياري داشته باشد.

فرش اتاق كودك يا عروسكي

تا قبل از توليد فرش هاي مدرن كف پوش مناسبي براي اتاق كودكان در دسترس نبود ، اما فرشهاي مدرن با ارائه طرح عروسكي و كودكانه تمام كف پوش هاي اتاق كودكان را به خود اختصاص داده‌اند . ويژگي‌هايي مانند شاد بودن طرح ، عدم حساسيت ، لطافت در بافت و الياف ، قابليت شست و شوي بالا و عدم جذب آلودگي از ويژگي‌هاي مهم فرشهاي مدرن عروسكي است .

فرش شگي

فرش هايي با نخ خاب بريده شده كه داراي پرز بلند و لطيف و نرم هستند براي مناطق كم رفت و آمد مثل زير ميز ،جلوي تلويزيون و مقابل شومينه بسيار مناسب است. فرش شگي به خاطر جذب گرد و غبار براي اتاق كودك يا مكان‌هاي پر رفت و آمد انتخاب مناسبي  نخواهدبود .

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۴:۲۶ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش وينتيج يا كهنه نما

                 فرش كاشان قالي كاشان خريد فرش وينتيج ( كهنه نما ) پتينه مدرن

فرش وينتيج چيست؟

همه چيزهايي كه براي خانه خريداري مي كنيد – مبلمان، فرش، نورپردازي، آثار هنري – مي تواند در يك جدول زماني تاريخي و با برچسب هايي مانند “مدرن”، “عتيقه”، “وينتيج” يا “رترو” قرار گيرد. سن عنصر تعيين كننده ارزش آن است و هر آيتم نه تنها به لحاظ تاريخي بودن، بلكه از لحاظ روند اجتماعي استفاده از آن نيز ارزيابي مي شود.

صطلاح عتيقه مربوط به چيزهايي است كه بيش از ۱۰۰ سال عمر دارند. اصطلاح وينتيج، طبق ديكشنري مريام وبستر، يك اصطلاح فرانسوي است كه عمدتا براي نشان دادن قدمت شراب استفاده مي شود، وينتيج به اشيايي گفته مي شود كه طي يك مدت زمان (از هشتاد تا بيست سال قبل) بسيار محبوب بوده اند و مجددا در زمان امروزي مورد استفاده قرار مي گيرد، اصطلاح ” Vintage” نبايد در مورد اشياي كمتر از ۲۰ ساله استفاده شود. سبك رترو نيز به اشيايي گفته مي شود كه نشانه هايي از دوران هاي مشخصي از گذشته در خود داشته باشند ولي توليد آنها متعلق به زمان حال باشد.

از آنجايي كه مد هميشه در حال تغيير است، استفاده از فرش وينتيج در دكوراسيون نيز يك نوع عقب گرد مدرن از المان هاي پرطرفدار ديروزي است كه حال و هوايي كاملا قديمي دارد!

فرش وينتيج همان فرش هاي دست بافت قديمي است كه شسته شده، رنگ آن از بين برده مي شود و به رنگ هاي گوناگون و مدرن در مي آيد، اين فرش ظاهري قديمي و سنگ شور دارد و امروزه بسيار پر طرفدار و پر فروش است.

فرش وينتيج را چطور در دكوراسيون به كار بريم؟

فرش وينتيج را از بهترين آثار هنري معاصردر خانه تان در نظر بگيريد. آنگاه به خانه تان نگاه كنيد و ببينيد كدام طرح و رنگ با دكوراسيون منزل شما هماهنگ مي شود. اگر محيط مينيماليستي و ساده‌، با رنگ هاي ملايم و يا خنثي داريد فرش وينتيج مي تواند انفجاري از رنگ، در عين هماهنگي باشد. مثل محوري است كه در مركز ايستاده و تمامي اجزاي خانه را دور خود مي چرخاند. بنابراين با انتخابي دقيق و هماهنگ با مبلمان و دكوراسيون مي توانيد به بهترين شكل خانه را دكور كنيد. اگر طالب رنگ هاي گرم هستيد و مي خواهيد مشرق زمين را به گوشه‌ اي از منزل خود بياوريد، باز هم فرش وينتيج انتخاب مناسبي براي شماست. فرش وينتيج براي دور هم جمع كردن مبلمان در اتاق نشيمن، براي گرما بخشيدن و منحصر به فرد كردن به اتاق خواب و براي استقبال از مهمانان در ورودي خانه مناسب است.

روش كهنه نما كردن فرش در گذشته 

اين نوع فرش در گذشته هم مورد استقبال مردم بوده است و كساني كه قالي دستبافت داشتند و رنگ آن مورد پسندشان نبوده، با استفاده از روش هاي زير براي كهنه نما كردن آن اقدام مي كردند.  

1- براي اين منظور فرش را در كوچه، بازار و محل هايي كه بيشترين عبور و مرور داشتند، پهن مي كردند تا رهگذران از روي آن عبور كنند و به اصلاح پا بخورد.

2- با پهن كردن فرش در زير نور آفتاب باعث رنگ پريدگي آن مي شدند و فرش به صورت كهنه در مي آمد.

3- فرش دستباف نو را بوسيله آب، خاكستر و چوبك شستشو مي دادند تا فرش كهنه نما به دست بيايد.

روش كهنه نما كردن فرش در امروزه 

امروزه براي كهنه نما كردن فرش از هيپوكلريت كلسيم، كه يك تركيب شيميايي است استفاده مي كنند، البته به اندازه اي كه به فرش آسيب نزند. 

مزايا و نگهداري فرش وينتيج

به منظور افزايش طول عمر فرش هاي وينتيج بهتر است براي شستشو و تميز كردن آن ها را به قاليشويي هاي ماهر و مطمئن بسپاريد .

به جرئت مي توان گفت كه فرش وينتيج انتخاب مناسبي است براي كساني كه در عين اينكه به دنبال مدرنيته و دكوراسيون كلاسيك در منزل خود هستند ، به طرح هاي سنتي و قديمي نيز علاقه نشان داده و براي آن ها ارزش قائل هستند .

همچنين نكته قابل توجه در مورد فرش هاي وينتيج اين است كه از تنوع بالاتري در سايز نسبت به ساير فرش ها برخوردار هستند و شما قادر خواهيد بود متناسب با اندازه هر قسمت از منزل خود آن ها را خريداري كنيد . فرش هاي وينتيج از جمله فرش هايي هستند كه با نخ پلي استر( ابريشم مصنوعي ) توليد مي شوند .

از جمله ديگر مزاياي فرش وينتيج يا كهنه نما مي توان به وزن سبك آن اشاره نمود ، به طوريكه به راحتي قابل جابجايي هستند .

كاربرد فرش كهنه نما در دكوراسيون

مسلما در هر فضايي اين فرش ها هستند كه شيك و خاص را به وجود مي آورند. به خصوص براي ما ايراني ها فرش يكي از عناصر بسيار مهم و ضروري خانه محسوب مي شود. اما ويژگي مهمي كه فرش هاي وينتيج را پرطرفدار كرده در اين است كه با هر سبك دكوراسيون هماهنگي پيدا كرده و به خوبي در كنار وسايل و مبلمان هاي مدرن مي نشينند.

بنابراين خانه چه به سبك مينيمال چيدمان شده باشد و چه به سبك سنتي، به راحتي با يك فرش وينتيج كامل شده و اصالت خاصي پيدا خواهد كرد .

قدمت يا نوآوري

برخي توليدكنندگان فرش هاي وينتيج را از فرش هاي قديمي و استفاده شده، توليد مي كنند، حال اينكه فرايند توليد، نوآورانه و مدرن است. از اين منظر فرش هاي وينتيج تناقضي جالب در دل خود دارند. خريد چنين فرشي شما را در يك عمل پايدار شريك مي كند و فرش هاي مستعمل و يا فرش هايي كه ايراداتي داشته اند را به اين شكل به چرخه حيات باز مي گردانيد.

خريد بهترين فرش وينتيج 

براي خريد اينترنتي فرش هاي مدرن و فانتزي وينتيج يا كهنه نما فروشگاه اينترنتي قالي كاشان را پيشنهاد مي كنيم . اين فروشگاه اينترنتي جديد ترين طرح هاي مدرن و كلاسيك را داشته و با كم ترين قيمت عرضه مي كند . فرش هاي فروشگاه قالي كاشان داراي ضمانت نامه طلايي 36 ماهه است كه تضميني براي كيفيت بسيار بالاي محصولات اين مجموعه است . با خريد مستقيم فرش از اين مجموعه هزينه هاي بسيار كم تري نيز پرداخت خواهيد نمود .


برچسب: فرش كاشان، قالي كاشان، فرش ماشيني، فرش وينتيج، قيمت فرش، فرش ماشيني كهنه نما،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۰۵:۳۱ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

مقايسه فرش و گليم فرش

             فرش كاشان قالي كاشان مقايسه گليم و فرش

مقايسه گليم فرش و فرش ماشيني فانتزي

گليم ها داراي ظاهري بسيار ساده و تشكيل شده از رنگ هاي شاد و طرح هاي بدون پيچيدگي مي باشند. براي بافت اين فرش ها نخ تار و پود را به هم مي بافند و بدون پرز، فرش توليد مي شود. گليم فرش هاي ماشيني نسبت به فرش ماشيني فانتزي داراي تفاوت هايي هست كه در طرح، نوع بافت و نوع مواد اوليه خواهد بود و همچنين ميخواهيم به برخي از خصوصيات اشاره كنيم كه در اين دو نوع محصول به صورت متفاوت خواهد بود.

فرش‌ها بر خلاف گليم‌ها علاوه بر تار و پود داراي پرز هم هستند. پرز فرش دقيقا همان چيزي‌ست كه كه مخاطب آن را لمس مي‌كند. اما در مورد گليم اين پرز ها وجود ندارند. يعني در گليم چيزي كه مخاطب آن را لمس مي‌كند مغز پشم يا كرك نيست، بلكه كناره كرك است. اصلاحا مي‌گوييم كه فرش‌ها پرز بافي و گليم‌ها تخت بافي مي‌شوند.

گليم‌ها نيز انواع مختلفي دارند كه هر يك داراي تكنيك‌ها و روش بافت مخصوصي هستند. مثلا:

گليم سوزني باف
گليم شيركي پيچ
گليم ساده بافي
گليم سوماك
گليم حصيربافي
گليم بافت دو پيچي
گليم كردي خراسان
گليم گبه قشقايي (گليم عروسكي)

 

فرش ها در يك تقسيم بندي كلي به دو دسته فرش هاي دست باف و ماشين بافت يا همان ماشيني تقسيم مي شوند. فرش دست بافت غالبا از پشم، پنبه و ابريشم، توسط دست بافته مي شود و فرش ماشيني همانطور كه نامش گوياست توسط ماشين بافته شده و مواد اوليه آن اكريليك است. همين نوع بافت، تفاوت فاحشي در قيمت فرش ايجاد مي كند. فرش هاي دست بافت به مراتب بسيار گران قيمت تر، نفيس تر و چشم نواز تر از فرش هاي ماشيني هستند.

طرح فرش ها در گذشته بيشتر مانند فرش گليم طرح هاي هندسي و شكسته بودند، اما امروزه طرح ها بسيار متفاوت، متنوع و بيشتر گل دار هستند. البته تمامي طرح هاي فرش ها نام و مشخصات خاص خود را دارند.

نوع بافت گليم فرش و فرش فانتزي


بافت گليم فرش به اين صورت است كه يك پود و يك تار را از زير و روي يكديگر رد مي كنند و به همين صورت طرح نهايي به صورت هدفمند بافته مي شود. پود ضخيم تر از نخ تار است. اما در فرش هاي فانتزي علاوه بر بافت تار و پود، نخ خاب هم بافته مي شود.

در بافت ماشيني، گره ها مشابه انواع دستباف زده مي شوند و در اصل گره واقعي نيستند.

نوع بافت فرش ماشيني فانتزي نسبت به گليم فرش ها بسيار بهتر و پيشرفته تر است.

مقايسه ظاهري فرش فانتزي و گليم فرش


فرش هاي فانتزي از انواع مختلفي همچون فرش شنل، شگي ( پرزبلند ) ، كودك و سه بعدي تشكيل شده اند. اين فرش ها نسبت به گليم فرش داراي طرح هاي پيچيده تري هستند چون در گليم فرش ها از طرح هاي ساده و هندسي استفاده مي شود.

در طراحي فرش كودك معمولا از تصاوير انيميشن ها استفاده مي كنند و در فرش هاي سه بعدي از طرح هاي سه بعدي استفاده مي شود. اين در حالي است كه نهايت پيچيدگي گليم ها، طرح گل و بوته خواهد بود.

مقايسه پاخور گليم فرش و فرش فانتزي

اگر فرش گليم را از نظر دوام بررسي كنيم، پي خواهيم برد كه اين نوع فرش نسبت به انواع ديگر آن چندان با دوام نيست، بنابراين براي محيط هاي پر رفت و آمد زياد مناسب نيست، و اگر فرش گليم  را از نظر ظاهر آن بررسي كنيم با توجه به جلوه و ظاهر زيبايي كه دارند بهتر است براي اتاق هايي مورد استفاده قرار گيرند كه شكوه و زيبايي آن براي ما اهميت ويژه اي دارند. از طرفي از آنجايي كه گليم فرش ها سايه روشن دارند جاي پا يا جاروبرقي و … را به خوبي پنهان مي كنند، از اين رو براي اتاق پذيرايي بسيار مناسب هستند.

همچنين گليم فرش ها در ورودي خانه ها هم بسيار مناسبند، زيرا زيبايي خاصي كه به ورودي خانه مي بخشد. گليم فرش ها هم مانند تمام انواع فرش هاي ديگر نياز به مراقبت ويژه اي دارند كه از پوسيدگي آن ها پيشگيري شود و زيبايي خود را همچنان تا سالهاي متمادي حفظ كنند.


برچسب: فرش كاشان، قالي كاشان، مقايسه گليم و فرش، گليم فرش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۱:۱۷ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)

فرش كلاسيك چيست ؟

                             فرش كاشان قالي كاشان فرش كلاسيك سنتي ايران

 

فرش هاي كلاسيك چه ويژگي هايي دارند ؟

واژه كلاسيك در اصل لغتي لاتين بوده و به معناي مرغوب و درجه يك است . در زمينه فرش هاي ماشيني كلاسيك به فرشي گفته مي شود كه طرحي سنتي و ديرينه داشته باشد . اين دسته از فرش ها در طرح خود نقوش مرسوم و رايج فرش هاي اصيل را دشاته و ظاهري مشابه آن ها دارند . كه ويژگي اين طرح و نقشه ها سنتي بودن آنها و در عين حال داشتن رنگ هايي ملايم و آرامش بخش بوده كه براي دكوراسيون هاي رسمي ،شيك و كلاسيك بكار گرفته ميشوند .

ظهور فرش سنتي يا كلاسيك ، در كاشان بوده است و در گذشته طرح قالي هاي كلاسيك به چند مورد محدود مي شد ولي به علت تقاضاي بسيار از فرش سنتي كاشان ، توليد كنندگان روز به روز بر تنوع طرح ها مي افزودند تا اينكه توانستند متناسب با هر محيطي طرحي را ارائه دهند . فرش سنتي فضا را بسيار سنگين ، گرم و لوكس نشان مي دهند .

فرش كلاسيك و دكوراسيون


همانطور كه عنوان شد فرش كلاسيك به طرح و نقشه اشاره دارد از همين رو انواع فرش هاي كلاسيك با انواع و اقسام ويژگي هاي كيفي مانند شانه‌ها و تراكم‌ ، جنس الياف ، قيمت و ابعاد و ... در بازار موجود است . جهت خريد فرشهاي كلاسيك بايد محيط را طوري طراحي كرد كه با يك كف پوش طرح سنتي هارموني داشته باشد چراكه ساير ويژگي هاي بافتي در اين نوع محصول بسيار بسيار متفاوت است .

اگر كمي با دنياي فرش آشنايي داشته باشيد حتما ميدانيد كه هرچقدر تراكم و تعداد شانه فرش ماشيني بيشتر باشد كيفيت و ظرافت آن هم بالاتر ميرود .اين روزها در بازار فرش ماشيني سنتي و كلاسيك فرشهايي توليد ميشوند با تعداد شانه 1200 و 1500 كه تراكم فرش در آنها به 3600 هم ميرسد .

چنين فرش هايي با نقشه و طرح كلاسيك و سنتي كه از فرش هاي دستبافت ايراني الهام گرفته است ظاهري فريبنده ،ظريف و زيبا ارائه ميكنند .انواع فرش ها ي ماشيني كلاسيك در ابعاد، رنگ ها و تراكم هاي مختلف در بازار هاي فرش وجود دارند.پس اگر به دنبال فرش كلاسيك براي اتاق پذيرايي و سالن بزرگ خود هستيد با انتخاب اين مدل از فرش هاي كلاسيك ماشيني به سادگي ميتوانيد فضايي كلاسيك در اختيار داشته باشيد.

 

انواع فرش هاي كلاسيك ماشيني 

تنوع فرش سنتي بسيار زياد است هم در شانه و تراكم و هم در طرح و رنگ .عوامل موثر بر قيمت فرش و قالي آنقدر متنوع است كه نمي توان آن ها را به چند عامل محدود كرد ، اما ميتوان ادعا داشت مهمترين عامل در اين بين تعداد شانه و تراكم است . شانه و تراكم از ويژگي هاي فرش است كه موجب زيباتر ، ظريف تر و با كيفيت تر شدن فرش مي شود . با اين تحليل مي توان نتيجه گرفت كه چون تنوع شانه و تراكم فرشهاي كلاسيك زياد است ، پس تنوع قيمت هم در اين زمينه بالا ست . فرشها با تعداد شانه ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ كه تراكم آنها عموما حدود ۳۶۰۰ است ، از به روزترين و گران قيمت ترين محصولات به شمار مي روند .

فرش هاي 1500 شانه مدرن ترين محصولات صنعت نساجي هستند كه در حال حاضر فقط در شهر كاشان قابليت توليد دارند ، محصولي به جد فاخر و زيبا كه در سراسر دنيا زبانزد خاص و عام است . فرش هاي 1500 شانه بسيار ريز بافت و ريز نقش هستند و به خوبي مي توانند نگاره هاي ريز و كوچك را جلوه دهند ، از طرفي فرش هاي كلاسيك از طرح و نقشه سنتي برخوردارند و طرح هاي سنتي همواره شلوغ ، پر از طرح هاي ريز و زيبا هستند پس بافت هاي 1500 شانه جهت بافت نقشه هاي سنتي و كلاسيك بسيار مناسب بوده و زيبايي نقشه را به حد اعلائي نمايان ميسازند .

 

خريد فرش ماشيني كلاسيك 

 همواره خريد مستقيم از توليد كننده چه به صورت اينترنتي و چه به صورت حضور فيزيكي قيمتي ارزان تر دارد و اين ارزانتر بودن قيمت ناشي از حذف واسطه از فرآيند خريد رخ ميدهد و دليلي بر كيفيت پايين محصولي نخواهد بود . شركت فرش قاليكاشان ، كلكسيوني از بهترين فرش كلاسيك كاشان مي باشد . اين شركت به علت تنوع در محصولات و براي راحتي مشتريان خود ، سايت اينترنتي قالي كاشان و قالي خونه را ايجاد كرده است كه مجموعه اي فرش كلاسيك و فرش مدرن و فانتزي مي باشد .


برچسب: فرش كاشان، قالي كاشان، فرش كلاسيك، فرش ماسيني اصيل، فرش سنتي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۳۷ توسط:الهام مهرجو موضوع: نظرات (0)